Flyrejse: Bagage spm.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.134 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. juli 2013

Mutti2

Hejsa. 

Her kommer endnu et af mine ferie indlæg :-) 

Jeg har nu studeret flere sider. Og har forstået det med at væsker i håndbagagen skal pakkes på en bestemt måde. 

Men gælder dette også det i toilettasken i den indtjekkede bagage?? 

Jeg kan slet ikke finde rundt i de regler  

Må man heller ikke have en lille snackpose med i flyveren.... revet gulerøder, skåret frugt og brik-juice?? 

Nøj hvor jeg synes det er forvirrende?? 

På forhånd tak for jeres svar  

knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2013

IG

Putte-mor skriver:

Hejsa. 

Jeg har nu studeret flere sider. Og har forstået det med at væsker i håndbagagen skal pakkes på en bestemt måde. 

Må man heller ikke have en lille snackpose med i flyveren.... revet gulerøder, skåret frugt og brik-juice?? 

knus 

Min erfaring er:

Nej, væske i den indleverede bagage skal ikke pakkes i alverdens poser. Jeg plejer dog at pakkender i en pose. Har haft et uheld med en parfume der gik itu, hvilket resulterede i neget ødelagt tøj osv.

Mht. mad plejer du som regel måtte have noget med til dit barn. Du kan også købe ting/mad/drikkelse efter sikkerheds kontrollen som du må have med ombord på flyet.

Anmeld

1. juli 2013

mn

Putte-mor skriver:

Hejsa. 

knus 

jeg ved de har lavet nye regler omkring væske i håndbagage, så det bliver muligt at må tage drikkelse med, men ved ikke hvornår det træder i kraft og hvad reglerne præcis bliver/er blevet.

Men nej normalt skal du ikke pakke væske i din bagage på samme måde som du skal i din håndbagage.

Anmeld

1. juli 2013

Lotus86

De plejer at være rimelig large hvis man har noget med til børnene. Nu har vi rejst en del med vores søn, og vi har både haft sutteflaske med mælk, ekstra mælkebrikker, og en drikkedunk med vand, og så kiks og snacks, det har aldrig været et problem.

Anmeld

1. juli 2013

Muffinmus

Her sidst havde vi skyr med, slik, kiks, en lille børnefødselsdag med vand osv, det gik fint igennem fordi det var til Sara. Men der kan vist godt være forskel på hvor strikse de er.
Og ja, du å ikke have ting som tandpasta, shampo osv med uden videre i håndbagagen, det tager de i tolden hvis det er. Vi fik engang neglet vores tandpasta

Anmeld

1. juli 2013

Tranebaer

Hejsa. 

knus 

Du er selv ansvarlig for hvordan du pakker din indtjekkede bagage, så det er en god idé at pakke flaskerne godt ind, så du ikke får ødelagt alt dit tøj, hvis uheldet er ude og de går i stykker

Du må gerne have snacks med i håndbagagen - men ikke drikkevarer som brikjuice. Du må have 100 ml. væske med i håndbagagen (én brikjuice er som regel ca. 250 ml.), så du kan kun have f.eks. en lille creme med, og den skal lægges i en gennemsigtig pose (f.eks. frysepose), som du tager ud af tasken, når du skal gennem security-tjek, og lægger op i en kasse sammen med mobil og hvad du ellers har i lommen.

Eneste undtagelse for væske er som regel hvis det er modermælkserstatning e.l., som er nødvendigt.

Hilsen en der arbejder i lufthavnen

Anmeld

1. juli 2013

modesty

Putte-mor skriver:

Hejsa. 

knus 

Indchecket væske skal ikke i poser.

Jeg har altid mad med i flyet og aner ærligt talt ikke om det er tilladt eller ej, men har aldrig fået bemærkninger.

Anmeld

1. juli 2013

Frk. Petersen

modesty skriver:

Indchecket væske skal ikke i poser.

Jeg har altid mad med i flyet og aner ærligt talt ikke om det er tilladt eller ej, men har aldrig fået bemærkninger.

Det er ikke tilladt.. De plejer som regel at fjerne alt mad/væske man har taget med hjemmera, når man går gennem sikkerhedschekket.. Kun det der er købt derefter må man tage med i flyet..
Mener at det er okay at have ting med der er i en lukket embalage - f.eks. en pose slik der ikke har været åbnet, men er ikke sikker.

Hvis du f.eks. skal flyve langt, og har tandbørste og tandpasta med op i flyet, skal tandpastaen være i pose, andre væsker skal også være i pose. Sådan er det hvert fald ifølge reglerne.

Anmeld

1. juli 2013

modesty

Det er ikke tilladt.. De plejer som regel at fjerne alt mad/væske man har taget med hjemmera, når man går gennem sikkerhedschekket.. Kun det der er købt derefter må man tage med i flyet..
Mener at det er okay at have ting med der er i en lukket embalage - f.eks. en pose slik der ikke har været åbnet, men er ikke sikker.

Hvis du f.eks. skal flyve langt, og har tandbørste og tandpasta med op i flyet, skal tandpastaen være i pose, andre væsker skal også være i pose. Sådan er det hvert fald ifølge reglerne.

Som du kan læse i TS' første indlæg, har hun styr på væskereglerne i håndbagagen (tandpasta går som væske). Hun spørger specifikt til væskeregler i indchecket bagage, hvilket jeg svarer på.

Jeg er ofte ude at flyve og har frugt og anden mad med, både ud og hjem - mest til min søn. Og jeg har som nævnt aldrig været ude for at det er blevet konfiskeret, så selvom det ikke er tilladt, ser de åbenbart ret let på den regel. Som du kan se på de andre svar i denne tråd, er det normalt at man får lov til at tage mad med i kabinen.

Og så koster en rugbrødsmad jo heller ikke mere end at man kan klare at den bliver taget uden man går fallit.

Anmeld

1. juli 2013

Frk. Petersen

modesty skriver:

Som du kan læse i TS' første indlæg, har hun styr på væskereglerne i håndbagagen (tandpasta går som væske). Hun spørger specifikt til væskeregler i indchecket bagage, hvilket jeg svarer på.

Jeg er ofte ude at flyve og har frugt og anden mad med, både ud og hjem - mest til min søn. Og jeg har som nævnt aldrig været ude for at det er blevet konfiskeret, så selvom det ikke er tilladt, ser de åbenbart ret let på den regel. Som du kan se på de andre svar i denne tråd, er det normalt at man får lov til at tage mad med i kabinen.

Og så koster en rugbrødsmad jo heller ikke mere end at man kan klare at den bliver taget uden man går fallit.

Jeg skriver bare hvad jeg ved at reglerne er.

Det kommer det også meget an på hvor man flyver hen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.