forvirret omkring barsels regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

226 visninger
4 svar
1 synes godt om
8. juli 2013

lille fnug

Hej, der er ikke så meget positiv hjælp fra min fagforening, så jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg er privat ansat. Har termin den 14.01.14. Har 14 ugers barsel og derefter 17 ugers forældreorlov.
Jeg regner med at kunne gå af den 23.12.13 når min kollegaer går på juleferie

Hvornår starter min barsel? Den 23.12.13, den 14.01.14 eller den dato hvor jeg rent faktisk føder?
Mine kollegaer siger det er fra den dato jeg føder, men hvad falder de ca 3 uger som jeg går før fra, så under?

Håber det mit spørgsmål giver mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2013

Rockertand

lille fnug skriver:

Hej, der er ikke så meget positiv hjælp fra min fagforening, så jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg er privat ansat. Har termin den 14.01.14. Har 14 ugers barsel og derefter 17 ugers forældreorlov.
Jeg regner med at kunne gå af den 23.12.13 når min kollegaer går på juleferie

Hvornår starter min barsel? Den 23.12.13, den 14.01.14 eller den dato hvor jeg rent faktisk føder?
Mine kollegaer siger det er fra den dato jeg føder, men hvad falder de ca 3 uger som jeg går før fra, så under?

Håber det mit spørgsmål giver mening?

Må du først gå fra 3 uger før? Det var da sent.

Anmeld

8. juli 2013

lille fnug

Nej må gerne gå 4 uger før. Men vil gerne vente til mine kollegaer går på ferie, det er alligevel kun 2 1/2 arbejdsdag til forskel.

Anmeld

8. juli 2013

Malthe2010

Din barsel starter den dag du føder, men du må gå fra 4 uger før forventet termin. Skulle du så føde 3 uger før forventet termin, går du bare "glip" af de ugers barsel... Går du derimod over din termin, får du ekstra dage ud af det..

Anmeld

8. juli 2013

lille fnug

Malthe2010 skriver:

Din barsel starter den dag du føder, men du må gå fra 4 uger før forventet termin. Skulle du så føde 3 uger før forventet termin, går du bare "glip" af de ugers barsel... Går du derimod over din termin, får du ekstra dage ud af det..

Mange tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.