Hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
11 svar
2 synes godt om
12. juli 2013

AnnaK89

Jeg har en pige på 12 mdr. Hun nægter nærmest at spise
Hun spiser måske 2-3 teskefulde havregrød/øllebrød/yoghurt til morgen. Og så vil hun bare ikke mere.

Mellem måltider og frokost glider pænt ned.
Men problemet opstår igen til aften hvor hun ikke engang spiser halvdelen af sin mad.

Er det normalt i perioder?
Det har stået på i 3 uger nu ca.

Har i nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

MissTas

AnnaKJ skriver:

Hun spiser måske 2-3 teskefulde havregrød/øllebrød/yoghurt til morgen. Og så vil hun bare ikke mere.

Men problemet opstår igen til aften hvor hun ikke engang spiser halvdelen af sin mad.

Har i nogle gode råd?

her spiser annastacia også i perioder.. hun er faktisk inde i en periode lige nu hvor hun heller ikke gider hverken morgenmad eller aftensmad, endda heller ikke vildt meget middagsmad.. men appetitten kommer igen annastacia har altid spist meget i perioder og lidt i andre..

så længe Carolina ikke virker trist, sur eller ked, så ville jeg absolut ikke være urolig men kan godt forstå det er frustrerende, det går  jo en på som mor

men er sikker på at hun nok skal spise igen varmen spiller måske også lidt ind, gør det hvert fald her ved annastacia.. hun gider kun koldskål og frugt, når det er så vamt

Anmeld

12. juli 2013

Lilje82

AnnaKJ skriver:

Har i nogle gode råd?

Her har det været meget normalt i perioder, min søn er 2,5 og er inde i sådan en periode lige nu og det er langt fra første gang, hun skal nok spise, når hun bliver rigtig sulten.

Anmeld

12. juli 2013

AnnaK89

MissTas skriver:

her spiser annastacia også i perioder.. hun er faktisk inde i en periode lige nu hvor hun heller ikke gider hverken morgenmad eller aftensmad, endda heller ikke vildt meget middagsmad.. men appetitten kommer igen annastacia har altid spist meget i perioder og lidt i andre..

så længe Carolina ikke virker trist, sur eller ked, så ville jeg absolut ikke være urolig men kan godt forstå det er frustrerende, det går  jo en på som mor

men er sikker på at hun nok skal spise igen varmen spiller måske også lidt ind, gør det hvert fald her ved annastacia.. hun gider kun koldskål og frugt, når det er så vamt

Det kan godt være du har ret
Jeg kunne jo prøve at se om hun vil have koldskål Hun spiser i hvert fald gerne frugt

Jeg vil jo bare gerne være sikker på at hun får nok

Anmeld

12. juli 2013

serinasmor

AnnaKJ skriver:

Har i nogle gode råd?

Det er normalt at det svinger i mængde hvor meget de spiser...

Spiser hun selv eller bliver hun madet? Får hun bidder eller mos

Måske vil hun ikke spise grød Serina har ikke rørt grød eller mos siden hun var 7 mdr .. det voksede tydeligt i munden på hende ... hun er på ingen måde kræsne idag men mos og grød er nogo

Anmeld

12. juli 2013

AnnaK89

Lilje82 skriver:

Her har det været meget normalt i perioder, min søn er 2,5 og er inde i sådan en periode lige nu og det er langt fra første gang, hun skal nok spise, når hun bliver rigtig sulten.

Dejligt at vide, at det kun er en periode
Hun har altid haft go appetit, så bliver jo lidt urolig

Anmeld

12. juli 2013

Lilje82

AnnaKJ skriver:

Dejligt at vide, at det kun er en periode
Hun har altid haft go appetit, så bliver jo lidt urolig

Man bliver altid urolig, når det handler om ens børn. Men så længe hun ikke virker syg og er glad og tilfreds, søger jeg sikker på, det nok skal komme igen. :-)

Anmeld

12. juli 2013

MissTas

AnnaKJ skriver:

Det kan godt være du har ret
Jeg kunne jo prøve at se om hun vil have koldskål Hun spiser i hvert fald gerne frugt

Jeg vil jo bare gerne være sikker på at hun får nok

så længe hun ikke er utilfreds og stadig har normal afføring, så får hun hvad hun skal væske er det vigtigste så så længe hun indtager det og så spiser lidt frugt og noget ved siden af, så skal det nok komme igen, bare rolig

Anmeld

12. juli 2013

AnnaK89

serinasmor skriver:

Det er normalt at det svinger i mængde hvor meget de spiser...

Spiser hun selv eller bliver hun madet? Får hun bidder eller mos

Måske vil hun ikke spise grød Serina har ikke rørt grød eller mos siden hun var 7 mdr .. det voksede tydeligt i munden på hende ... hun er på ingen måde kræsne idag men mos og grød er nogo

Hun bliver som regel madet om morgenen, da hun ikke helt selv kan styre en ske, men måske jeg skulle lade hende "lege" med det selv?

Hun får som regel havregrød eller øllebrød til morgen.

Frokost er rugbrød som hun godt selv kan sidde med i bidder.

Anmeld

12. juli 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
AnnaKJ skriver:

Har i nogle gode råd?

ja. Tror bestemt det er normalt, og at du intet kan/skal gøre.

begge vores har haft mange perioder hvor de har spist uendelig lidt. Tror jeg alle børn har fra tid til anden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.