Spareråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.229 visninger
12 svar
15 synes godt om
7. juli 2013

AnneMaria

Ja pengene er små... så er begyndt at tænke meget over hvad mad jeg smider ud. Kommer det hellere i fryseren, hvis det er muligt.

Hvad gør i for at spare?

Ha en dejlig søndag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

esioul

AnneMaria skriver:

Ja pengene er små... så er begyndt at tænke meget over hvad mad jeg smider ud. Kommer det hellere i fryseren, hvis det er muligt.

Hvad gør i for at spare?

Ha en dejlig søndag

Jeg køber altid kød der er ved at overskride salgsdato, så får jeg tit 500 g oksekød eller kyllingekød til 15 kr.

Køber jeg altid shampoo og lign på tilbud i bilka.

Laver mad til 2 dage

Anmeld

7. juli 2013

B&J

handler ind der hvor der er tilbud om vi skal i 5 forskellige forretninger ja så gør vi det bare for at spare

+ vi går til tingene så motion og ingen penge der

håbe altid større ind hvis det er på tilbud... så man har det

feks ost osv putter jeg i fryseren så det er klar når jeg skal bruge det

laver mad til 2 dage

Anmeld

7. juli 2013

bøllen

AnneMaria skriver:

Hvad gør i for at spare?

Ha en dejlig søndag

Laver madplaner for at minimere spild 

prøver at handle ind til 1 uge ad gangen ( suppleret med mælk , grønt og brød )

køber kød som er nedsat pga dato ( til fryseren )

bager det meste brød selv

handler efter tilbud 

Anmeld

7. juli 2013

FrkZier

AnneMaria skriver:

Hvad gør i for at spare?

Ha en dejlig søndag

det 100% bedste spareråd er ; MADPLAN!

lav madplan for 1 eller 2 uger frem og købt alt ind så det eneste der skal købes er fx frisk mælk osv

Anmeld

7. juli 2013

Laulund87

Vi køber rigtig meget nedsat køb, pålæg og brød pga datoen. Køber det der er og det er så det vi får til aften osv. Det sparer vi virkelig mange penge på

Vi har prøvet at lave madplan flere gange, men det duer vi bare ikke til. Vi handler derfor tit, men det er ikke dyrere for vi køber ikke andet end det vi kom efter

Anmeld

7. juli 2013

Benjamins'mor

Hvis der er tilbud køber vi altid ekstra skyllemiddel, shampoo, bind, balsam osv. Bleer køber vi også ekstra når de er på tilbud - så har vi til længere tid samt spare penge.

Anmeld

7. juli 2013

Fenja09

AnneMaria skriver:

Hvad gør i for at spare?

Ha en dejlig søndag

Laver mad til flere dage og fryser ned. Bager brød og også kager, tærter osv hvis vi får gæster.

Vi køber som regel de fleste fødevare i Netto, men kød køber vi gerne ved slagter eller landbutik. Derudover prøver vi at holde det til en ugentlig indkøbsdag, men det sker at vi render tør for mælk og andre småting og så handler vi selvfølgelig ekstra.

Jeg laver madplan og skema over hvad vi har i fryseren, så vi altid bruger det vi har og ikke køber f.eks culottesteg, hvis vi allerede har en liggende.

Vi har også brugt at købe kød, pålæg etc. på 50 % i Netto når det er ved at overskride holdbarhedsdato. Der kan man virkelig spare mange penge.

Vi spare ikke fordi vi ikke har råd til at lade være, men fordi vi som mange andre gerne vil bruge penge på andet end husholdning og så der er penge til at prioritere, hvad vi mener er ordentlig kød, øko æg osv. Det er vigtigt for os at dyrene har det godt - faktisk er det alfa omega.

Og til sidst så køber vi os ikke fattig i rengøringsmidler, men bruger som regel de ting man allerede har (som eddike og sulfo) og som ikke forurene mere end højest nødvendigt - og det spare man også på

/Fenja

Anmeld

7. juli 2013

lycly

Vi er også blevet enige om at spare fordi vi skal til at spare op til hus Så vi
- Laver madplaner (selvom jeg ikke er så god til det endnu men øvelse gør mester!)
- Bager eget brød
- Nøjes med slik i weekenderne
- Handler kun i Føtex eller netto (vi arbejder der og får derfor personale rabat)
- køber ikke mere tøj til os selv (vi har mere end rigeligt!)
- køber kun tøj til børnene når der kommer børnepenge
- køber bleer enten i Aldi eller når de er på tilbud

Derudover sælger jeg løbende ud af børnetøj og mit eget tøj når der hober sig op For mig er der gået helt sport i at spare fordi vi bor i en 2-værelset lejlighed med 2 børn, så er top motiveret til at spare op til noget større

Anmeld

7. juli 2013

Benjamins'mor

Og så køber vi også tit nedsat kød (grundet datoen) og fryser ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.