Hvad skal jeg have til start?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
8 svar
1 synes godt om
2. juli 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Jeg skal starte på skole igen til august, men jeg har ikke gået i skole i 8 år og skal derfor starte "forfra" med alt.
Jeg kan regne ud at jeg skal have en skoletaske og penalhus, men hvad bør jeg som minimum have?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Lommeregner, eller en bærbar computer.

madkasse med køle element foroven hvis det er "alm."skoledag fra 8-16.

vandflaske/termoflaske alt efter om du kan nøjes med vand i løbet af dagen eller hellere vil have f.eks. kaffe eller the med i stedet for.

Linealer.

Papirblokke i både tern og linieret. Ville selv sørge for at finde dem med spiralryg hvor du kan både tage dem ud med en fin lige kant eller lade dem sidde og hvor de er delt op i farver så man kan dele notaterne op efter f.eks. fag...

Det var lige sådan det jeg kunne tænke på sådan rent generelt alt efter hvad du skal på skole i så kunne der være nogle specielle ting du skulle bruge i forhold til det du skal lave

Anmeld

3. juli 2013

Dot D

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad u skal læse, men hvis det er i moduler/semestre, så vil jeg anbefale dig, at du i hvert semester laver en blok med spiralryg til hvert fag. 

Så har du alt fra dit semester samlet på ét sted..

Det har jeg nemlig fundet ud af - her på 5. semester - at det er en rigtig god idé, så er det bare at slå op på den dato, man har haft noget, der kan bruges i en opgave feks... Jeg ægrer mig gul blå og grøn over, at jeg ikke havde tænkt den tanke noget før, for det er godt nok nemt.

Så tjekker man lige sin studieplan med emne-dato og bladre op i sin blok, super nemt...

Anmeld

3. juli 2013

Bettina90

Ville være nemmere at hjælpe dig hvis du fortalte hvad du skulle læse :-)

Jeg havde selv købt masser af blokke af papir, blyanter osv., men endte med stort set kun at bruge bærbar, lommeregner og de bøger, som man nu engang skal bruge :-) Udover i matematik, da det går klart hurtigst at skrive noter i hånden ;-)

Anmeld

4. juli 2013

Ms.Momo

Bettina90 skriver:

Ville være nemmere at hjælpe dig hvis du fortalte hvad du skulle læse :-)

Jeg havde selv købt masser af blokke af papir, blyanter osv., men endte med stort set kun at bruge bærbar, lommeregner og de bøger, som man nu engang skal bruge :-) Udover i matematik, da det går klart hurtigst at skrive noter i hånden ;-)

Jeg skal læse dansk, matematik og tysk på VUC...

Anmeld

5. juli 2013

Bettina90

Ms.Sunshine skriver:

Jeg skal læse dansk, matematik og tysk på VUC...

Så vil jeg foreslå ternet papir, lommeregner, bærbar, stiftblyanter og viskelædder :-) Og selvfølgelig en taske til at putte tingene i ;-)

Anmeld

5. juli 2013

Isabella_mor

mapper (ringmapper) til de forskellige fag, og faneblade til de forskellige temaer/titler.. 

Anmeld

5. juli 2013

Ms.Momo

Wampires skriver:

Lommeregner, eller en bærbar computer.

madkasse med køle element foroven hvis det er "alm."skoledag fra 8-16.

vandflaske/termoflaske alt efter om du kan nøjes med vand i løbet af dagen eller hellere vil have f.eks. kaffe eller the med i stedet for.

Linealer.

Papirblokke i både tern og linieret. Ville selv sørge for at finde dem med spiralryg hvor du kan både tage dem ud med en fin lige kant eller lade dem sidde og hvor de er delt op i farver så man kan dele notaterne op efter f.eks. fag...

Det var lige sådan det jeg kunne tænke på sådan rent generelt alt efter hvad du skal på skole i så kunne der være nogle specielle ting du skulle bruge i forhold til det du skal lave

Jeg skal læse dansk, tysk og matematik på VUC, så det er "bare" folkeskole niveau.

Anmeld

5. juli 2013

esioul

Ms.Sunshine skriver:

Jeg skal starte på skole igen til august, men jeg har ikke gået i skole i 8 år og skal derfor starte "forfra" med alt.
Jeg kan regne ud at jeg skal have en skoletaske og penalhus, men hvad bør jeg som minimum have?

Mapper til hvert fag - Husk at sætte det i emner, så er det meget nemmere til eksamen

ternet og linjeret papir

Blyanter

lineal

viskelæder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.