Andre med store børen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

464 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. juli 2013

Nolle

Min lille Dexter på nu 9 mdr, er en stor basse på over 14 kg og 85 cm lang. 

begrund af han er så stor kan han ikke så meget endnu, han kan ikke kravle, stå eller noget. Vi øver rigtig meget med ham hver dag, men der sker ikke noget. 

Er der andre der har eller haft store børen end normalt, som har et tip eller to til hvordan jeg kan hjælpe ham med de ting? 

Og hvordan kommer jeg af med hans store flaske afhæninghed? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2013

Mor til Ella

Jeg har bestemt ikke et stort barn 16 mdr og vejer ca 11 kg

MEN jeg havde en datter der intet ville spise af normal mad, og blev derfor nød til at fjerne en flaske af gangen, for at hun ville spise andet, det virkede men tog virkelig lang tid. Hun får dog stadig natflaske lidt endnu

Så da det ikke lyder som om han ikke får nok næring, ville jeg være hård og så flerne og erstatte ned et eller andet andet

vi har en dreng i vuggestuen, som også er en tæt fyr, han har aldrig kravlet, og er først begyndt at gå selv de sidste 14 dage, og han er 18 mdr. tror nok det skal komme af sig selv, men pga al vægtbelastningen skal hans krop/ led måske være noget lidt stærkere. 

er lægen bekymret???

Anmeld

10. juli 2013

Wimmie

Nolle skriver:

begrund af han er så stor kan han ikke så meget endnu, han kan ikke kravle, stå eller noget. Vi øver rigtig meget med ham hver dag, men der sker ikke noget. 

Er der andre der har eller haft store børen end normalt, som har et tip eller to til hvordan jeg kan hjælpe ham med de ting? 

Årh "lille" basse 

Må man ikke se et billede? (altså hvis du lægger billeder ud af ham). Har en veninde med en stor baby - han er også omkring de 9-10 mdr og er heller ikke vildt hurtig motorisk, dog er det begyndt at komme mere her i løbet af de sidste par uger. De øver bare det de kan og resten overlader de til han er klar - det skal nok komme i hvert fald 

Min datter er snart 19 mdr (11,6 kg og 86 cm bare til sammenligning) og hun får altså også stadig flaske 1-2 gange om dagen i forbindelse med at hun skal sove...dog kun skummetmælk. Det fungerer så godt at jeg ikke er klar til at tage kampen endnu - hun eeeelsker din flaske.
Mit bedste råd vil bare være at trappe stille ud og så snart han er klar til det så giv mini-eller skummetmælk.

Anmeld

10. juli 2013

Hvem?

Yep, her

Den "store" på 3, vejer over 20 kg (længe siden han er vejet og målt), og måler ved sidste måling 106 cm, han bruger str. 29 i sko og str. 116 i tøj

Den "lille" på 2,5 (som oven i købet er født knap 7 uger før tid), vejer ved sidste vejning (som også er laaaaang tid siden), 16,5 kg og målte 96 cm, han bruger str. 27 i sko og str.104 i tøj

Mht. flasken tog vi her en "kold tyrker" da de var klar til den, den store var omkring 14 mdr og den yngste var vist godt 1 år - den blev skiftet ud med en bamse som de sover med hver eneste aften nu og har med hver da i BH og DP (og den bliver kun brugt til at sove med) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.