Skal han undersøges-kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
6 svar
1 synes godt om
30. juni 2013

Anonym trådstarter

Da vi er i behandling fandt vi ud af min mands sædkvalitet er blevet ret ringe, 3 mil efter oprensningen så ligger på grænsen til den er for dårlig til iui

Nu læste jeg så dette her :

God sædkvalitet betyder at der er over 20 mio bevægelige sædceller/ml efter oprensning. Er der færre har man nedsat sædkvalitet. Hvis der er under 2 mio/ml er sædkvaliteten generelt for dårlig til, at du bliver gravid.
Hvis manden har dårlig sædkvalitet tilbydes han en ultralydsundersøgelse af testiklerne. I meget sjældne tilfælde kan dårlig sædkvalitet skyldes celleforandringer (forstadier til kræft) i testiklerne.

Min mand har samtidig fået problemer med erektionen, han kan ikke have sex for ofte så kan han ikke holde erektionen og han har nogle gange svært ved at få den ordenligt stiv er nu bekymret og hvad betydning det kan have. Kan det måske være kræft

Hjælp piger, min mand er 34 år

Er anonym af hensyn til ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Da vi er i behandling fandt vi ud af min mands sædkvalitet er blevet ret ringe, 3 mil efter oprensningen så ligger på grænsen til den er for dårlig til iui

God sædkvalitet betyder at der er over 20 mio bevægelige sædceller/ml efter oprensning. Er der færre har man nedsat sædkvalitet. Hvis der er under 2 mio/ml er sædkvaliteten generelt for dårlig til, at du bliver gravid.
Hvis manden har dårlig sædkvalitet tilbydes han en ultralydsundersøgelse af testiklerne. I meget sjældne tilfælde kan dårlig sædkvalitet skyldes celleforandringer (forstadier til kræft) i testiklerne.

Min mand har samtidig fået problemer med erektionen, han kan ikke have sex for ofte så kan han ikke holde erektionen og han har nogle gange svært ved at få den ordenligt stiv er nu bekymret og hvad betydning det kan have. Kan det måske være kræft

Ville nok give lægen et kald, vil mene at h*n er den rigtige til at give et svar.. Har selv været igennem iui, min mands kvalitet var på 1,5 mio , men har slet ikke skænket en tanke at det kunne være kræft (er 25 begge 2)

Men hvis du/i er nervøse, så kontakt lægen!

Anmeld

30. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg synes man skal passe på med hvad man læser.
Desuden kan jeg godt forstå at mange mænd ikke kan få den op som "i gamle dage", med alle de test om hvor "mandige" de er i forhold til at lave børn. Tror der er mange mænd som går ned, inderst inde, uden at andre måske forstår det, når deres sæd skal måles og efterfølgende vurderes. Det er da at lige til en præsentationsangst

Jeg ville, uden at være læge, helt klart tro at det er psykisk.
Tag dig af din mand og få ham til at føle sig som en total "sexy hunk". måske det vil virke

Anmeld

30. juni 2013

Lilotte87

Jeg ville lige få det tjekket. Det er sikkert ingenting. Mange steder er det procedure at hvis sædkvaliteten er nedsat, så tjekker man lige. Det gøres meget simpelt med en scanning af testiklerne. De fleste gynækologer kan gøre det. 

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg synes man skal passe på med hvad man læser.
Desuden kan jeg godt forstå at mange mænd ikke kan få den op som "i gamle dage", med alle de test om hvor "mandige" de er i forhold til at lave børn. Tror der er mange mænd som går ned, inderst inde, uden at andre måske forstår det, når deres sæd skal måles og efterfølgende vurderes. Det er da at lige til en præsentationsangst

Jeg ville, uden at være læge, helt klart tro at det er psykisk.
Tag dig af din mand og få ham til at føle sig som en total "sexy hunk". måske det vil virke

Har jeg prøvet på, og han var faktisk ikke klar over det før jeg nævnte det, og han kan godt se den ikke fungerer så optimalt som førhen, han ser ikke antallet som et problem, siger han. Måske det er psykisk ved det ikke, troede jeg faktisk i starten, og har haft det i baghovedet, årsagen var Fog at jeg har frygtet han ikke tænder på mig mere fordi jeg siden vi fandt sammen har taget over 30 kg på
Måske jeg bare skal spørge klinikken om der er grund til bekymring

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Jeg ville lige få det tjekket. Det er sikkert ingenting. Mange steder er det procedure at hvis sædkvaliteten er nedsat, så tjekker man lige. Det gøres meget simpelt med en scanning af testiklerne. De fleste gynækologer kan gøre det. 

Tak spørger klinikken når jeg skal derind igen

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Ville nok give lægen et kald, vil mene at h*n er den rigtige til at give et svar.. Har selv været igennem iui, min mands kvalitet var på 1,5 mio , men har slet ikke skænket en tanke at det kunne være kræft (er 25 begge 2)

Men hvis du/i er nervøse, så kontakt lægen!

Tak spørger klinikken når vi skal derind igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.