Den første grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

306 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. juli 2013

Mata

Min dreng på lige godt 5 måneder er lige startet på at få hirsegrød. Han har smagt på det 2 gange og har været meget ivrig for at spise. Mit spørgsmål lyder så, hvor meget må han få af gangen? Har jo fået at vide at de første gange kun skal være smagsprøver, så det er svært at bedømme hvor meget grød han kan klare af gangen. Han skulle jo nødigt få forstoppelse. Så kom gerne med erfaringer/gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

2babygirls

Mata skriver:

Min dreng på lige godt 5 måneder er lige startet på at få hirsegrød. Han har smagt på det 2 gange og har været meget ivrig for at spise. Mit spørgsmål lyder så, hvor meget må han få af gangen? Har jo fået at vide at de første gange kun skal være smagsprøver, så det er svært at bedømme hvor meget grød han kan klare af gangen. Han skulle jo nødigt få forstoppelse. Så kom gerne med erfaringer/gode råd 

Når han er så dygtig ville jeg lade ham spise og så toppe af med en dessert af æble/sveske mos 

Det gjorde jeg med min store pige dengang, så efter en uge var hun på to måltider. Hun startede som 4 mdr

lillesøster er ikke voldsomt overbevist endnu og hun er også 5 mdr

Anmeld

10. juli 2013

Valle81

Mine har stort set været klar til et helt måltid fra starten af. Vil skyde på, at de spiste omkring en deciliter:-)

Anmeld

10. juli 2013

Mata

Tak for svar Jamen så får han da allerede lov til at spise mere næste gang han skal have. Han kan vel også selv sige fra når han har fået nok, det er ihvertfald ikke noget problem med flasken.

Anmeld

11. juli 2013

Tøs85

Mata skriver:

Tak for svar Jamen så får han da allerede lov til at spise mere næste gang han skal have. Han kan vel også selv sige fra når han har fået nok, det er ihvertfald ikke noget problem med flasken.

Tror godt dit barn må få en deciliter allerede, men det er ikke sikkert du undgår forstoppelse.. Men så er det godt laktulose er uskadeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.