Tauf skriver:
Ja så blev det Elias' tur til at blive ramt af sygdom.
Min mor havde Elias så manden og jeg kunne få lidt fred efter vires uhe med sygdom.
Min mor ringe så her til aften at Elias havde feber, først habde han 39 hun tog så tøjet af ham og en time efter havde han 39.5.
Nu ligger han ved mig på sofaen (sovesofa så vi ligger ikke helt tæt) og er brændende varm. Han ligger i en kortærmet body og med lidt dyne på.
Skal han ha mere tøj af? Men jeg er bare bange for han kommer til at fryse? Skal han havde en panodil næste gang han vågner??
Ih jeg hader når han er syg:-(:-(:-(
Når han har så høj feber kan han sagtens bare ligge i en ble uden at det gør noget - du skal selvfølgelig holde øje med om han fryser. Vi har brugt at give vores datter en løs strop trøje på og så bare en ble - i stedet for dyne har vi kun brugt dynebetræk til at ligge over.
Du skal kun give Panodil, hvis han virker sløv og ikke vil drikke eller spise. Stiger feberen yderligere og du er bekymret så ring til vagtlægen. Husk at Panodil skal gives efter vægt når det er til så lille en str og der skal være 6 timer imellem hver gang han får. Og du skal kun måle temperaturen inden han får Panodil ikke når han har fået.
Hvis han ikke vil spise alm. mad, så tilbyd han f.eks TUC kiks det opretholder saltbalancen og så saftevand som hjælper på sukkerbalancen, som er rigtig vigtig ved feber.
God bedring med ham!
/Fenja 
Anmeld