Børnebidrag fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
20 svar
12 synes godt om
2. juli 2013

Anonym trådstarter

Faren og jeg gik fra hinanden for et års tid siden - han har så hver måned betalt mig 1200 - denne måned har han så meddelt at han ik vil betale mere da han ik syns han har råd. 

hvor går jeg til sf eller kommunen? Og hvor længe mon de er om at behandle? Tænker hvor længe jeg skal forbedre mig på at mangle pengene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

M&F&C

Jeg vil printe alt dokumentation på hvad han har betalt indtil videre, finde en kopi af ansvars og omsorgerklæringen frem - hvis du har den (ellers forhør dig på kommunen om han står angivet som far i deres system). Og så fortæl dem, at han indtil nu kun har villet betale 1200 og at han ikke længere vil betale, og at du ønsker det skal gå igennem dem.

Mit forløb tog næsten 2 år fordi faderen ikke ville vedkende sig faderskabet, men da jeg fik dokumentet i hånden om at han var far - ja, så gik der faktisk ikke ret mange dage før min konto blev pyntet med en pæn slat børnepenge med tilbagevirkende kraft

Anmeld

2. juli 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Faren og jeg gik fra hinanden for et års tid siden - han har så hver måned betalt mig 1200 - denne måned har han så meddelt at han ik vil betale mere da han ik syns han har råd. 

hvor går jeg til sf eller kommunen? Og hvor længe mon de er om at behandle? Tænker hvor længe jeg skal forbedre mig på at mangle pengene?

For det første kan man ikke sige at man ikke har råd til at betale - det skal man! Det er jo også hans barn. Desuden vil det bare ramme ham bagi hvis han ikke betaler for betale det skal han, uanset hvad han synes eller har råd til.

Og han kan trække det meste fra i SKAT så forstår ikke lige hvordan man ikke har råd til det?!

Nå, men udover det så aner jeg ikke hvad man gør helt nøjagtigt, men du skal nok få pengene - kan være at kommunen betaler så længe han ikke gør og så bliver det en sag mellem ham og SKAT/kommunen.

/Fenja

Anmeld

2. juli 2013

Valle81

Anonym skriver:

Hejsa,

Jeg ved desværre ikke, hvor længe de er om at behandle sagen, men jeg synes du skulle snakke med ham, for det blive rikke sjovt for ham.

Det værste er at skylde kommunen. Det bliver registreret på SKAT, og de laver lønindholdelse på beløbet. Derudover, så bliver det svært for ham f.eks. at låne til hus, da realkreditterne vil se udskift fra SKAT på, at man ikke skylder skat eller kommune penge.

Så tal ham endelig fra det, han kan alligevel ikke slippe:0)

Anmeld

2. juli 2013

DianaRJS

M&F skriver:

Jeg vil printe alt dokumentation på hvad han har betalt indtil videre, finde en kopi af ansvars og omsorgerklæringen frem - hvis du har den (ellers forhør dig på kommunen om han står angivet som far i deres system). Og så fortæl dem, at han indtil nu kun har villet betale 1200 og at han ikke længere vil betale, og at du ønsker det skal gå igennem dem.

Mit forløb tog næsten 2 år fordi faderen ikke ville vedkende sig faderskabet, men da jeg fik dokumentet i hånden om at han var far - ja, så gik der faktisk ikke ret mange dage før min konto blev pyntet med en pæn slat børnepenge med tilbagevirkende kraft

de 1200 han har betaltogså satsen for et barn ca mener faktisk kun den hedder 1100 og noget...jeg får i hvert fald for 2 børn 2486 og det er med de 100 og et eller andet staten bidrager med til det så at sige "kun" ville jo intet hjælpe når det er satsen

Anmeld

2. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

da mine børns far ikke ville betale, af netop samme grund, fik jeg at vide man skulle henvende sig til kommunen, hvor der skulle udfyldes et hav af papire, du skal huske faderskabserklæring og dåbsattest på barnet...

jeg skal dog ikke kunne sige med 100% sikkerhd at det ikke er blevet lavet om.... men i hvert fald kan du altid ringe og høre kommunen ad, og så vil de vejlede dig

håber du finder en løsning

Anmeld

2. juli 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

men tænker også ldit...

har i et godt samarbejde ? altså dig og barnets far?

for hvis i har og du ved han  f.eks. ikke har råd lige nu... kunne i jo prøve at lave en anden ordning

Anmeld

2. juli 2013

Benjamins'mor

DianaRJS skriver:

de 1200 han har betaltogså satsen for et barn ca mener faktisk kun den hedder 1100 og noget...jeg får i hvert fald for 2 børn 2486 og det er med de 100 og et eller andet staten bidrager med til det så at sige "kun" ville jo intet hjælpe når det er satsen

Satsen er 1247 pr barn.

Anmeld

2. juli 2013

DianaRJS

Satsen er 1247 pr barn.

ja men mener kun far betaler 1100 og noget og staten betaler 100 og et eller andet hvilket jo også giver samme beløb  skal dog ikke afvise at jeg ikke har set forkert på "lønseddlen" som egj ikke lgie kunne finde ord for hahaha

Anmeld

2. juli 2013

Benjamins'mor

DianaRJS skriver:

ja men mener kun far betaler 1100 og noget og staten betaler 100 og et eller andet hvilket jo også giver samme beløb  skal dog ikke afvise at jeg ikke har set forkert på "lønseddlen" som egj ikke lgie kunne finde ord for hahaha

Nåerh ja det ved jeg selvfølgelig ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.