Ramadan kareem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2013

gonefishing

SKbaby skriver:

Næsten Det er når man kan se nymånen, at måneden skifter.

ahhhh. tak så lærte jeg lidt idag
Nu har det intet med ramadanen at gøre, men jeg tror jeg er i det rigtige indlæg for at få et rigtigt svar
De flotte farverige klæder som mange muslimer bruger til fest, med bukser og en lang kjole og et tørklæde, hvad hedder det?
Altså lidt som indernes hedder Sari.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

SKbaby

Loa skriver:

Tænker bare det må være svært at undvære væske når det er så varmt......
Arbejder i så heller ikke den måned?
Det er de fester/afslutninger der lyder så spændende, det virker så vildt (på den gode måde) og familie-sammenholdsagtigt
Det gad jeg godt at overvære

Nu er jeg studerende, så jeg har sommerferie, men min mand arbejder stadig og det kan man sagtens

Det vigtige er bare, at man får indtaget en god sund kost og får drukket en masse vand i det tidsrum man må spise

Eid er også super hyggeligt og man glæder sig altid til det, især børnene glæder sig

Anmeld

10. juli 2013

SKbaby

Flodkilling skriver:

ahhhh. tak så lærte jeg lidt idag
Nu har det intet med ramadanen at gøre, men jeg tror jeg er i det rigtige indlæg for at få et rigtigt svar
De flotte farverige klæder som mange muslimer bruger til fest, med bukser og en lang kjole og et tørklæde, hvad hedder det?
Altså lidt som indernes hedder Sari.

Jeg er vist ikke ekspert på det område

Tror måske du er ude i noget pakistansk tøj. Jeg aner dog ikke hvad det hedder, måske nogle andre ved det?

Ellers prøv at søg på google på pakistansk tøj/kjoler og se om det er det du søger

Anmeld

10. juli 2013

gonefishing

SKbaby skriver:

Nu er jeg studerende, så jeg har sommerferie, men min mand arbejder stadig og det kan man sagtens

Det vigtige er bare, at man får indtaget en god sund kost og får drukket en masse vand i det tidsrum man må spise

Eid er også super hyggeligt og man glæder sig altid til det, især børnene glæder sig

Jeg har hørt et sted at ramadanen også er en "gestus" til at man som menneske husker på at der er fattigdom - at man ikke spiser fra solopgang til solnedgang?

Anmeld

10. juli 2013

SKbaby

Flodkilling skriver:

Jeg har hørt et sted at ramadanen også er en "gestus" til at man som menneske husker på at der er fattigdom - at man ikke spiser fra solopgang til solnedgang?

Jeg vil ikke kalde det en gestus, fordi fattige muslimer skal også faste, så det er ikke det, som er ramadanens hovedformål.

Men selvfølgelig minder det én om, at der er mennesker som lever under sådanne vilkår og som ikke får noget at spise, heller ikke når solen går ned...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.