Børnetandpasta vs voksentandpasta

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juli 2009

Kaufie

Hvad bruger I af tandpasta til de små?

Nu læste jeg lige denne artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/10/071125.htm

Det er da utroligt hvad de putter i produkter til børn bare for at det skal smage godt. Jeg var nok klar over, at der var smagsstoffer i - men at de ligefrem kan give parfumeallergi... that's news to me...

Tror nok William skal prøve vores milde zendium-tandpasta i aften istedet for børneudgaven med Postmand Per og jordbær-smag, hvis det ellers er det, det smager af??

Hvad spiser jeres unger?

-Og I selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2009

Jules

Det er simpelthen skrækkeligt...Men havd kan man ikke få allergi af nu om dage???
Vi har dog besluttet at Viktor bruger vores milde colgate tandpasta... Hvilket også smager "godt"....
Det er bare dejligt med en dreng der ELSKER at få børstet bisser

Anmeld

10. juli 2009

Nemesis

Jonas har alle dage fået Zendium voksen, men den "originale" atså hverken whitener, mint fresh eller andet gejl.

Han elsker at få børste tænder og der har aldrig været problemer med smagen heller.

Vores tandlæge sagde desuden at der faktisk ikke er nok flour i børnetandpastaen.

:-) Sisse

Anmeld

10. juli 2009

Anja

Vi har altid bare brugt alm Zendium til børnene. Det er den jeg selv bruger. Manden VIL have Aqufresh som jeg synes er forfærdelig, så vi har stadig to forskellige, men bare to alm istedet for alm og børne

Anmeld

10. juli 2009

Betina88

Så ved jeg med det samme , at vores søn ikk' ska' ha' børnetandpasta , når vi kommer dertil at han ska' børste tænder ..

Anmeld

10. juli 2009

Tynen

Stella bruger vores tandpasta. Hun er helt vild med sådan noget kradsbørstigt noget og har faktisk aldrig rigtig gidet baby/børnetandpasta

Anmeld

10. juli 2009

Fam. Madsen

ladydan1 skriver:

Jonas har alle dage fået Zendium voksen, men den "originale" atså hverken whitener, mint fresh eller andet gejl.

Han elsker at få børste tænder og der har aldrig været problemer med smagen heller.

Vores tandlæge sagde desuden at der faktisk ikke er nok flour i børnetandpastaen.

Det er helt det samme her hjemme

og marcus elsker også at få børste tænder...

vi bruger zendium netop fordi vores tandlæge sagde det med flure i tandpasta...

Anmeld

10. juli 2009

A.

vi har altid brugtt zendium til voksen har ikke lyst bruge børne tandpasta da den er sød osv

Anmeld

10. juli 2009

Bondepigen

Vi har osse fået af vide af vores børnetandlæge, at der ikke er nok fluor i vandet herovre i det jyske, derfor skal man bruge en voksen tandpasta med nok fluor i...dvs. der skal være omk. 1500 ppm i. Det betyder 1500 parts per million.

Vi bruger zendium sensitive (det er den røde) til os selv og Emma, der er 1450 ppm i. Desuden fik vi af vide, at man ikke skal skylle munden bagefter, da det så virker bedre. Det gælder osse for voksne!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.