er anonym fordi det hele er en overraskelse for min veninde. TROR ikke hun har profil her, men man ved aldrig.
jeg skal til babyshower i morgen for en af mine to nærmeste veninder. hun var med til at planlægge min. og havde sådan glædet mig og gør stadig! men...
jeg har en søn på 3 måneder som lige nu er inde i noget kombineret tigerspring og appetitspring, og derudover mistænker jeg han kan være sensitiv. og han har lige nu en periode hvor han er enormt tryghedssøgende, grader rigtig meget, og han bliver meget nemt overstimuleret. ikke kun af synsindtryk, men også lyde. og manglende ro og fred gør, at han klatsover og dermed græder endnu mere.
mit hjerte fortæller mig, at min søn ikke har godt af at komme til babyshower i morgen med en masse larmende og grinende kvinder. jeg føler jeg negligerer min babys behov, hvis jeg tager med. at jeg forbryder mig mod min fornemmeste rolle som mor, at sikre mig han har det godt. men jeg fuldammer, og han kan ikke blive hjemme.
på samme tid føler jeg at jeg svigter min veninde, som jeg elsker, hvis jeg bliver hjemme. hun arbejde hårdt for at arrangere for mig sammen med en anden veninde, og jeg er ikke sikker på hun vil kunne forstå. måske kan hun forstå, men min anden veninde, hende vi skal være hos, vil nok ikke kunne forstå det, og jeg frygter at skabe splid i venskabet. vil jo heller ikke skuffe hende vi holder det for

hvad ville i gøre?
Anmeld