Spørgsmål vedr. Barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
11 svar
1 synes godt om
13. juli 2013

Anonym trådstarter

Hej alle mødre og kommende mødre.

Jeg har et spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få svar på.

Er der nogle af jer der begyndte at planlægge barnedåb før i havde født. Vi er nemlig så småt begyndt at planlægge det, da vi venter et barn sidst i oktober, og ønsker ikke at barnedåben først skal finde sted når han er ca fem måneder, så derfor snakker vi om det allerede nu, da der jo i december, januar og februar er julefrokoster som alle mennesker skal til.

Så kort sagt, er det forkert allerede så småt at begynde og sige til familien at vi ønsker at holde barnedåb D. 1 december?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Er der nogle af jer der begyndte at planlægge barnedåb før i havde født. Vi er nemlig så småt begyndt at planlægge det, da vi venter et barn sidst i oktober, og ønsker ikke at barnedåben først skal finde sted når han er ca fem måneder, så derfor snakker vi om det allerede nu, da der jo i december, januar og februar er julefrokoster som alle mennesker skal til.

Så kort sagt, er det forkert allerede så småt at begynde og sige til familien at vi ønsker at holde barnedåb D. 1 december?

vi havde booket både kirke og lokale inden jeg fødte - som jeg ser det kan man ligeså godt være tidligt ude i stedet for at stresse over det, fordi tiden bliver knap når man først HAR født

jeg fortalte også bare folk at de skulle sætte X i kalderen d. 11 august og at de ville få en mere formel invitation senere

Anmeld

13. juli 2013

B&J

ved du hvad når jeres barn er født også den november sender i indbydelserne ud 1 måned før i god god tid så er i jo på forkant

Anmeld

13. juli 2013

BabyMus

Anonym skriver:

Det synes jeg sagtens du kan. Som du siger, der er altid meget travlt i december med julefrokoster, jule tam tam i institutioner osv. Så det ville da være meget rart at vide det før synes jeg, så ikke man når at få invitation til noget andet inden man får til barnedåben. Så jeg ville ikke have noget i mod at sige de skulle holde den dag fri og så sende en invitation ud senere.

Anmeld

13. juli 2013

Mumto3

Med vores 3. Barn planlagde vi barnedåb før barnet var født. Det fungerede rigtig godt for os, men mine svigerforældre havde det rigtig svært med det.

Anmeld

13. juli 2013

FrkZier

Mumto3 skriver:

Med vores 3. Barn planlagde vi barnedåb før barnet var født. Det fungerede rigtig godt for os, men mine svigerforældre havde det rigtig svært med det.

hvorfor havde det det svært ved det

Anmeld

13. juli 2013

lycly

Jeg bookede lokale inden jeg fødte og fortalte venner og familie hvilken dato vi havde valgt. Så ingen kunne komme og påstå at vinkler havde sagt det i god tid
Så planlæg I bare løs og fortæl folk hvornår det bliver

Anmeld

13. juli 2013

Lilott

Jeg planlagde også dåben inden jeg fødte. Mest fordi han skal døbes her i sommerperioden, så jeg forhørte mig hos de forskellige hvornår de skulle på ferie, og så fandt jeg en dag hvor ingen er på ferie (:

Anmeld

13. juli 2013

Anonym trådstarter

Super - jeg mente heller ikk der som sådan ville være noget galt i det, men synes bare at når vi sagde det til familien kiggede de mærkeligt på os, så skulle bare høre om det var helt forkert :-)

Som nogle af jer skriver, har man jo nok at se til, :-)

Anmeld

13. juli 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du skal bare være opmærksom på, at du højst sandsynlig ikke kan bestille tid i kirken før, at baby er født (og som jeg personligt er helt i orden).

Men når I vil have dåben så tæt på fødslen ville jeg også allerede nu booke lokale og fortælle folk, hvornår I ville have dåben. Men først sende indbydelserne ud når baby er født.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.