Pletblødning (ikke graviditet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. juni 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg har valgt at være anonym, da dette emne er en anelse ømtåleligt for mig.

Jeg har haft en fast kæreste i 8 år. Jeg har taget p-piller i 5 år - det samme mærke alle 5 år. Jeg er 34 år. Jeg har ALDRIG haft blødningsforstyrrelser, min menstruation har været helt og aldeles regelmæssig, og jeg har aldrig blødt udenfor p-pille pausen.

I går opdagede jeg pludselig at jeg havde ret brunligt udflåd, og det har jeg stadig her til morgen. Det må altså være pletblødning, men hvad er nu det? det har jeg aldrig prøvet før? Jeg har to børn, den yngste er 8 år.

Når jeg kigger på nettet er det eneste jeg hæfter mig ved - Livmoderhalskræft, og jeg er skrækslagende!  

Min mor døde af kræft for 8 mdr. siden, så jeg er helt ude af mig selv....

Min læge holder selvfølgelig ferie hele næste uge, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan selvfølgelig ringe til en anden læge i kommunen, men det ved jeg faktisk ikke helt om jeg har lyst til.

Åhh vad mon jeg fejler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Anonym trådstarter

Slet ingen der har prøvet det?

Anmeld

30. juni 2013

Hyacinth

Anonym skriver:

Ja jeg har valgt at være anonym, da dette emne er en anelse ømtåleligt for mig.

Jeg har haft en fast kæreste i 8 år. Jeg har taget p-piller i 5 år - det samme mærke alle 5 år. Jeg er 34 år. Jeg har ALDRIG haft blødningsforstyrrelser, min menstruation har været helt og aldeles regelmæssig, og jeg har aldrig blødt udenfor p-pille pausen.

I går opdagede jeg pludselig at jeg havde ret brunligt udflåd, og det har jeg stadig her til morgen. Det må altså være pletblødning, men hvad er nu det? det har jeg aldrig prøvet før? Jeg har to børn, den yngste er 8 år.

Når jeg kigger på nettet er det eneste jeg hæfter mig ved - Livmoderhalskræft, og jeg er skrækslagende!  

Min mor døde af kræft for 8 mdr. siden, så jeg er helt ude af mig selv....

Min læge holder selvfølgelig ferie hele næste uge, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan selvfølgelig ringe til en anden læge i kommunen, men det ved jeg faktisk ikke helt om jeg har lyst til.

Åhh vad mon jeg fejler?

Jeg har prøvet det.. Det var et stykke tid efter jeg havde født(og egentlig var helt færdig med at bløde efter fødsel) og det varede rimelig lang tid. Fik taget alverdens prøver, men ingen konklusion andet end hormonelle forstyrrelser. 

Måske det er p-pillerne der skal udskiftes til et andet mærke?

Man skal altid reagere på blødningsforstyrrelser og få det undersøgt, men ro på - det er oftest først når kræft er rimeligt fremskredent, at man bløder og det er vistnok oftest ved samleje(kontaktblødning)

Jeg ville slå koldt vand i blodet og selvfølgelig blive undersøgt - har du ikke en erstatningslæge der kan undersøge dig nu hvor din læge har ferie?

til dig

Anmeld

30. juni 2013

Christabelle

Jeg har også prøvet det. Jeg havde tager samme mærke piller i 8-9 år og begyndte pludselig at pletbløde. Havde jeg aldrig gjort før uden for en pillepause. Det varede ca en uge-halvanden. Kom til lægen og fik taget en prøve. Der var intet galt! Hun syntes jeg måske lige skulle prøve at holde en pause på en måneds tid fra pillerne og det gjorde jeg. Der har ikke været noget siden.

Anmeld

30. juni 2013

FruStolpe

Jeg havde brugt samme mærke p-piller i 8 år før vi lavede en prinsesse. Og i den periode havde jeg aldrig nogen som helst problemer.

Efter jeg havde født og kom tilbage på de samme p-piller begyndte jeg at pletbløde. Her og der og hele tiden. Fik en forklaring om at hormonerne i pillerne ikke var stærke nok til at styre det længere(jeg er 31).

Jeg valgte at sige at nu må det være min mands tur til at beskytte os, for jeg vil altså ikke bare pumpe flere hormoner i kroppen.

Men tvilling har oplevet det samme efter hun blev mor....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.