Så har vi smidt sutten :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. juli 2009

lonemus

I dag har min datter på 2 år og 11 mdr. smidt sutten

Hun har det sidste års tid kun brugt den, når hun skulle sove. De sidste par uger har hun tit glemt den, når hun skulle sove.
I dag pakkede vi så alle sutterne ned i en kuvert, sendte dem til julemanden sammen med en masse tegninger. - hun stod selv og skyllede alle sutterne af, inden de kom i kuverten, for de skulle være rene til babynisserne
Hun puttede selv brevet i postkassen, hun var meget stolt

Jeg har lige nu lagt hende til at sove til middag, hvor hun spurgte efter sutten. Men så syntes hun altså alligevel det var bedre de små babyer fik dem - mor, jeg har jo sovelefanten og kramme, sagde hun 

I eftermiddag når hun vågner får hun så en pakke, som julemanden har sendt til hende - ja ja, her er posten sgu hurtig )

Lone - som er meget stolt af sin datter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

Hellemor

Sikke en god og hyggelig måde at gøre det på... Det må jeg huske, når vi når der til..

Anmeld

11. juli 2009

TbCp

lonemus skriver:

I dag har min datter på 2 år og 11 mdr. smidt sutten

Hun har det sidste års tid kun brugt den, når hun skulle sove. De sidste par uger har hun tit glemt den, når hun skulle sove.
I dag pakkede vi så alle sutterne ned i en kuvert, sendte dem til julemanden sammen med en masse tegninger. - hun stod selv og skyllede alle sutterne af, inden de kom i kuverten, for de skulle være rene til babynisserne
Hun puttede selv brevet i postkassen, hun var meget stolt

Jeg har lige nu lagt hende til at sove til middag, hvor hun spurgte efter sutten. Men så syntes hun altså alligevel det var bedre de små babyer fik dem - mor, jeg har jo sovelefanten og kramme, sagde hun 

I eftermiddag når hun vågner får hun så en pakke, som julemanden har sendt til hende - ja ja, her er posten sgu hurtig )

Lone - som er meget stolt af sin datter

Rigtig fin måde at gøre det på.

Min mand niece kom også og fortalte mig at de havde sendt hendes sutter til Julemanden, fordi han havde så mange børn at de slet ikke havde råd til at købe nogen selv.

Har hun brugt sutten meget tidligere?
Jeg er lidt nervøs for om det bliver svært når Liva skal af med sutten. Hun er godt nok meget glad for den

Anmeld

11. juli 2009

Malthesmoar

Flot flot Vores Dreng er fra Oktober 2006

Han sover oz kun med sin sut dvs vi tager den ud når han er faldet isøvn
Tror oz hans sutter snart skal på "ferie" hos div nisse babyer

God lørdag

Mvh

Anmeld

11. juli 2009

TbCp

- skriver:

Kan da lige fortælle om vores datter... Hun var rigtig glad for sutten, havde den mest kun til natbrug, men hun skulle have en i hver hånd og en i munden...

Alligevel en dag glemte hun at spørge efter dem og hun var 23 mdr.

Så det kan gå meget nemt til...

Min dreng fjernede vi sutten fra 14 dage før han blev 2 år og han var ellers også meget afhængig til nattebrug. Han spurgte efter den 2 gange og det var det...

SÅ når I alle er klar så tag kampen op...

HVis Liva fik lov kunne hun gå med en sut i munden hele dagen. Hun spørger hele tiden efter den.

Tror vi skal være mere konsekvente i forhold til sutten om dagen.

Hun er så 23 mdr. så synes ikke det gør så meget hun bruger sut om natten endnu

Anmeld

11. juli 2009

TbCp

- skriver:

Vi fjernede så allerede dagsutten da de var et år.

Når de vågnede kom de i en skål og lå der til de skulle sove til middag eller nat.

Ikke så hårdt at var de virkelig ulykkelige eller trætte så fik de den.

men det hjælper at sutterne er ude af øjenkrogen...

også den mange børn får på vej til/fra institution...

Det tager jeg til mig.
Må huske at tænke lidt mere over det!

Anmeld

11. juli 2009

TbCp

- skriver:

Nogen gange er det bare de små ting der gør forskellen...

Så hellere de har en bamse de kan putte lidt med...

Ja det er jo det. Hun har et par sovebamser så det er måske bare at have dem i nærheden i stedet for sutten

Anmeld

11. juli 2009

Sweet1978

Flot, det var også deromkring jeg tog den fra Nadia og har planer om at det skal være lige så med Danielle om ca. 1 år. Synes bare børn bør være af med sutten inden børnhave, så de ikke bliver for "små" mellem de andre børn.

Anmeld

11. juli 2009

lonemus

TbCp skriver:

Rigtig fin måde at gøre det på.

Min mand niece kom også og fortalte mig at de havde sendt hendes sutter til Julemanden, fordi han havde så mange børn at de slet ikke havde råd til at købe nogen selv.

Har hun brugt sutten meget tidligere?
Jeg er lidt nervøs for om det bliver svært når Liva skal af med sutten. Hun er godt nok meget glad for den

Tak tak for alle jeres søde indlæg

Hmm., nej, hun har ikke været så afhængig af sutten, mest når hun har været syg og når hun har fået tænder.......men for 1 år siden hed det: kun sut i sengen, når man skulle sove. Det tog hun nu meget pænt - var hun syg, fik hun den altså oftere.
Men i sidste uge var hun syg med mellemørebetændelse, men hun var fuldstændig ligeglad med sutten og ville heller ikke have den, da hun skulle sove. Så tænkte vi: NU er det nu

Hun er nu vågnet fra din lur og har ikke spurgt efter den.

Jeg er lidt spændt på hvordan hun håndtere lillebrors sutter....han er 1 år yngre og ved at få tænder, så han bruger den altså lidt mere end kun i sengen......men hun har aldrig taget hans sutter før, for de de har en anden farve og de er ikke hendes. Nogle gange henter hun selv sutten til ham og siger han har ondt i tænderne - så jeg tror nu ikke hun tager sig af det!

Men ja, jeg ville gerne have det afsluttet inden børnhaven i næste måned - ikke fordi hun nogensinde har haft sut med i vuggestuen, men jeg ser flere børn på samme alder, der har sutten i munden om morgnen og ikke vil slippe den igen.....det syntes jeg bare ikke ser pænt ud til et barn på 3 år, hvilket de også kan blive drillet med i børnehaven......!!

Knus Lone

Anmeld

11. juli 2009

Nanna1985

Hvor er hun dygtig

Min datter skal os snart af med sutten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.