Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg mistede min mand og mine børns far for knap 3 måneder siden. Min datter skal starte i skole efter sin ferie, som starter på fredag, og jeg vil rigtig gerne give børnehaven en helt særlig gave, da de på helt uvurderlig vis har støttet op om os alle 3.
Det er en lille børnehave, så alle pædagoger kender alle børn godt - både i små- og storbørnsgruppen. Min datter går i storbørnsgruppen og min søn i småbørnsgruppen. Ved bisættelsen sendte børnehaven på eget initiativ en pædagog fra begge grupper til at tage sig af mine børn, så de kunne deltage ved bisættelsen, selvom jeg ikke vidste hvordan mit overskud var. Det har været uvurderligt i processen efterfølgende, da børnene har haft de to at dele oplevelsen med.
Storbørnsgruppen har besøgt min mands gravsted, hvor begge mine børn deltog, min datter har fået et helt unikt fortroligt forhold til hendes primærpædagog, som bare har givet hende al den tid, rummelighed og omsorg, som hun har haft brug for.
Og nu er det så tid til endnu en forandring i hendes/vores liv. Og jeg vil gerne vise dem, at de i den grad har haft betydning for vores første spæde skridt videre i verden uden vores mand/far (det vil de fortsat have, da min søn fortsætter hos dem efter ferien). Og en æske chokolade er bare ikke helt nok... Men jeg er ideforladt og uden det store overskud til selv at finde på, så måske nogen herinde sidder med den perfekte ide?
Anmeld