kanel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.040 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2013

charlottekri

hej piger

nu er det sikkert et dumt spørgsmål, men må min dreng på snart 9 mdr få kanel? Altså ikke voldsomme mængder, men som et pift i æblegrøden.

knus Charlotte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

lucas<3

Min fik det på hans risengrød da han var på den alder

Anmeld

2. juli 2013

L&V

charlottekri skriver:

hej piger

nu er det sikkert et dumt spørgsmål, men må min dreng på snart 9 mdr få kanel? Altså ikke voldsomme mængder, men som et pift i æblegrøden.

knus Charlotte 

Mener det hedder 1år

Anmeld

2. juli 2013

Fenja09

hej piger

knus Charlotte 

Babyer må godt få kanel, men det kan give kontakt-allergi, dvs. udslæt ved munden. Det er ikke noget der frarådes af Sundhedsstyrelsen. Kanel skal generelt indtages i moderate mængder, da der er nogen mennesker som ikke kan tåle for meget og dermed kan det ødelægge eller giver skader på leveren.

Det frarådes at give grød hver eneste dag med kanel, så bør man erstatte med noget andet, som f.eks frugt. Men at dit barn får lidt kanel på risengrøden sker der ikke noget ved. Han kan måske få kontakt allergi, men det er også det.

Et 2 årig barn må indtage 0,3 g kanel før den daglige dosis overskrides.

/Fenja

Anmeld

2. juli 2013

charlottekri

lucas<3 skriver:

Min fik det på hans risengrød da han var på den alder

Dejligt at høre, for var blevet helt nervøs for at jeg havde givet ham det uden jeg måtte  Han fik det nemlig første gang i går aftes sammen med hans yoghurt, og her til aften havde han tynd mave (helt op ad ryggen ) og han får kun fast føde.

men det kan selvfølgelig også være de to tænder der lige er brudt igennem...

mange tak for dit svar 

Knus Charlotte 

Anmeld

2. juli 2013

charlottekri

Månsson skriver:

Mener det hedder 1år

Tak for dit svar  Tror måske at jeg dropper det igen (se svar længere oppe)

knus Charlotte 

Anmeld

2. juli 2013

charlottekri

Fenja09 skriver:

Babyer må godt få kanel, men det kan give kontakt-allergi, dvs. udslæt ved munden. Det er ikke noget der frarådes af Sundhedsstyrelsen. Kanel skal generelt indtages i moderate mængder, da der er nogen mennesker som ikke kan tåle for meget og dermed kan det ødelægge eller giver skader på leveren.

Det frarådes at give grød hver eneste dag med kanel, så bør man erstatte med noget andet, som f.eks frugt. Men at dit barn får lidt kanel på risengrøden sker der ikke noget ved. Han kan måske få kontakt allergi, men det er også det.

Et 2 årig barn må indtage 0,3 g kanel før den daglige dosis overskrides.

/Fenja

Tusind tak for dit grundige svar 

Grunden til mit spørgsmål kan ses i et tidligere svar 

Knus Charlotte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.