Farvel til børnehaven - ønsker om en helt særlig gave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.993 visninger
5 svar
6 synes godt om
2. juli 2013

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg mistede min mand og mine børns far for knap 3 måneder siden. Min datter skal starte i skole efter sin ferie, som starter på fredag, og jeg vil rigtig gerne give børnehaven en helt særlig gave, da de på helt uvurderlig vis har støttet op om os alle 3.

Det er en lille børnehave, så alle pædagoger kender alle børn godt - både i små- og storbørnsgruppen. Min datter går i storbørnsgruppen og min søn i småbørnsgruppen. Ved bisættelsen sendte børnehaven på eget initiativ en pædagog fra begge grupper til at tage sig af mine børn, så de kunne deltage ved bisættelsen, selvom jeg ikke vidste hvordan mit overskud var. Det har været uvurderligt i processen efterfølgende, da børnene har haft de to at dele oplevelsen med.

Storbørnsgruppen har besøgt min mands gravsted, hvor begge mine børn deltog, min datter har fået et helt unikt fortroligt forhold til hendes primærpædagog, som bare har givet hende al den tid, rummelighed og omsorg, som hun har haft brug for.

Og nu er det så tid til endnu en forandring i hendes/vores liv. Og jeg vil gerne vise dem, at de i den grad har haft betydning for vores første spæde skridt videre i verden uden vores mand/far (det vil de fortsat have, da min søn fortsætter hos dem efter ferien). Og en æske chokolade er bare ikke helt nok... Men jeg er ideforladt og uden det store overskud til selv at finde på, så måske nogen herinde sidder med den perfekte ide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

MomInTheMaking

Touché skriver:

Jeg mistede min mand og mine børns far for knap 3 måneder siden. Min datter skal starte i skole efter sin ferie, som starter på fredag, og jeg vil rigtig gerne give børnehaven en helt særlig gave, da de på helt uvurderlig vis har støttet op om os alle 3.

Det er en lille børnehave, så alle pædagoger kender alle børn godt - både i små- og storbørnsgruppen. Min datter går i storbørnsgruppen og min søn i småbørnsgruppen. Ved bisættelsen sendte børnehaven på eget initiativ en pædagog fra begge grupper til at tage sig af mine børn, så de kunne deltage ved bisættelsen, selvom jeg ikke vidste hvordan mit overskud var. Det har været uvurderligt i processen efterfølgende, da børnene har haft de to at dele oplevelsen med.

Storbørnsgruppen har besøgt min mands gravsted, hvor begge mine børn deltog, min datter har fået et helt unikt fortroligt forhold til hendes primærpædagog, som bare har givet hende al den tid, rummelighed og omsorg, som hun har haft brug for.

Og nu er det så tid til endnu en forandring i hendes/vores liv. Og jeg vil gerne vise dem, at de i den grad har haft betydning for vores første spæde skridt videre i verden uden vores mand/far (det vil de fortsat have, da min søn fortsætter hos dem efter ferien). Og en æske chokolade er bare ikke helt nok... Men jeg er ideforladt og uden det store overskud til selv at finde på, så måske nogen herinde sidder med den perfekte ide?

Jeg har ikke nogen ideer, men jeg vil bare sige at det da er en fantastisk børnehave og jeg godt kan forstå du ønsker at give dem noget helt specielt.

Jeg kondolere med jeres tab.

Anmeld

2. juli 2013

L&V

Touché skriver:

En på mit job fik de fineste glas hjerter fra et pusteri hvor børnenes navne så var graveret i.. ved ik om det er noget.. tænker et brev hbor du skriver hvor stor betydning det har haft er guld værd

Anmeld

2. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Måske få lavet en kollage med billeder af børnene fra deres start og frem til nu med et brev i midten med tak for deres støtte og hjælp, så en tegning fra hver af børnene i bunden?

Anmeld

3. juli 2013

Pikku Myy

Jeg er rigtig dårlig til sådan noget, men hvis det var mig ville jeg købe et eller andet til børnehaven. En god bog eller et stykke legetøj som de måske mangler.

Og så tænker jeg at det pædagogerne kommer til at sætte allermest pris på, er et kort, hvor du skriver hvor meget det har betydet for jer at de har gjort den ekstra indsats for dine børn og dig.

Anmeld

3. juli 2013

Kloster

Hold op en klump, jeg får i halsen af dit indlæg. Puhha...

Min første tanke er et træ. Giv dem et træ, de alle sammen kan plante. Et symbol på livet. Det synes jeg, er smukt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.