Hvordan får jeg det sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
4 svar
1 synes godt om
7. juli 2013

Anonym trådstarter

Jeg har et dejligt barn, men er ikke sammen med faren længere. Uddannelsen har ladet vente på sig da jeg fik ~~~ tidligt. Jeg nåede heller ikke at få taget et kørekort inden jeg blev mor og har siden ikke haft økonomien til det.

Jeg har nu fået en ny kæreste som både mig og mit barn er rigtig glad for.

Mit problem kommer så i at min kæreste tidligere har været kæreste med min kusine og de er stadig gode venner. Jeg har ikke noget problem i at de er venner, men de har begge kørekort, fast arbejde og ingen børn så når vi er sammen alle tre ender det ofte med at de taler om arbejde, biler ell. lign. mens jeg sidder og føler mig som det tredje hjul for jeg har jo ingen af delene.

Hvordan kan jeg få sagt til dem at jeg føler de glemmer mig uden at såre dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2013

Maja88

Anonym skriver:

Jeg har et dejligt barn, men er ikke sammen med faren længere. Uddannelsen har ladet vente på sig da jeg fik ~~~ tidligt. Jeg nåede heller ikke at få taget et kørekort inden jeg blev mor og har siden ikke haft økonomien til det.

Mit problem kommer så i at min kæreste tidligere har været kæreste med min kusine og de er stadig gode venner. Jeg har ikke noget problem i at de er venner, men de har begge kørekort, fast arbejde og ingen børn så når vi er sammen alle tre ender det ofte med at de taler om arbejde, biler ell. lign. mens jeg sidder og føler mig som det tredje hjul for jeg har jo ingen af delene.

Hmm jeg ville nok ikke sige noget.. disse samtaler kan du blive udsat for alle steder,da det som regel er en del af livets udvikling... 

Måske jeg bare ville vende samtalen over på noget andet

Anmeld

7. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Det tror jeg desværre ikke at du kan gøre noget ved - arbejde er jo en stor del af rigtig mange menneskers liv og det med bilen...ja, jeg har ikke selv kørekort i en alder af 31 år og det jeg ikke har hørt om biler i tidens løb er ikke småting. Manden herhjemme er mekanikker  

Selvfølgelig taler folk om biler, hus, børn og arbejde - det er en del af livet og hverdagen. Og nogle ting har man tilfælles og andre ikke, men det betyder vel ikke at man ikke kan være en del af samtalen? Og ellers så sig at det er et røvsygt emne at tale om den nyeste model indenfor Ford og om i ikke kan tale om noget andet.

/Fenja

Anmeld

7. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tja der er vel ikke noget du kan sige. Men kan du ikke deltage ved at tale om tidligere jobs eller blot ved at forholde dig til det de siger ift. deres Jobs. Du kan vel også tale om ikke børne relaterde ting. 

og som det sidste. Hvis du godt vil tale om dine børn så gør du da bare det. Drej emnerne over nogle gange. (pas på med at det ikke bliver det eneste du taler om) 

Anmeld

8. juli 2013

asphodel

Anonym skriver:

Generer det dig at din kæreste taler godt sammen med sin eks-kæreste? Jeg undrer mig bare over hvorfor du nævner at de tidligere var kærester, hvis det ikke generer dig, da det sådan set ikke har noget med den opstillede problematik at gøre. Det kunne jo lige så godt være din kæreste og en af hans kammerater der snakkede om biler eller arbejde hele tiden når kammeraten er på besøg.

Jeg synes dog ikke at du kan eller bør gøre noget videre ved det. Lad dem dog snakke om biler, hvis det er så spændende. Min far elsker biler og kan snakke LÆNGE om det med min mand, hvor jeg sidder og ikke har noget at bidrage med, for jeg synes biler er kedelige.

I hvilke situationer er det at kusinen kommer på besøg? Jeg tænker at I måske kunne invitere nogle andre med, så bliver der snakket mere på kryds og tværs. Så kan du snakke med en anden kusine, din far, tante, eller hvem det nu er, og så kan kæresten snakke om biler med kusinen.

Eller også, hvis det er dig at gøre det, så sig at det er et kedeligt emne og nu har vi snakket længe nok om det - hvad er jeres sommerferieplaner? Eller så I det-eller-det program i tv, eller hvad du nu gerne vil snakke om. Min oplevelse er i hvert fald at så flytter samtalen sig. Jeg kan også falde helt i svimer over at snakke om kager fx, og det har sikkert også nogle gange domineret en samtale ... Sådan er vi bare, hvis der er noget vi går meget op i. Jeg er sikker på at du også har dine favoritemner. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.