kontanthjælp + flyt sammen med sine forælder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

411 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. juli 2013

Nolle

De Damer, og Herre.

Min familie, min mor, stedfar og en go ven har fundet et hus der stort nok til os alle, det så stort at vi alle får vores engen lille lejligehed. så vi kommer ikke til at lave noget at gøre med hianden i hverdagen.

Men jeg er på kontanthjæp, ville min kontanthjælp blive taget når vi alle flyttter på samme addresse? Er på barsel endnu, og har ikke fundet et job endnu til efter min barsel. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

FruStolpe

Jeg ved ikke noget om kontanthjælps regler, så mit bud ville være at ringe til kommunen 

Anmeld

1. juli 2013

gonefishing

Nolle skriver:

De Damer, og Herre.

Min familie, min mor, stedfar og en go ven har fundet et hus der stort nok til os alle, det så stort at vi alle får vores engen lille lejligehed. så vi kommer ikke til at lave noget at gøre med hianden i hverdagen.

Men jeg er på kontanthjæp, ville min kontanthjælp blive taget når vi alle flyttter på samme addresse? Er på barsel endnu, og har ikke fundet et job endnu til efter min barsel. 

Med mindre reglerne er ændret siden sidst, så vil du modtage hjemmeboende KH.
Lidt ligesom hvis du bliver gift eller flytter sammen med en kæreste som støtter til din økonomi.

Anmeld

1. juli 2013

Nolle

Flodkilling skriver:

Med mindre reglerne er ændret siden sidst, så vil du modtage hjemmeboende KH.
Lidt ligesom hvis du bliver gift eller flytter sammen med en kæreste som støtter til din økonomi.

Okay - jeg må nok heller ringe og høre dem hvad de har at sige  

få jeg bor jo sammen med min kæreste nu og vi har to børen, 

Anmeld

1. juli 2013

mpr

Nolle skriver:

De Damer, og Herre.

Efter de nye regler der kommer pr. 1 januar 2014 så vil du sandsynligvis midste din kontanthjælp da man skal forsørge hinanden hvis man bor under samme tag, som i at du ikke er lejer.. Men ring og snak med din kommune om hvilke regler der helt præcis er Kan ikke huske hvordan det er med hensyn til at bo sammen med ens forældre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.