Hej Piger,
Jeg må lige have luft og høre om det kun er mig der bare er uheldig i forhold til min læge/lægehus....
Puha...hvor skal jeg begynde...Først; jeg har været heldig ikke at have særlig meget brug for at gå til lægen før jeg blev gravid, så mine dårlige erfaringer begyndte først ved graviditet og børn.......
Under graviditeten var det umuligt at få tider "til tiden" der passede til hvor langt man skulle være henne til 1.2. osv. undersøgelse - hver gang var det næsten 3-4 uger senere end der stod i bøgerne.
I min første graviditet småblødte jeg i uge 7 og et par uger frem - lægen gad ikke se mig, da de alligevel ikke kunne gøre noget....well, jeg skulle vente nogle uger og så få tjekket gravidhormonet...(heldigvis gik det godt og blødningen betød ikke noget, men den frygtelige usikkerhed i ugerne var forfærdelig...)
I min anden graviditet havde jeg jag i min ks ar under graviditeten og lægen sagde jeg skulle snakke med hospitalet om det.....hun gad ikke engang se/mærke noget som helst. Til "8" ugers undersøgelsen (som var 10 ugers.....) tjekkede hun overhovedet ikke mit ks ar men udelukkende indvendigt (?)
Min to drenge med 15 måneder imelllem har hver gang fået tid til div. undersøgelser og vacc. (der også står om i bøgerne...) 2-3 måneder senere.
Heldigvis har drengene ikke været syge ud over en enkelt gang hvor den lille hostede og min svigermor, der er sygeplejerske, synes det lød slemt nok til der skulle lyttes på ham. Jeg var "heldig" at få en tid hos reserve/uddannelseslægen - min "egen" havde ikke tid.....
I dag skulle min mand hente allergimedicin og tekkes for lungebetændelse, da han hoster ud over det sædvanlige. Da hun havde lyttet, ville han lige spørge til nogle smerter i siden som han havde mærker on and off den seneste tid, men det havde hun ikke tid til - han måtte bestille en ny tid.....
Jeg ved lægerne får penge for hver patient, så jo flere jo bedre for dem...
Suk...jeg føler mig total magtesløs og orker næsten ikke at skulle kæmpe for tider til børnenes 1 års - 2 års etc. undersøgelser....vi overvejer at bruge min mands sundhedsforsikring gennem hans arbejde som også dækker familien, men jeg HADER bare at støtte et samfund hvor det bliver opdelt i A og B........(privat og offentligt).
Måtte lige have luft + høre om det kun er mit lægehus der er så bøvlet.....
kh Birgitte (fusstreret og ked af det lige nu....)
Anmeld