"Knapt 3 år, meget afhængig af mor(gravid)"
Hej Lisbeth
Jeg har virkelig brug for din hjælp. Jeg er gravid i 5 måned og har en søn på 2,8 år.
Han har siden fødslen været afhængig af mig og selv nu kan han finde på at kalde på mig flere gange så jeg kan give lyd fra mig og så er han tryg.
Han holder mig tit i hånden mens vi ser tv og holder fast. Han sover i vores seng og hvis han opdager jeg er på toilettet så græder han dybt og bliver ked af det.
Mit spørgsmål er hvordan kan vi vænne ham til at sove i egen seng og eget værelse? Især når han er så knyttet til mig og har behov for tryghed hele tiden?
Lisbeths svar
Hej !
Deter også hårdt når det hele tiden kun er den ene forælder der dur. nogen gange må du være ved at køre sur i det, og have lyst til at sige. stop, nu er det far.
Du er halvvejs med nr 2 så I har god lang tid til at ændre og deles om hans velbefindende.
Jeg tror I er to siden du nu er gravid igen?, derfor dette forslag fra mig.
Stille og roligt skal I arbejde henimod at i skiftes til at være den der e rpå med sønnen. jeg mener, at i skal skiftes med at putte ham,efter aftens maden. badning,tandbørstning, god nat bog
Når det er far holder du dig væk, Gå en tur, eller bliv i stuen , hvor du har 100 % tillid til at far kan.
jeg foreslår i gør det samtidig med han kommer ud af jeres seng. Uanset om han har eget værelse eller bliver i soveværelset skal han nu lære at sove i egen seng. deter jeres beslutning. han kan altid komme sidst på natten, hvis han vågner. putning sker i gen seng, med diverse sovedyr, natlampe, blid musik og hvad i nu finder ud af.
Den der e rpå er meget rolig og overbevisende. nu er det god nat, du skal sove,alt er trygt og godt. Bliv ved ham, entung kærlig hånd på brybrystet. messe med kærlig lav stemme. sccch nu skal du sove, jeg er her og alt er godt. han må gerne græde lidt, rum det og bevar roen. Bliver han utrøstelig så er det op og berolige og seancen forfra.
Det kan tage en uge eleler mer. hold ud. vis ham at I bestemmer og dete r trygt for ham at falde i søvn.
Du skal lære ham, at far også dur. Far skal mere på banen, hans ansvar. lege med ham, gå tur med ham, aflevere ham, hente ham, trøste ham grine med ham, og alt det andet han kan finde på.
Siger sønnen moarrh og græder imens. siger far. deter ok, du er ked af det, far er her og alt er godt. Du holder dig tilbage. han kan , han skal og du skal give ham palds til det.
Se hvad der sker når I ændrer, skriv gerne igen og jeg uddyber endnu mer.
held og lykke med det hele og god sommer
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk