Hvordan ville i indrette - lille hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
4 svar
3 synes godt om
30. juni 2013

TweenStar.dk

Jeg bor i et forholdsvis lille rækkehus. Her er 94 kvm. Jeg har 2 børn, og der er et værelse til dem hver, samt et soveværelse. Soveværelset er ca. 10,5 kvm, det mindste værelse er ca. 7,5 kvm og det sidste værelse er ca. 8,6 kvm.

I soveværelset er der 3 indbygningsskabe. Lige nu har jeg soveværelse i det store, min datter på 12 år har værelse i det mellemste, og min søn på 8 år har værelse i det mindste. Min datter på 12 år er her kun hver anden uge, da hun er halvtid hos sin far. Jeg synes egentlig det er lidt dumt, at hun har det største af børneværelserne, nu hun kun er her hver anden uge. På den anden side, så bruger hun jo rent faktisk sit værelse, hvor i mod ham på 8 år kun sjældent er på sit.

Jeg har dog en idé om at jeg vil flytte soveværelset til det mellemste værelse (min datters), for at frigive det store værelse, men så synes jeg min datter skal flytte i det mindste værelse, således min søn kan få det store værelse.

Hvad ville i gøre, hvordan ville i tackle det? Umiddelbart leger jeg også lidt med tanken om at gøre min datters værelse til et rum vi også kan bruge når hun ikke er hjemme, men det ved jeg ikke helt om jeg kan "tillade" mig?

Hvad siger i piger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Nemesis

Jeg ville flytte den store til det lille værelse..det har vi også gjort her.
Når man er mindre leger man mere på gulvet og er der ikke plads,ja så bruger man ikke sit værelse.

Her fik den store det lille værelse og den lille det store og nu bruger hun virkelig sit værelse for nu er der plads.
Man har bare mere legetøj mnår man er mindre

Deriomd ville jeg lade den stores værelse være i den uge hun ikke var hjemme. Hun er så stor bu,at hun har brug for at føle hun har noget privatliv.

Jeg ville nok bare flytte rundt på den stores og lille værelse.

Anmeld

30. juni 2013

SjeBets

jeg ville være bange for at min datter ville følge sig lidt vraget når jeg inddragede hendes værelse, som jeg forstår har du hende halvtid. Og hvis ham på 8 alligevel ikke bruger sit værelse ret meget i forhold til pigen så ville jeg da lade det blive som det var. 

jeg har selv en pige på 12 og hun er konstant på hendes værelse og lave preteen ting med hendes preteen venner.

her i huset har vi selv det mindste værelse til soveværelse fordi at vi sover der jo sådan set kun. Hvor i mod ungerne bruger deres værelser noget mere.

ellers ville jeg tage det mindste selv flytte bror i det store og lade søster forblive i det mellemste

Anmeld

30. juni 2013

banana3

TweenStar.dk skriver:

Jeg bor i et forholdsvis lille rækkehus. Her er 94 kvm. Jeg har 2 børn, og der er et værelse til dem hver, samt et soveværelse. Soveværelset er ca. 10,5 kvm, det mindste værelse er ca. 7,5 kvm og det sidste værelse er ca. 8,6 kvm.

I soveværelset er der 3 indbygningsskabe. Lige nu har jeg soveværelse i det store, min datter på 12 år har værelse i det mellemste, og min søn på 8 år har værelse i det mindste. Min datter på 12 år er her kun hver anden uge, da hun er halvtid hos sin far. Jeg synes egentlig det er lidt dumt, at hun har det største af børneværelserne, nu hun kun er her hver anden uge. På den anden side, så bruger hun jo rent faktisk sit værelse, hvor i mod ham på 8 år kun sjældent er på sit.

Jeg har dog en idé om at jeg vil flytte soveværelset til det mellemste værelse (min datters), for at frigive det store værelse, men så synes jeg min datter skal flytte i det mindste værelse, således min søn kan få det store værelse.

Hvad ville i gøre, hvordan ville i tackle det? Umiddelbart leger jeg også lidt med tanken om at gøre min datters værelse til et rum vi også kan bruge når hun ikke er hjemme, men det ved jeg ikke helt om jeg kan "tillade" mig?

Hvad siger i piger?

Jeg synes det ville være rigtig synd for din datter hvis hun ikke fik sit eget værelse.. Så kunne hun jo i princippet bare sove på sofaen når hun kom på besøg.. Du nævner selv at hun bruger sit værelse mest, så er det vel mest fair at hun også har et, som er hendes eget, og hvor lillebror ikke er inde og lege når hun er væk..

Anmeld

30. juni 2013

mn

TweenStar.dk skriver:

Hvad siger i piger?

jeg tror jeg havde valgt at bruge det mindste værelse som soveværelse og så give det mindste barn det som det ældste barn har nu og den største ville så få soveværelset. Egentlig mest fordi jeg tænker man som voksen faktisk er den der bruger sit værelse mindst, så ser ikke poiten i et stort soveværelse og synes bare at det ældste barn skal have det største værelse (ved ikke lige hvorfor)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.