Jeg er anonym af googlingshensyn og vil ikke skrive mit navn, men hvis det er bydende nødvendigt at vide hvem jeg er, skriver jeg det gerne privat..
Sagen er den vi bor på 2. sal i lejlighed og har problemer med vores underbo.
Vi har boet her i 2 år, og lige fra dag 1 har han virkelig rimelig "fishy". Han har alle gardiner trukket for ALTID - og har sådan set ikke en gang rigtige gardiner, det er bare tæpper. Der kommer og går ofte folk, som man ikke ved hvem er. Fx en dag jeg kom hjem, var der en mand der forlod lejligheden og smed nøglen gennem brevsprækken efter sig. Vi har hørt voldsomme skænderier, da han havde en kæreste.
Når man står nede på legepladsen på bagsiden af blokken, kan man meget nemt se, at han dyrker hashplanter på altanen. Dem nede i stuen siger, at han ofte tramper rundt (eller hvem der nu er i lejligheden) midt om natten.
Støjmæssigt generer han normalt ikke. Vi har oplevet én episode med voldsomt høj musik de sidste 2 år, men det er selvfølgelig ingenting. Selvom det var en hverdag og hele opgangen stod og hamrede på døren uden han åbnede.
Er et par gange gået forbi hvor døren har stået vidt åbent, og jeg kan ikke beskrive den svinesti og bunke af rod han bor i. Han har en datter, som kommer på weekend af og til, men ikke ret ofte.
På det seneste er der begyndt at komme en rigtig grim lugt fra hans lejlighed. Sådan nærmest sur lugt. Det er svært at forklare - nu må vi i forvejen leve med røgen af hash og cigaretter, som siver op til os, når vi har altandøren åben, men det her er rigtig klamt, og får også opgangen til at stinke. Min forestilling er, at han brygger et eller andet dernede, lugten taget i betragtning og at den ikke er konstant, men hyppig. Det betyder, at vi ikke kan lufte ud i stuen eller stille vores søn til at sove på altanen, fordi underboen ofte har altandøren åben, så lugten siver op til os.
Nu har han også hund! Jeg kan ikke sige, om han har den på ferie eller hvad, men den har da været her i 1½ uges tid. Vi har kun hørt den gø 1-2 gange, og så en gang imellem høre ham råbe af den, men som sådan er den ikke et irritationsmoment. Men man må altså ikke have hund her! Og uden at have forstand på det, ligner det sådan en muskelhundsagtig ting..
Desuden oplever vi jævnligt, at han hamrer, banker eller borer på virkelig underlige tidspunkt. Fx nu her, hvor klokken er omkring 23 om aftenen, og det er også imod ordensreglementet.
For nu at være ærlig, er vi nervøse for at han dyrker en eller anden narkobule. Og vi er TRÆTTE af stanken, vi er TRÆTTE af alle de mærkelige mennesker i opgangen og at han borer på mærkelige tidspunkter.
Er det på tide at klage til boligforeningen? Han er ikke typen, som man kan snakke med om den slags, ingen tvivl. Han er meget aflukket og hilser ikke, og dengang han hørte høj musik hvor alle i opgangen prøvede at henvende sig, ignorerede han os.
Problemet er bare, at vi ærlig talt er bange for ham. Hvis han rent faktisk har gang i en eller anden narkobule, hvad kan han så ikke finde på? Og det er vel ikke svært at regne ud at klagen kommer fra nogen i opgangen hvis han får klagens indhold at vide - også selvom vi er anonyme.
Hvad ville i gøre? Ud over de åbenlyse gener, synes vi ikke det er rart at med alle de mærkelige typer der render i opgangen, som ellers er beskyttet af dørtelefonen. Vores nabo synes også han virker temmelig fishy, det samme med hans underboer. Vores opgang er ellers en dejlig opgang. Et ungt par, en ung pige, en indvandrefamilie, vores flinke nabo (en mand der bor alene og har datteren på weekend med jævne mellemrum), men så er der lige ham her, som der er de problemer med..
Jeg tror det vil stille jer bedre hvis i samler jer sammen i opgangen og sender en klage afsted... Jo flere navne, jo bedre
Du kan også prøve at ringe til politiet og høre dem ad mht. altanen 
Men han lyder da til at være ganske fredelig - skal vi bytte, jeg har en i vores opgang der er meget værre