Jeg bor i et forholdsvis lille rækkehus. Her er 94 kvm. Jeg har 2 børn, og der er et værelse til dem hver, samt et soveværelse. Soveværelset er ca. 10,5 kvm, det mindste værelse er ca. 7,5 kvm og det sidste værelse er ca. 8,6 kvm.
I soveværelset er der 3 indbygningsskabe. Lige nu har jeg soveværelse i det store, min datter på 12 år har værelse i det mellemste, og min søn på 8 år har værelse i det mindste. Min datter på 12 år er her kun hver anden uge, da hun er halvtid hos sin far. Jeg synes egentlig det er lidt dumt, at hun har det største af børneværelserne, nu hun kun er her hver anden uge. På den anden side, så bruger hun jo rent faktisk sit værelse, hvor i mod ham på 8 år kun sjældent er på sit.
Jeg har dog en idé om at jeg vil flytte soveværelset til det mellemste værelse (min datters), for at frigive det store værelse, men så synes jeg min datter skal flytte i det mindste værelse, således min søn kan få det store værelse.
Hvad ville i gøre, hvordan ville i tackle det? Umiddelbart leger jeg også lidt med tanken om at gøre min datters værelse til et rum vi også kan bruge når hun ikke er hjemme, men det ved jeg ikke helt om jeg kan "tillade" mig?
Hvad siger i piger?
Anmeld