Forstand på tapet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
3 svar
3 synes godt om
30. juni 2013

Stumpen

Vi vil have tapet på en væg inde i stuen.. 

Nogen der har erfaring med "gammeldagstapet" og så med non-woven?

hvad er nemmest at arbejde med?

kan man nemt tapesere med begge dele på rå betonmur eller er det bedste at hænge noget grundtapet op først?

for jeg kan vel ikke hænge flat tapet op på savmuldstapet? Vil bulerne ikke kunne ses igennem?

-anja der aldrig har prøvet at tapesere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

bøllen

Stumpen skriver:

kan man nemt tapesere med begge dele på rå betonmur eller er det bedste at hænge noget grundtapet op først?

for jeg kan vel ikke hænge flat tapet op på savmuldstapet? Vil bulerne ikke kunne ses igennem?

Har ikke forstand på det som sådan, men har da sat tapet op en del gange.

og vil da mene væggen skal være glat ellers ses bulerne igennem. Vi har spartlet vores væg inden opsætning.

Anmeld

30. juni 2013

Misscbn

Stumpen skriver:

Du skal rive gammelt tapet ned og spatle væggen op og så sætte det nye tapet op

Anmeld

30. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

non woven er nemmest.

du skal have det nuværende savsmuldstapet af, derefter skal du spartle alle ujævnheder ud (du kan ikk undgå at lave nogen hakker når du tager tapetet af, og måske er der nogen huller fra gamle skruer osv) så skal du grunde væggen med forankringsgrunder, ( det er sådan noget blåt "vand" der tørrer på et par timer hvis du åbner vinduet). Og så er du klar til at sætte tapet op  

du kan godt sætte det op på en pudset væg hvis den er meget pæn, men hvis det skal være 100% i orden ville jeg fuldspartle hele væggen (med sandspartel) først så den er helt glat. Grundtapet bruger man ikk rigtig mere, det er så tyndt at det ikk rigtig skjuler ujævnheder alligevel. 

Bare lidt råd fra en maler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.