nogle genier ang. "brækkede lemmer"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. juli 2013

Anonym trådstarter

sagen er den at jeg simpelthen bare ikke kan finde ud af at kigge hvor jeg går henne

smaskede min storetå lige ind i en dørkarm, hvor det  kan ske må i ikke spørger mig om, men i hvert fald nu kan ejg ikke gå på min fod uden at få en sviene fornemmelse fra starten af tåen og op midt på foden gør hammer ondt og har bare lyst til at sætte mit ned og tude hver gang jeg skal rejse mig.... den er blå hen over alle led, og ved neglen, og igen også oppe over det sidste led på foden samt en KÆMPE bule ...

nogen der har prøvet at brække storetåen?

eller til den forskel nogen der bare har forstuvet den?

og hvordan føles det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

Koen.

Anonym skriver:

sagen er den at jeg simpelthen bare ikke kan finde ud af at kigge hvor jeg går henne

smaskede min storetå lige ind i en dørkarm, hvor det  kan ske må i ikke spørger mig om, men i hvert fald nu kan ejg ikke gå på min fod uden at få en sviene fornemmelse fra starten af tåen og op midt på foden gør hammer ondt og har bare lyst til at sætte mit ned og tude hver gang jeg skal rejse mig.... den er blå hen over alle led, og ved neglen, og igen også oppe over det sidste led på foden samt en KÆMPE bule ...

nogen der har prøvet at brække storetåen?

eller til den forskel nogen der bare har forstuvet den?

og hvordan føles det?

Har ikke prøvet og brække storetåen, men tåen ved siden af 3 gange, fordi jeg som dig ikke ser længere end til min næse

Men det gør pisse hamrende ondt, tåen kan ikke bøje og den bliver helt blå! Sådan har det været hver gang her

Anmeld

1. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

altså har fået fortalt at hvis du kan bukke tåen (også selvom det gør sindsygt ondt) så er den ikke brækket men forstuvet i mere eller mindre grad...

ville helt klart ringe til lægen imorgen og så finde en måde at komme til læge på med det samme...

Hvis det er stærk/svær forstuvning kan det godt risikere at ende med betændelse i ledet hvis ikke man sørger for rette behandling i tide... (taler af erfaring fra en forstuvet ankel jeg løb på da det "bare" sveg lidt når jeg bevægede den i en bestemt vinkel)

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

altså har fået fortalt at hvis du kan bukke tåen (også selvom det gør sindsygt ondt) så er den ikke brækket men forstuvet i mere eller mindre grad...

ville helt klart ringe til lægen imorgen og så finde en måde at komme til læge på med det samme...

Hvis det er stærk/svær forstuvning kan det godt risikere at ende med betændelse i ledet hvis ikke man sørger for rette behandling i tide... (taler af erfaring fra en forstuvet ankel jeg løb på da det "bare" sveg lidt når jeg bevægede den i en bestemt vinkel)

kan slet ikke bukke den...

ligeså snart jeg vil prøve at "hjælpe" den til at bukke gør det ondt bare ved berøringen af huden altså har ikke engang ved tåen men bare huden....

men ja tror også det bliver enden af det for det gør mere eller mindre så ondt at jeg slet ikke føler jeg kan være i min egen krop -.-

Anmeld

1. juli 2013

Anonym trådstarter

lige hurtig update...

ringede til lægevagten da smerterne begyndte at gå op i anklen og hen overfoden til lilletåen...

fik strenge ordre på at komme med det samme da der kan gå betændelse i det, udover det mente han den var brækket dog ikke tåen med foden -.-

jeg klarede det sku da fint... tror bare jeg skal lade være med at gå mere -.-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.