Behov for at dele det med nogen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
8 svar
2 synes godt om
15. juli 2013

Anonym trådstarter

Godaften i dejlige babybrugere 

Kæresten og jeg er endelig begyndt på pb. Jeg ved godt vi stadig er meget tidelig i forløbet. Men kender i det med et pludseligt opstået behov for at dele den glædelige nyhed omkring projektet med nogen? Vi forsøger at holde projektet hemmeligt for både venner og familie, hvilket jo så gør at der ikke er nogen at dele det med.

Har i nogen forslag til hvordan man undgår at behovet bliver for stort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2013

Elgaard73

Godaften til dig også... Ja, kender det skam godt, at man bare har så meget brug for at få sat ord på alle sine tanker, men samtidig skal det være lidt hemmeligt. Hvad med at bruge denne side, til at få "læsset" lidt af. Der er så mange andre herinde, som er samme sted som dig og som gerne vil snakke og dele erfaringer...
Kram. Og held og lykke med baby projektet.

Anmeld

15. juli 2013

mpr

Anonym skriver:

Godaften i dejlige babybrugere 

Kæresten og jeg er endelig begyndt på pb. Jeg ved godt vi stadig er meget tidelig i forløbet. Men kender i det med et pludseligt opstået behov for at dele den glædelige nyhed omkring projektet med nogen? Vi forsøger at holde projektet hemmeligt for både venner og familie, hvilket jo så gør at der ikke er nogen at dele det med.

Har i nogen forslag til hvordan man undgår at behovet bliver for stort? 

Kender det godt man har bare lyst til at snakke med alt og alle om det.. Både at man glæder sig men også alt det der er træls (fx hvis der ikke sker noget! &nbsp Men primært så skriv herinde! Her er alle dem man vil skrive med og snakke med om alt fra himmel til jord om det at prøve at blive gravid. Og at prøve at undgå emner der nærmer sig projektet når man er blandt andre.. Jeg er selv faldet i et par gange overfor nogle veninder fordi de spurgte ind til det og på det tidspunkt havde jeg bare brug for at få læsset af.. Så nogle få af mine veninder ved vi prøver..  

Anmeld

15. juli 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Godaften til dig også... Ja, kender det skam godt, at man bare har så meget brug for at få sat ord på alle sine tanker, men samtidig skal det være lidt hemmeligt. Hvad med at bruge denne side, til at få "læsset" lidt af. Der er så mange andre herinde, som er samme sted som dig og som gerne vil snakke og dele erfaringer...

Ja lige præcis. Og kæresten bliver jo træt af at høre på det hele tiden af og til.  

Tja har jeg også overvejet. Men syntes godt det kan være svært, når ikke det er nogen man kender? Altså syntes det virker lidt underligt, at skrive det i en debat f.eks. :/

Tak 

Anmeld

15. juli 2013

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Kender det godt man har bare lyst til at snakke med alt og alle om det.. Både at man glæder sig men også alt det der er træls (fx hvis der ikke sker noget! &nbsp Men primært så skriv herinde! Her er alle dem man vil skrive med og snakke med om alt fra himmel til jord om det at prøve at blive gravid. Og at prøve at undgå emner der nærmer sig projektet når man er blandt andre.. Jeg er selv faldet i et par gange overfor nogle veninder fordi de spurgte ind til det og på det tidspunkt havde jeg bare brug for at få læsset af.. Så nogle få af mine veninder ved vi prøver..  

Ja. Hehe. Det virkelig trælst at holde sådan noget hemmeligt. 

Tja men som jeg skrev ovenfor, så syntes jeg godt det kan være lidt svært, at skrive om det i en debat, og med nogen som ikke engang kender en :/

Haha. Ja det med at undgå emnet er meget svært for mig. Tror jeg nævner noget om det næsten hver gang jeg er hos min mor  Men skynder mig altid at komme med en hentydning om at der er lang tid til vi går igang. Heeh. Heldigvis tænker hun ikke mere om det. 

Okay. Jamen kan du så ikke snakke med dem om det? 

Anmeld

15. juli 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Ja lige præcis. Og kæresten bliver jo træt af at høre på det hele tiden af og til.  

Tja har jeg også overvejet. Men syntes godt det kan være svært, når ikke det er nogen man kender? Altså syntes det virker lidt underligt, at skrive det i en debat f.eks. :/

Tak 

Sådan havde jeg det også i starten. Sad i lang tid og bare kiggede med fra sidelinjen. Men efterhånden som man har været herinde i noget tid, og læst med, så føler man mere og mere at man "kender" folk og får lidt nemmere ved at lukke op. 

Anmeld

15. juli 2013

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Sådan havde jeg det også i starten. Sad i lang tid og bare kiggede med fra sidelinjen. Men efterhånden som man har været herinde i noget tid, og læst med, så føler man mere og mere at man "kender" folk og får lidt nemmere ved at lukke op. 

Ja det kan godt ske det kommer med tiden. Har nu været herinde i ca. tre år. Så der er da nogle personer men har fulgt.

Anmeld

15. juli 2013

mpr

Anonym skriver:

Ja. Hehe. Det virkelig trælst at holde sådan noget hemmeligt. 

Tja men som jeg skrev ovenfor, så syntes jeg godt det kan være lidt svært, at skrive om det i en debat, og med nogen som ikke engang kender en :/

Haha. Ja det med at undgå emnet er meget svært for mig. Tror jeg nævner noget om det næsten hver gang jeg er hos min mor  Men skynder mig altid at komme med en hentydning om at der er lang tid til vi går igang. Heeh. Heldigvis tænker hun ikke mere om det. 

Okay. Jamen kan du så ikke snakke med dem om det? 

Det er rigtig det er lige en hurdle man skal over for at skrive herinde om sådanne ting  Jeg skriver tit og ofte annonym når jeg skriver om det, det giver lidt mere ro i sindet at så kan de heller ikke se hvem jeg er (nogen gætter det jo så men det er så hvad det er

At snakke med dem jeg i hovsa tilfælde er kommet til at sige det til kunne jeg måske.. Måske godt og så alligevel ikke.. Det er begrænset hvor meget jeg kan sige for pludselig er det videre til andre fordi de er til fest og beruset, de ønsker selvfølgelig ikke at gøre mig ked af det ved at sige det, men hvis jeg er med så kan snakken uheldigvis godt falde over det emne hvor jeg så blankt afviser.. Hvis jeg giver dem for mange detaljer er jeg lidt nervøs for de ting også ryger frem og så er det jo svært at benægte.. 

Og min svigerinde som opdagede det fordi kærestens x havde set det på nettet og fortalt det videre ved det jo også, men føler bare ikke jeg kan snakke med hende om de her ting..

Så jeg har fundet ro til at snakke om det herinde og som annonym fordi så kommer det bare ikke videre, for jeg kunne jo være hvem som helst  

Anmeld

15. juli 2013

Rødhætte

Elgaard73 skriver:

Enig brug baby.dk. Dog skal man passe på at man ikke bruger det for meget, da man bliver endnu mere skruk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.