Praktiserende læger (fusstrations-indlæg) + afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor tilfreds er du med din egen læge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.312 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. marts 2008

Ny mor

Hej Piger,

Jeg må lige have luft og høre om det kun er mig der bare er uheldig i forhold til min læge/lægehus....

Puha...hvor skal jeg begynde...Først; jeg har været heldig ikke at have særlig meget brug for at gå til lægen før jeg blev gravid, så mine dårlige erfaringer begyndte først ved graviditet og børn.......

Under graviditeten var det umuligt at få tider "til tiden" der passede til hvor langt man skulle være henne til 1.2. osv. undersøgelse - hver gang var det næsten 3-4 uger senere end der stod i bøgerne.
I min første graviditet småblødte jeg i uge 7 og et par uger frem - lægen gad ikke se mig, da de alligevel ikke kunne gøre noget....well, jeg skulle vente nogle uger og så få tjekket gravidhormonet...(heldigvis gik det godt og blødningen betød ikke noget, men den frygtelige usikkerhed i ugerne var forfærdelig...)

I min anden graviditet havde jeg jag i min ks ar under graviditeten og lægen sagde jeg skulle snakke med hospitalet om det.....hun gad ikke engang se/mærke noget som helst. Til "8" ugers undersøgelsen (som var 10 ugers.....) tjekkede hun overhovedet ikke mit ks ar men udelukkende indvendigt (?)

Min to drenge med 15 måneder imelllem har hver gang fået tid til div. undersøgelser og vacc. (der også står om i bøgerne...) 2-3 måneder senere.

Heldigvis har drengene ikke været syge ud over en enkelt gang hvor den lille hostede og min svigermor, der er sygeplejerske, synes det lød slemt nok til der skulle lyttes på ham. Jeg var "heldig" at få en tid hos reserve/uddannelseslægen - min "egen" havde ikke tid.....

I dag skulle min mand hente allergimedicin og tekkes for lungebetændelse, da han hoster ud over det sædvanlige. Da hun havde lyttet, ville han lige spørge til nogle smerter i siden som han havde mærker on and off den seneste tid, men det havde hun ikke tid til - han måtte bestille en ny tid.....
Jeg ved lægerne får penge for hver patient, så jo flere jo bedre for dem...

Suk...jeg føler mig total magtesløs og orker næsten ikke at skulle kæmpe for tider til børnenes 1 års - 2 års etc. undersøgelser....vi overvejer at bruge min mands sundhedsforsikring gennem hans arbejde som også dækker familien, men jeg HADER bare at støtte et samfund hvor det bliver opdelt i A og B........(privat og offentligt).

Måtte lige have luft + høre om det kun er mit lægehus der er så bøvlet.....

kh Birgitte (fusstreret og ked af det lige nu....)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2008

Honningblomst

Hej..
Og hvor lyder det dog utilfredsstillende med sådan en læge...var jeg dig, så ville jeg skifte lige på stedet.
Mht min læge, så kan jeg slet ikke drage nogle paraleller med din historie....nemt at få tid og især når det er drengene, så er han der medd et samme. Han giver sig virkelig god tid, forklarer og forklarer. Børnene får rosiner, ballon med gas i og et ballondyr som lægen laver...:) og så er han så grundig og lytter altid.
Jeg er meget glad for ham..
Knus Eva..

Anmeld

19. marts 2008

Ny mor

Eva skriver:

Hej..
Og hvor lyder det dog utilfredsstillende med sådan en læge...var jeg dig, så ville jeg skifte lige på stedet.
Mht min læge, så kan jeg slet ikke drage nogle paraleller med din historie....nemt at få tid og især når det er drengene, så er han der medd et samme. Han giver sig virkelig god tid, forklarer og forklarer. Børnene får rosiner, ballon med gas i og et ballondyr som lægen laver...:) og så er han så grundig og lytter altid.
Knus Eva..

Åhhhhhhhh, hvor er jeg glad for at høre der findes sådan nogle :) :) :). Ja, vi overvejer meget at skifte - lige nu er motivationen stor!
knus Birgitte (nu i lidt bedre humør)

Anmeld

19. marts 2008

Honningblomst

Birgitte (ny mor) skriver:

Eva skriver:

Hej..
Knus Eva..

Åhhhhhhhh, hvor er jeg glad for at høre der findes sådan nogle :) :) :). Ja, vi overvejer meget at skifte - lige nu er motivationen stor!
knus Birgitte (nu i lidt bedre humør)

:) De findes...og kan virkelig godt forstå at du vil skifte, man skal have en god fornemmelse iforhold til sin læge eller sådan har jeg det i hvert fald.

Knus og godt du har det lidt bedre...:)
(H)

Anmeld

19. marts 2008

Balderson

Hej

Synes da lige at din læge lyder til at have lidt for travlt.. Godt nok tjener de penge på hver enkelte patient.. Men hvis de bliver ved på denne måde så mister de sku da kunder..

Det mindste man kan forlange af sin læge er da at der er tid til en, når man nu har bestilt tid.. Man render sku da ikke for sjovt til lægen..

Vi har samme ordning, som din mand kan jeg læse og jeg må alså indrømme at hvis det offentlige sygehus/praktiserende læger ikke kan finde tid og lyst til at behandle folk, så ser jeg ingen problem i at bruge det private..

Mvh

Anmeld

19. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Tja når jeg eller Jesse har brug for lægen så er der ingen problemer overhovedet. Han er grundig og tager sin tid. Men når det er kæresten går det stærkt og Henrik mener at han er direkte ubehøvlet (?) Ja jeg ved ikke...jeg sys du skal skifte læge. Det er vigtigt at man har tillid og er tryg ved netop den type person.

Kh jeanne

Anmeld

19. marts 2008

MorCamilla

Jeg er en af dem der ikke er speciel glad for min læge.. eller jo, han er super sød, både overfor mig og Mikkel når vi kommer til ham.. Men, men Mikkel har en syster i halsen, som min læge bare mente var hævede kirtler... Det blev han ved med at sige på trods af at vi havde været der 4-5 gange med den "udposning" han havde på ydersiden af halsen.. Da jeg så fik bestilt tid hos en anden læge til Mikkel (grundet min læge havde ferie) og jeg synes ikke det kunne passe at det bare var en hævet kirtel.. Den anden læge vi kom til sendte os til skanning, og der opdager de så at det er en syster.. Heldigvis kun med blod i, (som formentelig er kommet efter en operation for 2 år siden) hvor de skulle stikke ilt slanger ned i hans hals, og må der ved have ramt lidt fejl, så den er vokset ligeså stille de 2 år hvor vores egen læge ikke har ville gøre noget ved det..:( Men lige ud over den episode, er han alle tiders.. Jeg må indrømme at jeg ville have skiftet læge, pga overnævnte episode, hvis alle læger på Mors (hvor jeg bor) ikke havde patientstop..:'( Knus fra Camilla.

Anmeld

19. marts 2008

Natasja

Hvorfor skifter I ikk læge??

de er jo latterlige dem i har..!

Natasja & Josefine 220907, der er fuldt ud tilfreds med min læge. har haft hende fra jeg blev født..

Anmeld

20. marts 2008

Ny mor

Natasja skriver:

Hvorfor skifter I ikk læge??

de er jo latterlige dem i har..!

Natasja & Josefine 220907, der er fuldt ud tilfreds med min læge. har haft hende fra jeg blev født..

Det vil jeg også - det er bare svært når man ikke ved hvem man skal skifte til - jeg kender dem jo ikke, så jeg skal lige forhører mig lidt først - jeg bor langt ude på landet, så der er ikke uanede muligheder ;)

Anmeld

20. marts 2008

Natasja

Hvis du vil (nu ved jeg jo ikk HVOR meget på landet I bor), men så ka I altså godt skifte til anden by.. Jeg har den samme læge fra jeg blev født, og jeg er flyttet til 3 forskellige byer, men med samme læge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.