Kontanthjælpsspørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
12 svar
3 synes godt om
3. juli 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg skal en uge til Spanien. Vi rejser fredag. Han er i øjeblikket på kontanthjælp. Da han kom på kontanthjælp vidste vi allerede at vi skulle afsted, og det meddelte han om med det samme. Han fik at vide at han selvfølgelig ikke ville få kontanthjælp i perioden vi var væk, men at det godt kunne lade sig gøre, og det blev skrevet ind i systemet. Det har han så fundet ud af i dag ikke er sket. Det står ikke i systemet. Hende som skulle have skrevet det ind er selvfølgelig selv på ferie, og har først mulighed for at godkende ferien på mandag.

Nåh, men der hvor min kæreste går i aktivering, er der så en der har sagt til ham, at han kan risikere at blive stoppet i lufthavnen og ikke få lov til at forlade landet. Er det rigtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg skal en uge til Spanien. Vi rejser fredag. Han er i øjeblikket på kontanthjælp. Da han kom på kontanthjælp vidste vi allerede at vi skulle afsted, og det meddelte han om med det samme. Han fik at vide at han selvfølgelig ikke ville få kontanthjælp i perioden vi var væk, men at det godt kunne lade sig gøre, og det blev skrevet ind i systemet. Det har han så fundet ud af i dag ikke er sket. Det står ikke i systemet. Hende som skulle have skrevet det ind er selvfølgelig selv på ferie, og har først mulighed for at godkende ferien på mandag.

Nåh, men der hvor min kæreste går i aktivering, er der så en der har sagt til ham, at han kan risikere at blive stoppet i lufthavnen og ikke få lov til at forlade landet. Er det rigtigt?

Helt rigtigt!

Ring til jobcenteret og få det skrevet ind med det samme!

Anmeld

3. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja..

du må ikke forlade din egen landsdel på KH.. hvis du i Jylland må du faktisk ikke engang tage til Sjælland til familien uden risiko for at blive trukket i KH da du jo skal stå til rådighed med en dags varsel som det hedder...

Ville ringe og sige som det er og fremvise at ferien altså har været bestilt i lang tid i forvejen...

og ja så ved I det også til næste gang at ALT med kommune SKAL foregå skriftligt så man har beviset for at man selv har gjort de rigtige ting på det rigtige tidspunkt...

også derfor jeg vælger at maile med min sagsbehandler fremfor at ringe...

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Helt rigtigt!

Ring til jobcenteret og få det skrevet ind med det samme!

Har ringet til jobcenter. Den pågældende sagsbehandler er på ferie, og "vikaren" sagde at hun ville lade sagen ligge til på mandag hvor den rigtig sagsbehandler kommer tilbage........ Og så sagde hun at vi bare skulle tage afsted og det sker der ikke noget ved.....

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

ja..

du må ikke forlade din egen landsdel på KH.. hvis du i Jylland må du faktisk ikke engang tage til Sjælland til familien uden risiko for at blive trukket i KH da du jo skal stå til rådighed med en dags varsel som det hedder...

Ville ringe og sige som det er og fremvise at ferien altså har været bestilt i lang tid i forvejen...

og ja så ved I det også til næste gang at ALT med kommune SKAL foregå skriftligt så man har beviset for at man selv har gjort de rigtige ting på det rigtige tidspunkt...

Ved godt man ikke må, men han har jo meldt ferie. Sagsbehandleren har så bare ikke liiiiiige gjort det hun havde sagt hun ville gøre, og er nu på ferie. Og vi får bare at vide at det først kan ordnes på mandag når hun er tilbage, og at vi bare skal tage på ferie, det sker der ikke noget ved....
Det er jo bare ikke i overenstemmelse med de regler jeg kender..

Anmeld

3. juli 2013

Misscbn

Anonym skriver:

Derfor skal man altid få alt på skrift og hvem man har snakket med fordi de er røv og nøgler kæmpede med kommunen under  min barsel, blev kaldt til jobsamtaler 5 gange under min barsel, første gang da min søn var 5 uger gammel.. jeg gik amok fordi de ik lod mig være i fred og har aldrig været på KH men var på dagpenge og kom så i løntilskudsjob og blev gravid og gik på barsel et halvt år efter start.. 

Anmeld

3. juli 2013

Wimmie

Wampires skriver:

ja..

Man kan altså godt nå fra Sjælland til Jylland på én dag 

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Derfor skal man altid få alt på skrift og hvem man har snakket med fordi de er røv og nøgler kæmpede med kommunen under  min barsel, blev kaldt til jobsamtaler 5 gange under min barsel, første gang da min søn var 5 uger gammel.. jeg gik amok fordi de ik lod mig være i fred og har aldrig været på KH men var på dagpenge og kom så i løntilskudsjob og blev gravid og gik på barsel et halvt år efter start.. 

Ja, det skulle selvfølgelig være foregået skriftligt. Har også indtrykket af at alt er helt hulter til bulter, men det er lidt sent at finde ud af det nu Hvilket selvfølgelig er vores egen skyld....

Anmeld

3. juli 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Det er ikke ulovligt at forlade landet, selv om man er på kontanthjælp, så han vil ikke blive stoppet i lufthavnen og forhindret i at rejse. Hvad der er lige så slemt er dog, at han kan risikere at miste retten til kontanthjælp, hvis det bliver opdaget, at han er rejst ud af landet uden, at ferien er godkendt.

Når nu sagsbehandleren har lavet en fejl, vil jeg mene, at de burde være lidt behjælpelige og acceptere, at han rejser ud uden, at ferien er lagt i systemet, men jeg synes jeg har læst herinde mange gange, at det svinger meget med, hvor stride de enkelte kommuner og sagsbehandlere er.

Anmeld

3. juli 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Har ringet til jobcenter. Den pågældende sagsbehandler er på ferie, og "vikaren" sagde at hun ville lade sagen ligge til på mandag hvor den rigtig sagsbehandler kommer tilbage........ Og så sagde hun at vi bare skulle tage afsted og det sker der ikke noget ved.....

Okay.. Så har i jo gjort hvad i kunne og forhåbentlig bliver i ikke stoppet i lufthavnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.