Middagslur eller hviletime?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. juli 2013

RosaSofia

Vores dreng, der bliver 3 år næste måned, er så småt ved at droppe middagsluren. Det betyder, at han sover 14 timer om natten, men til gengæld kun sover til middag en til to gange om ugen ca tre timer af gangen. De andre fem dage har han hviletime en eller to timer. Han har brug for at hvile midt på dagen. Jeg kunne godt tænke mig at høre jer med lidt større børn om hvor længe børn har behov for hviletime?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

serinasmor

RosaSofia skriver:

Vores dreng, der bliver 3 år næste måned, er så småt ved at droppe middagsluren. Det betyder, at han sover 14 timer om natten, men til gengæld kun sover til middag en til to gange om ugen ca tre timer af gangen. De andre fem dage har han hviletime en eller to timer. Han har brug for at hvile midt på dagen. Jeg kunne godt tænke mig at høre jer med lidt større børn om hvor længe børn har behov for hviletime?

hmm ... Serina droppede middagslur og hviletime ca en måned efter hun kom i børnehave (dvs. 2år 10 mdr ca) hun kunne ikke ligge stille til det for der skete så meget på den anden side af døren og personalet havde ikke muligheden for at sidde ved siden af hende da hun var den eneste der sov til middag ..

hun har ikke manglet hverken stilletid eller lur siden

Anmeld

1. juli 2013

Valle81

Asta var 3 1/2 år, da hun droppede middagsluren, men det var kun fordi, at hun ikke kunne finde roen til det, da de var mange, der skulle sove sammen, og det havde hun ikke været vant til:0) Der sov hun ca. 1,5 time hver dag.

Anton er 3 år og 3 mdr. og han sover til middag hver dag. Han sover 1,5 time hver dag i børnehaven, herhjemme kan i weekenden godt tage 2 timer:0)

Anmeld

1. juli 2013

B&J

så længe din dreng sover godt om natten så syntes jeg det er super han hviler sig, daniel er snart 3½ og hvis der er sket en masse i børnehaven så hviler han lidt på sofaen, han sover ikke men bare putter, men HVIS han er virkelig træt når han kommer hjem sover han ½time så vækker vi ham igen så han kan sove om natten

Anmeld

2. juli 2013

MortilElias2010

Elias på 3.5 år begyndte i børnehave i december 2012 og i februar/marts 2013 ville han hellere ud at lege med de andre børn. Han sov alligevel ikke, men lå bare og hvilede - hvilket der til stadighed er mulighed for, men han gider ikke så det fornemmer jeg kraftigt er passé  Han kan dog stadigvæk snildt efter en hel dag hjemme bare med mor og far sagtens tage en lur på 2-3 timer - så sover han bare en time senere om aftenen, uden problemer - vi går ikke ind for at vække ham, så han sover til han vågner. Det er kun ved aftaler med f.eks lægen eller barnedåb eller lign. vi bliver nødt til at vække ham fra tid til anden hvis han sover. Men der har han nok arvet sine fars A-gener  da han vågner mellem 7-9  

Anmeld

15. august 2013

Hjaltesmor

Det er nok forskelligt. Min dreng bliver 4 om 2 uger og han sover 2-3 timer til middag lørdag og søndag samt et par gange i løbet af ugen i børnehaven. De andre dage har han hvile time ½-1 time alt efter behov.

Han er inden for de sidste 2-3 uger holdt op med at falde i søvn på vej hjem fra børnehaven de dage, hvor han ikke har sovet til middag. Så jeg har indtrykm af, at behovet for hviletimen/middagsluren ophører inden for et par måneder nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.