Hjalte 4 måneder (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2013

M (:

Martsbaby skriver:

Sådan er det også med Anthon
Det er vildt, at de forandre sig så meget, så hurtigt!

Ja, det er helt vildt!

Men han begynder at ligne mig mere og mere -vores iPhoto er sat op til at genkende ansigter, og 98% af de billeder, som den foreslår er Hjalte (som ikke er det, den gætter jo sommetider forkert) er af mig.. Ikke ét af forslagene var Andreas.. Så selvom alle siger, at han ligner sin far, så må han også have arvet lidt fra mor! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2013

AnthonsMor

M (: skriver:

Ja, det er helt vildt!

Men han begynder at ligne mig mere og mere -vores iPhoto er sat op til at genkende ansigter, og 98% af de billeder, som den foreslår er Hjalte (som ikke er det, den gætter jo sommetider forkert) er af mig.. Ikke ét af forslagene var Andreas.. Så selvom alle siger, at han ligner sin far, så må han også have arvet lidt fra mor! 

Anthon er en ret god blanding af Daniel og mig, hvis vi ser på baby billeder af os begge

Anmeld

27. juli 2013

Miss Church

Tiden flyver afsted og min lille fyr er nu 4 måneder og 1 uge gammel (18,5 uge). Han vejer ca. 6300 gram og er 66 cm lang, så han har taget 740 gram på på 3,5 uge.. 

Han snakker og griner dagen lang, sutter på sine fingre døgnet rundt, kigger nysgerrig efter sine hænder og fødder og griber målrettet ud efter tingene omkring ham. Derudover har han opdaget, at han kan gurgle, så det gør han bare KONSTANT! Men skidt pyt, det lyder smadder sødt! 

Han får fortsat skiftevis MM og MME, da jeg ikke helt kan slippe udmalkningerne, så længe mælken er der..  Dog malker jeg nu "kun" ud x 3 i døgnet.

Jeg var i fryseren den anden dag og optælle isterningeposer med "overskudsmælk" og der er ikke mindre end 40 poser = 14 LITER (), så der skulle da lige være til en måneds tid eller to, når han begynder på overgangskost. 

Derudover er vi begyndt at give ham movicol junior (3,5 ml (= 2,3 gram) x 2 dgl.) med stor succes. Han døjer ikke længere med luft i maven og kommer nemt af med afføringen 1-2 gange i døgnet (YAY!).

Hjalte er fortsat en glad og mild dreng, og dagene med grædeture kan endnu tælles på én hånd. Dog er han stadig en dreng med et meget stort søvnbehov (gns. 18 timer i døgnet) og han bliver hurtigt overstimuleret, hvis ikke sengetiderne passes. Han smiler og griner, og på 2 sekunder bliver han træt, og puttes han ikke med det samme, frisker han op igen i ca. 10 min, hvorefter der er dømt ulykkelig gråd.. Så det er med at være på dupperne!  Heldigvis er der langt mellem de aftener, hvor han har fået for meget, og moderen har lært at afkode hans signaler, så i hverdagen er det ikke specielt problematisk. 

I denne uge har Hjalte været med mor på sommerlejr, og har dermed sovet i telt to nætter i streg; og det klarede han til UG! Den første aften var han noget ked af det, men det skyldtes formodentlig den meget lange køretur fra Randers til Als (og de mange nye indtryk, varmen og det, at han pludselig skulle sove udendørs til natten).

2. nat gik uden problemer, men det var en træt dreng, der kom med hjem, og han har vist en del søvn, der skal indhentes.. 

Hm, derudover er der vist ikke sket det vilde den sidste måned (nok nærmere 14 dage siden sidste update ), så nu vil jeg bare spamme jer med lidt billeder af min lille guldklump..

Hvor er han bare dejlig søde! 

Det lyder til at i har det dejligt. Og hvor er det lækkert at i kan have ham med på lejr! 

Anmeld

28. juli 2013

M (:

Hvor er han bare dejlig søde! 

Det lyder til at i har det dejligt. Og hvor er det lækkert at i kan have ham med på lejr! 

Tusind tak, jeg elsker ham også højere og højere for hver dag. 

Vi har det rigtig godt, og han er bare sådan en nem lille dreng - der er aldrig problemer med ham, så vi kan bare tage ham med alle steder.

Og selvom vi er de første i vores vennekreds, der har fået et barn, så er alle bare helt vilde med ham, og vi bliver alligevel inviteret til grill-aftener og fester (og må gerne tage baby med). Der er fuld forståelse for at vi bare tager tidligere hjem.. 

Hvordan går det med pigerne?

Anmeld

28. juli 2013

Swerg

Hihi så dejlig!

Anmeld

28. juli 2013

Miss Church

Tusind tak, jeg elsker ham også højere og højere for hver dag. 

Vi har det rigtig godt, og han er bare sådan en nem lille dreng - der er aldrig problemer med ham, så vi kan bare tage ham med alle steder.

Og selvom vi er de første i vores vennekreds, der har fået et barn, så er alle bare helt vilde med ham, og vi bliver alligevel inviteret til grill-aftener og fester (og må gerne tage baby med). Der er fuld forståelse for at vi bare tager tidligere hjem.. 

Hvordan går det med pigerne?

Det er dejligt  

Vi har det så godt og pigerne er så dejlig nemme. Vi kan tage dem med over alt og de ligger bare og hygger i barnevognen Det kan være rigtig hårdt at få tvillinger, men det er også helt fantastisk. Men tror også at vi har været meget heldige med vores prinsesser  

Anmeld

28. juli 2013

M (:

Elias2010<3 skriver:

Hihi så dejlig!

Tusind tak! 

Anmeld

28. juli 2013

M (:

Miss Church skriver:

Det er dejligt  

Vi har det så godt og pigerne er så dejlig nemme. Vi kan tage dem med over alt og de ligger bare og hygger i barnevognen Det kan være rigtig hårdt at få tvillinger, men det er også helt fantastisk. Men tror også at vi har været meget heldige med vores prinsesser  

Det er dobbelt arbejde, men helt sikkert også MINDST dobbelt glæde! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.