Har brug for råd, for jeg elsker selvfølgelig min mand og vil gerne at vi finder tilbage til hinanden.
Men jeg føler virkelig jeg er kørt død i parforholdet. Vi har været sammen i lidt over 4 år og har 2 børn. Vi har haft op og nedture i vores parforhold, men pt. kører det sådan o.k. men så alligevel ikke. Jeg synes vi går og snapper af hinanden hele tiden, og vi er helt klart lige gode om det. Jeg er lidt nærtagende pt., og min kæreste opfatter ligeledes meget af det jeg siger som et angreb, hvilket skaber konflikter. Fx i går spurgte jeg ham helt uskyldigt hvorfor han satte sig ned ude i køkkenet (for det plejer han aldrig), og så gik han straks i forsvarsposition, og om han ikke måtte sidde ned lidt, og nu havde jeg jo ligesom selv lige ligget og ammet. Og så bliver jeg jo ked af det, for jeg spurgte bare af nysgerrighed!
Jeg føler, at gnisten er røget. Vi har ikke haft sex eller andet seksuelt i 3 måneder. Vi kysser og krammer ikke ret meget, og om aftenen laver vi noget hver for sig.
For mit vedkommende er problemet klart, at jeg er fyldt op af fysisk kontakt pga. amning af baby. Jeg har ikke det behov han har, fordi jeg får nærkontakt og nærhed den vej. Det er selvfølgelig ikke helt rimeligt, men jeg kan ikke tvinge mig selv til at føle noget, jeg ikke føler! Jeg ved ikke hvad det er for hans vedkommende. Jeg har forsøgt i en periode at skrue op for kærtegn, men synes ikke jeg får vildt meget respons. Når han tager initiativ er det når vi endelig er gåët i seng, så vil han holde om mig. Men jeg har bare ALDRIG kunne klare at ligge tæt om natten, heller ikke som nyforelsket, og det bliver han så sur over!
Jeg føler også, at tiden til at være kæreste mangler, fordi det er mig, der holder husholdningen oppe. Det er ikke så slemt som det har været, og han hjælper når jeg spørger, men han tager aldrig initiativ. Så det ender med det er mig der render rundt og rydder op, laver mad, gør rent, så skal børnene jo også have min tid, og når vi rammer aften, er jeg bare kørt træt og vil helst bare slappe af foran computeren.
Vi kunne sagtens aftale, at vi skulle have kærestetid om aftenen. Hygge sammen og se en film. Men hvad gør jeg, når jeg egentlig ikke har lyst? Når jeg faktisk har mest lyst til bare at lave noget for mig selv? Jeg føler ikke jeg kan finde gnisten frem igen ved at TVINGE mig selv til en aktivitet, som ikke siger mig det vilde.
Er bare træt af at leve i et parforhold, som lige nu indeholder masser af småskænderier, misforståelser, ingen gnist og ensformighed. Der er mange ting vi er uenige om, og det er lidt en hæmsko.
Vores samliv keder mig, savner sommerfuglene i maven og spændingen i at være "han og hun".
Parterapi er ikke en mulighed, vi har ikke råd.
Anmeld