Hvad har I i babys tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2013

modesty

Hej alle

Ja, som overskriften lyder:

Hvad har I i babys tremmeseng? Hvad er nødvendigt? Hvad er hyggeligt? Hvad er pynt? 

Lige indtil videre har jeg jo selvfølgelig en madras, en uro og en helt tynd sengerand - og det ser bare tomt ud! Og så er det bare jeg tænker, om bamser, pyntepuder etc. bare er for min skyld eller om det også hjælper til at skærme den lille? Eller giver alle farverne for mange indtryk? Eller hvad? 

Hvad er jeres erfaringer? 

Intet, heller ikke en uro. Så vil han bare lege i stedet for at sove. Vi blev frarådet at putte bamser og puder o.s.v. ned til baby da han var lille, da der både er risiko for kvælning og mange støvmider (som kan føre til allergi). Ikke at jeg tror at det ville være sundhedsskadeligt for baby at have en lille bamse, men alt med måde.

Men da han var nyfødt, sov han i liften og kom først ud af den da han var cirka 4 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

FruK

Ingenting - jeg mener at sengen skal signalere at der skal soves, ikke leges. 

Dyne, tynd hvid sengerand uden mønster og et par sutter. Ingenting over sengen, kun hvide vægge. Virkelig kedeligt.  Men hun sover godt.

Anmeld

2. juli 2013

lilledittemor

emmagirl skriver:

Hej alle

Hvad har I i babys tremmeseng? Hvad er nødvendigt? Hvad er hyggeligt? Hvad er pynt? 

Lige indtil videre har jeg jo selvfølgelig en madras, en uro og en helt tynd sengerand - og det ser bare tomt ud! Og så er det bare jeg tænker, om bamser, pyntepuder etc. bare er for min skyld eller om det også hjælper til at skærme den lille? Eller giver alle farverne for mange indtryk? Eller hvad? 

Vi har aldrig haft noget i sengen andet end sengerand.

Når de er helt små har vi liften de kan sove i, for at sengen ikke er så stor og det er nemmere at svøbe dem.

Da min store datter var tre måneder skulle hun ud af liften og vi købte en madras. Så lå vores store ammepude oppe i hovedenden, så sengen ikke virkede så stor.

Du får lige et billede af lillesøsters seng..

Anmeld

2. juli 2013

Mother-love

Da Isabella var lille havde hun ikke andet end sengerand, dyne og hendes nusseklude. For alt andet vil forstyrre hende.vi kunne godt ligge nogle tæpper eller en ekstra dyne i for at sengen ikke virkede så stor. Nu hvor hun er 2 år har hun 3 bamser, dyne, pude og hele 5 nusseklude hahaha. Hun vil have det i sengen ellersbrokker hun sig hehehe

Anmeld

2. juli 2013

NovemberBaby2013

Vi har en sengerand, men desuden skal baby også sove i liften, som vi sætter ned i sengen

Anmeld

2. juli 2013

Benjamins'mor

Nu er Benjamin 2 1/2, men han har dyne, pude og en bamse, og bamsen er der udelukkende fordi han vil ligge og holde om den når han sover.

Da han var baby var der en stofble der hvor han lagde med hovedet, sat i spænd hvis han nu skulle gylpe (vi bruger ikke baby puder), en dyne og sengerand. Lillesøster får det på samme måde, de skal sove i sengen og ikke lege, så legetøj høre hos os ikke til i en seng og jeg forbinder en uro med legetøj.

Anmeld

2. juli 2013

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Nu er Benjamin 2 1/2, men han har dyne, pude og en bamse, og bamsen er der udelukkende fordi han vil ligge og holde om den når han sover.

Da han var baby var der en stofble der hvor han lagde med hovedet, sat i spænd hvis han nu skulle gylpe (vi bruger ikke baby puder), en dyne og sengerand. Lillesøster får det på samme måde, de skal sove i sengen og ikke lege, så legetøj høre hos os ikke til i en seng og jeg forbinder en uro med legetøj.

De ligger dog i liften hos os de første mdr, og den står så i sengen.

Anmeld

2. juli 2013

Chevro

emmagirl skriver:

Hej alle

Vi har sengerenden, dyne, pude, stofble (putter ind til hovedet) og en bamse (i enden) Det er en bamse der har været ved hans side fra første dag han kom til verden. Men den har altid været der, og det er ikke en han vil lege med. Den er ikke sjov.

:-)

Anmeld

2. juli 2013

Fenja09

emmagirl skriver:

Hej alle

En madras, et lagen, en sengerand og en dyne. Intet andet.

Alberte har aldrig haft hverken uro, nuller-klude, bamser eller andet i sengen og når de er helt små frarådes det også at putte for meget ned i udover det mest nødvendig.

Så det skal se tomt ud herhjemme.

/Fenja

Anmeld

2. juli 2013

christina92

emmagirl skriver:

Hej alle

I vores tremmeseng er der dyne og pude, sengerand og to pyntepuder. En bamse, og hendes puttebamse. Og ja så en baby

Så har en myggenet (mest til pynt) og en uro.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.