Hej
Jeg synes lønne afhænger af tidspunktet. Nogen gange også af hvad alder personen har. et bud synes jeg er:
Standard løn synes jeg er 100, men der kan være særaftaler fx.
I dagstimerne 75 i timerne, det kan foreksempel være hvis barnet skal hentes hjem fra børnehave, eller hvis det drejer sig om noget fast hente bring en tur forbi legepladsen.
100 kroner i timen, hvis det er om aftenen fx. 18-22 fordi der skal laves aftensmad, puttes ryddes op mv.
Hvis man så skal have en børnepasser til at overnatte, synes jeg man aftaler et fast beløb, fx en hel nat, 300 kroner plus de timer der skal passes inden.
Jeg tænker man selv skal tage stilling til hvad der er rimeligt, samt hvad barnet kræver, men det er rart hvis man har aftalt noget på forhånd.
Jeg har selv passet mange dejlige børn, ud fra ca. de her rammer ihvertfald, da jeg var under 18 var lønnen en del lavere dog 
Med hensyn til sort arbejde, så er jeg en lykkelig skatteyder, men nogen ting som fx børnepasning i privat regi, servering til en barnedåb, eller en hånd med rengøringen en gang om måneden
Udover penge og skatteregler, så er det allervigtigste at dit barn har det godt mens du er væk, og her er den bedste forsikring mavefornemmelsen, en 5 årig fortæller dig heldigvis hvis de ikke føler sig tilpas.