Blev altså lidt foraget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

Lullaby

Her i Vordingborg har der hele ugen været festuge. Hver dag kl 2 har der så været på lille scenen musik for børn forstået på den måde at der har været postmand Per, Bjørnen Paddington og Byggemand Bob som så har været der. Ungerne var alle gange vilde  Anyhow, tirsdag står jeg ved scenen med mine børn. Der er proppet med børn i alle aldre og forældre som står og passer deres børn. Det er vindstille fordi det er midt i byen og midt inde i alle de her børn står der gudhjælpemig 3 forældre og storoser med det resultat at der er en røgsky omlring dem og de børn der står der. Jeg er inkarneret ikke-ryger og bliver da forarget over at de der forældre ikke tænker på dem andre end dem selv. At de ryger derhjemme eller på gågaden hvor der er lidt vind men decideret at stå midt i en kæmpe børneflok og så ryger man ekstremt. Jeg forstår ikke konceptet. Hele showet tager 15 min. Kunne de ikke være gået væk eller ventet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2009

Honningblomst

MorpåSjælland skriver:

Her i Vordingborg har der hele ugen været festuge. Hver dag kl 2 har der så været på lille scenen musik for børn forstået på den måde at der har været postmand Per, Bjørnen Paddington og Byggemand Bob som så har været der. Ungerne var alle gange vilde  Anyhow, tirsdag står jeg ved scenen med mine børn. Der er proppet med børn i alle aldre og forældre som står og passer deres børn. Det er vindstille fordi det er midt i byen og midt inde i alle de her børn står der gudhjælpemig 3 forældre og storoser med det resultat at der er en røgsky omlring dem og de børn der står der. Jeg er inkarneret ikke-ryger og bliver da forarget over at de der forældre ikke tænker på dem andre end dem selv. At de ryger derhjemme eller på gågaden hvor der er lidt vind men decideret at stå midt i en kæmpe børneflok og så ryger man ekstremt. Jeg forstår ikke konceptet. Hele showet tager 15 min. Kunne de ikke være gået væk eller ventet?

Det er så sørgeligt så egosistiske nogle mennesker er...men det giver da et billede af at det ikke er helt forkert at der er så mange der ikke tager hensyn til Deres eller andres børn...øvøv-...efter en uge på ferie med drengene har jeg også måtte sande at mennesker er meget forskellige og den måde de vælger at opføre sig på ikke altid stemmer overens med den måde jeg lærer mine børn at man behandler andre,....hmm..
Nå, men sagde du ikek noget til den rygende person eller gik I?
Knus Eva...som desværre ikke kom i festugen i år...helt mærkeligt og første gang så længe festugen har eksisteret...

Anmeld

12. juli 2009

Lullaby

Nå, men sagde du ikek noget til den rygende person eller gik I?
Knus Eva...som desværre ikke kom i festugen i år...helt mærkeligt og første gang så længe festugen har eksisteret...

Vi gik simpelthen væk og om på siden. Der var en anden forældre der vist sagde noget for de slukkede deres cigaretter og gik sure derfra..

Anmeld

12. juli 2009

Mette+Mathias

MorpåSjælland skriver:

Vi gik simpelthen væk og om på siden. Der var en anden forældre der vist sagde noget for de slukkede deres cigaretter og gik sure derfra..

Det var da altid noget! Godt at der var en som sagde fra, og ja, helt ærligt - det er 15 minutter!!! Hvor egoistisk kan man være?

Jeg havde også en kollega som fortalte (for kun 1-2 år siden) at hun da godt måtte passe sine børnebørn selvom hun røg (efter jeg havde sagt at jeg ikke tog mine børn med i rum hvor der blev røget), jeg svarede så noget i stil med "Nå ja, men du ryger jo heller ikke ligefrem med dem i bilen" - men JO, - det gjorde hun!!!

Når de har børnebørnene med i bilen skal de køre en strækning på 30-40 km., og det kan hverken hun ELLER manden uden at ryge!!?!?! Og så sidder de to stakkels børn i al den os, - det er såååå ulækkert!! Hvis de absolut SKAL ryge i den halve time, så kunne de da for fa.... holde en pause?!?!?

De pågældende bedsteforældre er åbenbart ikke klogere end at de synes det er ok, - men at børnenes mor ikke siger fra?!?! Det ligger over min fatteevne!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.