Mit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Jeg synes det er superfint at I blander dem på den måde, om det er bevidst eller ej. Det burde egentlig være bevidst, synes jeg - at blande på tværs af status-lag på den måde.

Ja, det burde det måske. Så ville jeg nok have haft 25 mødre i telefonen... Hovedargumentet fra forældrene mod denne inddeling går på, at de to piger allerede "har taget deres tørn", fordi de åbenbart engang i 6. klasse eller deromkring har været sammen med "svage" børn i en eller anden sammenhæng. Regner de med, at vi fører journal over, hvor mange gange, de har skullet tåle nærkontakt med klassekammerater med lav status? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2013

Mor og meget mere

jydeinden skriver:

man bør i mit hoved lære sine børn at man ikke er mere værd hvis man går i bestemt slags tøj eller ser ud på en bestemt måde. Nogen vil kalde det jantelov, jeg kalder det respekt overfor alles ret til at føle sig som en del af et fællesskab, om det så bare er for et splitsekund. 

Lige præcis! Det er altså også en del af "pakken", når man vælger folkeskolen til sit barn, at her mødes "alle slags" børn. Min skole har endda primært elever fra "pæne" hjem, men det gør måske tolerancetærsklen lavere. 

Anmeld

30. juni 2013

nielsen80

Mor og meget mere skriver:

Ja, det burde det måske. Så ville jeg nok have haft 25 mødre i telefonen... Hovedargumentet fra forældrene mod denne inddeling går på, at de to piger allerede "har taget deres tørn", fordi de åbenbart engang i 6. klasse eller deromkring har været sammen med "svage" børn i en eller anden sammenhæng. Regner de med, at vi fører journal over, hvor mange gange, de har skullet tåle nærkontakt med klassekammerater med lav status? 

Ej jeg er helt ærlig i chok.....

Oplever I tit sådanne forældre? Jeg tænker lidt, at så er der jo ikke noget at sige til, at mobning er et kæmpe problem. Og tænker endvidere, SHIT, hvordan skal vores velfærdsstat overleve, hvis de "stærke" lærer, at man ikke på nogen måde skal tage sig af dem, som har de lidt sværere end en selv

Anmeld

30. juni 2013

Mor og meget mere

nielsen80 skriver:

Ej jeg er helt ærlig i chok.....

Oplever I tit sådanne forældre? Jeg tænker lidt, at så er der jo ikke noget at sige til, at mobning er et kæmpe problem. Og tænker endvidere, SHIT, hvordan skal vores velfærdsstat overleve, hvis de "stærke" lærer, at man ikke på nogen måde skal tage sig af dem, som har de lidt sværere end en selv

Hm, ikke tit, ligefrem, men jeg underviser kun i overbygningen, og der har klassernes tidligere lærere ofte kæmpet kampene med forældrene i de yngre klasser og sat nogle ting på plads. Jeg ved jo heller ikke, hvor meget, der bliver ved vredesudbrud i hjemmene - der skal vel trods alt noget til, før de henvender sig til os. 

Jeg tænker også på, hvad der mon er blevet sagt derhjemme, før moren ringede - de må jo have givet datteren ret i, at det er nogle forfærdelige piger, hun er blevet sat sammen med. 

Jeg tror faktisk, de fleste forældre overordnet har de "rigtige" holdninger vedr. tolerance og rummelighed, men når så DERES barn kommer grædende hjem, er det så som så med overskuddet. 

Anmeld

30. juni 2013

nielsen80

Hm, ikke tit, ligefrem, men jeg underviser kun i overbygningen, og der har klassernes tidligere lærere ofte kæmpet kampene med forældrene i de yngre klasser og sat nogle ting på plads. Jeg ved jo heller ikke, hvor meget, der bliver ved vredesudbrud i hjemmene - der skal vel trods alt noget til, før de henvender sig til os. 

Jeg tænker også på, hvad der mon er blevet sagt derhjemme, før moren ringede - de må jo have givet datteren ret i, at det er nogle forfærdelige piger, hun er blevet sat sammen med. 

Jeg tror faktisk, de fleste forældre overordnet har de "rigtige" holdninger vedr. tolerance og rummelighed, men når så DERES barn kommer grædende hjem, er det så som så med overskuddet. 

Ok, og ja det har du nok ret i ! Hold op hvor jeg håber, at man selv har det overskud, når mit barn bliver så gammel. Det lyder bare så helt igennem usympatisk, at man gyser helt ved tanken.

Anmeld

30. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er du SÅ færdig jeg var blevet GAL på mit barn (og så i den alder!!!!) hvis han/hun kom hjem og brokkede sig over st skulle dele hytte med de "forkerte"!!!!! 

Han/hun havde bare fået af vide at sådan er livet og du overlever skam nok at sove og spise med andre end lige dine slyngveninder og at det i øvrigt nok var sundt at lære de andre lidt at kende, med den attitude! Bum, end of diskusion. 

Hvor bliver jeg arrig af at høre om forældre der synes det er okay for deres børn at betragte sig selv som verdens midtpunkt! De får det dælme svært i voksenlivet. 

Anmeld

30. juni 2013

gonefishing

Fortvivlet opstød fra en folkeskolelærer: Vi skal på lejrskole med kommende 9. årgang og har med møje og besvær lavet hyttegrupper. Alle er blevet lovet at få mindst ét ønske opfyldt for, hvem de skal være sammen med. A og B er to "gode", ressourcestærke piger, som har ønsket hinanden som førsteprioritet og fået det opfyldt. MEN - de skal være i hytte med fire andre, som de ikke har så meget at gøre med, og som ikke har nogen høj status. Ærgerligt, men det er en umulig kabale at lægge, så alle bliver 100 % tilfredse - og de skal kun spise og sove sammen i hytten, resten af tiden må de være sammen med dem, de ønsker. 

A's mor har lige ringet til mig og klaget. Vi har STRAFFET hendes gode pige ved at tvinge hende ind i gruppen. For at give hende lidt perspektiv sagde jeg, at vi også har elever, som har det svært, og som fx kunne frygte at blive mobbet af andre, samt specialelever, vi skal passe lidt på. Underforstået - vær glad for, at dit stærke barn ikke skal frygte mobning eller at blive holdt udenfor. Så svarer hun gudhjælpemig, at A jo nu skal lide under at være i gruppe med en pige med ADD - nem og stille pige, iøvrigt - samt en pige, som vistnok gik til psykolog i 6. klasse!! 

Hvad blev der af at opmuntre sit barn og sige, at det klarer hun nok? Vi har ikke pålagt pigerne en specialpædagogisk opgave - bare fået en svær kabale til at gå op. De fire andre piger er søde og ikke spor besværlige, men der er ikke høj status ved at være sammen med dem. De er kun tvunget til at tilbringe et par timer sammen dagligt og kan endda sove i separate værelser. 

Øv, hvor er jeg vred. 

Stakkels A, hvad hun mon ikke vokser op og bliver til suk.

Anmeld

30. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan mærke, at jeg stadig dirrer af raseri, når jeg tænker på det. Ville nogle gange ønske, at jeg kunne tale rent ud af posen og sige min oprigtige mening til forældre med den slags holdninger, men vi skal jo kunne samarbejde et år frem, så jeg er nødt til at være diplomatisk og holde en pæn tone. 

Vil man egentlig som lærer kunne sige at I blot har forsøgt at få en kabale til at gå op, men at det jo ikke skader hvis børnene fik lidt rummelighed med i rygsækken efter denne tur og det vil måske være med til at klassen som helhed bliver mere sammentømret. Det er da ikke så underligt at mobning stadig er et stort problem når der åbenbart findes forældre der støtter eksklusion.

Anmeld

30. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan mærke, at jeg stadig dirrer af raseri, når jeg tænker på det. Ville nogle gange ønske, at jeg kunne tale rent ud af posen og sige min oprigtige mening til forældre med den slags holdninger, men vi skal jo kunne samarbejde et år frem, så jeg er nødt til at være diplomatisk og holde en pæn tone. 

Vil man egentlig som lærer kunne sige at I blot har forsøgt at få en kabale til at gå op, men at det jo ikke skader hvis børnene fik lidt rummelighed med i rygsækken efter denne tur og det vil måske være med til at klassen som helhed bliver mere sammentømret. Det er da ikke så underligt at mobning stadig er et stort problem når der åbenbart findes forældre der støtter eksklusion.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.