Ih altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
7 svar
12 synes godt om
12. juli 2013

Lullaby

Sagen er den, at vi har et vennepar der konsekvent altid er for sent på den med tilbagemeldinger til fester. Selv når man rykker dem over datoen så er man ikke sikker på at man får svar før dagen før festen skal afholdes. Denne gang er ingen undtagelse. Jeg har rykket og rykket og nu 3 dage før barnedåben har de meldt tilbage at de kommer, alle 5. Det burde ikke have været noget problem bortset fra at manden for en uge siden sagde at han mente ikke de kunne så derfor stoppede jeg med al madlavning så alt passede til det antal gæster der kom. Desuden så havde vi arrangeret et telt der lige kunne rumme gæsterne. Men fordi de kommer nu allesammen har vi været nødt til at købe mere teltplads, lave mere mad og manden min er taget langt væk for at købe mere pynt til bordene.

Desværre er det også sådan at al det pynt jeg har lavet til gæsterne kan ikke skaffes før festen så nu bliver nogle af gæsterne nødt til at få halve sjuskede løsninger som ikke er en stil jeg prøvede at gennemføre. Ja det er luksus, jeg burde bare være glad for at de ville komme men jeg synes at det er groft at ringe kl 22 og sige hovsa, vi vil forresten gerne komme. Hvad skal man sige? Øh nej, der er ikke plads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

serinasmor

Lullaby skriver:

Sagen er den, at vi har et vennepar der konsekvent altid er for sent på den med tilbagemeldinger til fester. Selv når man rykker dem over datoen så er man ikke sikker på at man får svar før dagen før festen skal afholdes. Denne gang er ingen undtagelse. Jeg har rykket og rykket og nu 3 dage før barnedåben har de meldt tilbage at de kommer, alle 5. Det burde ikke have været noget problem bortset fra at manden for en uge siden sagde at han mente ikke de kunne så derfor stoppede jeg med al madlavning så alt passede til det antal gæster der kom. Desuden så havde vi arrangeret et telt der lige kunne rumme gæsterne. Men fordi de kommer nu allesammen har vi været nødt til at købe mere teltplads, lave mere mad og manden min er taget langt væk for at købe mere pynt til bordene.

Desværre er det også sådan at al det pynt jeg har lavet til gæsterne kan ikke skaffes før festen så nu bliver nogle af gæsterne nødt til at få halve sjuskede løsninger som ikke er en stil jeg prøvede at gennemføre. Ja det er luksus, jeg burde bare være glad for at de ville komme men jeg synes at det er groft at ringe kl 22 og sige hovsa, vi vil forresten gerne komme. Hvad skal man sige? Øh nej, der er ikke plads.

Hmm .. tja

Mad og plads i teltet skal de da have.. men jeg ville ikke lave sjusket bordpynt til nogle af gæsterne. Jeg ville i stedet undlade at lave bordpynt til de 5. De ved da godt selv hvorfor. Bliver der brok må du jo bare sige at de skulle have svaret til tiden eller i det mindste da de blev spurgt!

Anmeld

12. juli 2013

VIPpigen

Nu er jeg den flabet type, så jeg ville svare at de varvelkomne, men at der ikke var beregnet mad til dem, fordi de ikke meldte tilbage før nu... Jeg ville ikke kunne vente med en menu til de får fingeren ud... Når folk ikke svare til tiden, eller hvis jeg spørger bagefter, jamen så går det for en "NEJ, vi kan ikke komme" ...

men igen, det er bare mig

Anmeld

12. juli 2013

Dot D

Det kan de simpelthen ikke være bekendt Jeg synes, som en anden skriver, at du skal undlade bordpynten ved deres pladser, den må de da kunne forstå.

Spørger de ind til det, så ville jeg stille og roligt fortælle dem, at det har været et extra stort arbejde for jer at finde nyt telt, og lave extra mad, og så var der desværre ikke mulighed for at finde extra bordpynt.

Du kan derefter lige tilføje, at I da gerne ville sørge for, at der er nok til næste fest, hvis de vil tilmelde deres ankomst indenfor tidsfristen

Anmeld

13. juli 2013

camilla10

Lullaby skriver:

En anden gang er det måske muligt at tilføje et ps. i invitationen kun til dem: Ps. Hvis der ikke er svaret inden S.U. datoen, regner jeg ikke med I kommer. Så ligger den da hos dem i fremtiden, selvom der ikke er så meget at gøre denne gang.

God fest 

Anmeld

13. juli 2013

Mettefpigen

Jeg er "grov" på det punkt.... Jeg havde simpelthen sagt "ærgeligt, men fristen er FOR LÆNGST udløbet, så i kan desværre ikk komme med" der er ligesom en grund til at der er et S.U. i indbydelsen :-)

Anmeld

13. juli 2013

Rødhætte

Lullaby skriver:

Kender det alt for godt Sådan personer har jeg også i familien. Total belastende! Men tror ikke du kan gøre så meget nu hvor de er inviteret.

Anmeld

13. juli 2013

bøllen

Jeg må indrønme, at i den situation kunne jeg godt finde på at sige DESVÆRRE tidsfristen er overskredet .

men det er nok også bare mig der efterhånden bære præg, af at være træt af folk ( undskyld ) pisser på en , er sløset mm 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.