Jerntilskud? alle babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
7 svar
2 synes godt om
29. juni 2013

Merii

hej

Ja mit spørgsmål er om det er alle babyer der skal have jerntilskud? min baby er snart 8 måneder og jeg har ikke hørt fra min sundhedsplejerske at han skal begynde på jern? kan se mange babyer får jerntilskud. tænker også at min sundhedsplejerske ved at mit barn får max 400 ml mme.

håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2013

Kløver

Set er for det meste kun præmature børn som får jerntilskud med mindre der er specielle hensyn

Alm børn født fra 37+0 får alm D dråber børn født fra uge 36+6 og nedefter får jerndråber og ACD dråber

Anmeld

29. juni 2013

Merii

Maja84 skriver:

Set er for det meste kun præmature børn som får jerntilskud med mindre der er specielle hensyn

Alm børn født fra 37+0 får alm D dråber børn født fra uge 36+6 og nedefter får jerndråber og ACD dråber

Så det er korrekt at min lille dreng ikke får jerndråber :-)

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

29. juni 2013

Kløver

Merii skriver:

Så det er korrekt at min lille dreng ikke får jerndråber :-)

Tusind tak for hjælpen

Min søn fik til præmature da han blev født 35+3 mens min datter født 37+6 kun har fået alm D dråber

Anmeld

29. juni 2013

Frejsmor

Altså min søn er ikke præmatur og han fik da en overgang jern-dråber.. Han er flaskebarn og det er noget med at når de når under et vist antal ml MME dagligt, så får de ikke en tilstrækkelig mængde jern og skal have suppleret ved siden af, men jeg kan ærlig talt ikke huske hvor den der grænse den går..

Ring til din sp hvis du er i tvivl og hør ad..

Anmeld

29. juni 2013

Merii

Frejsmor skriver:

Altså min søn er ikke præmatur og han fik da en overgang jern-dråber.. Han er flaskebarn og det er noget med at når de når under et vist antal ml MME dagligt, så får de ikke en tilstrækkelig mængde jern og skal have suppleret ved siden af, men jeg kan ærlig talt ikke huske hvor den der grænse den går..

Ring til din sp hvis du er i tvivl og hør ad..

Jeg er faktisk i tvivl da min søn får max 400 ml mme dagligt og mange gange kommer vi under 400 ml.

Så jeg må ringe på mandag og høre hende ad.

Men tusind tak for hjælpen

Anmeld

29. juni 2013

Bak

Merii skriver:

Jeg er faktisk i tvivl da min søn får max 400 ml mme dagligt og mange gange kommer vi under 400 ml.

Så jeg må ringe på mandag og høre hende ad.

Men tusind tak for hjælpen

Anbefalingen fra SST er, at man giver jerndråber fra 6 mdr., hvis det er et amme-barn eller hvis barnet får mindre end 400 ml MME i døgnet. Så det ser ud til, I skal igang med jerndråber...

Min datter er 9 mdr. og får hård mave af jerndråberne, så vi er holdt op med at give dem i samråd med vores SP. Det er jo blot anbefalinger, men hvis man ikke har problemer med det, er det jo selvfølgelig bedst at følge dem

Anmeld

29. juni 2013

Mom2

hej

Ja mit spørgsmål er om det er alle babyer der skal have jerntilskud? min baby er snart 8 måneder og jeg har ikke hørt fra min sundhedsplejerske at han skal begynde på jern? kan se mange babyer får jerntilskud. tænker også at min sundhedsplejerske ved at mit barn får max 400 ml mme.

håber i kan hjælpe

Danmark er en af de få lande hvor det anbefales at give jern dråber (i Sverige bliver det f.eks. ikke anbefalet). Det er faktisk de færreste babyer som mangler jern. Får de en god og varieret kost, så kan det dække deres jern behov.
Tjek for symptomer på jern mangel, er de der ikke er det ikke nødvendigt at give jern dråber.

Min datter får dem ikke, men lider ikke af jern mangel da hun får det dækket gennem hendes kost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.