Motion - hvad skal jeg "gøre"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. juni 2013

CH2012

Hejsa allesammen.

Det er sådan, at jeg fra næste uge af vil begynde at motionere - det er efterhånden lang tid siden jeg har motioneret, fordi jeg har haft rigtig rigtig travlt i mit liv, det sidste halvandet år, så jeg er ikk i særlig god form  Og jeg vil rigtig gerne tabe mig og i det hele taget komme i bedre form, og derfor denne livsstilsændring 

Men min kæreste og jeg prøver også på at blive gravide (eller rettere, at jeg skal blive gravid ), og så er det jeg er lidt bange for om det vil have en meget "negativ" effekt på babyprojekt, hvis jeg sætter ind med en hel del motion, når jeg ikk har motioneret i lang tid? 

Jeg har i tankerne både at gå igang med styrketræning og noget mere konditionstræning, zumba og i det hele taget blande motionsformerne.

Men jeg er i tvivl, om jeg er blevet gravid i denne cyklus, da det er alt for tidligt at teste...

Hvad tænker I? Er det dumt at gå i gang eller? 
Det er et stort ønske for mig at gå igang med det... Ligesom at mine madvaner skal ændres...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

lille-fisen

Synes da bestemt at du skal gå i gang med at motionere det lyder som en super god ide med noget holdtræning som fx zumba som du skriver. Det er heller ikke noget der er så overdrevet hårdt. Ellers er lange gåture (som i fx en times tid hver dag eller hveranden) eller svømning også gode måder at starte blødt på jeg tror alligevel man skal dyrke temmelig meget og hård motion før at det går udover fertiliteten?

Anmeld

27. juni 2013

Københavnermor

Det skal være motion på eliteplan før det kan gå udover fertiliteten - ellers vil motion kun have gavnlig virkning på din krop og dens evne til at bære en graviditet!

Så GO FOR IT!!

Lyt selvfølgelig altid efter og start op i det tempo din kondition tillader.

Anmeld

27. juni 2013

CH2012

lille-fisen skriver:

Synes da bestemt at du skal gå i gang med at motionere det lyder som en super god ide med noget holdtræning som fx zumba som du skriver. Det er heller ikke noget der er så overdrevet hårdt. Ellers er lange gåture (som i fx en times tid hver dag eller hveranden) eller svømning også gode måder at starte blødt på jeg tror alligevel man skal dyrke temmelig meget og hård motion før at det går udover fertiliteten?

Okay... Min tanke er at starte i fitnesscenter, så jeg har hold jeg kan tilmelde mig. Det vil gøre min motivation til at komme videre med det mere oppe, tror jeg.

Jeg ville gerne zumba, ryghold, mave-balder-lår, pilates/yoga, og så alm. styrketræning, samt gåture og har også overvejet svømning. Men ville jo gerne disse hold flere gange i løbet af ugen - men bliver det for meget eller? 

Det eneste jeg er vant til er gåture og aquafit (gymnastik i vand), da jeg er instruktør i dette to hold, en gang om ugen.

Ja, det kan godt være det skal være temmelig hård, men har bare også hørt det med, at hvis man ikk er vant til motion, så skal man (hvis man er gravid) ikke begynde på så meget motion, men at svømning, gå ture osv. er okay...

Anmeld

27. juni 2013

CH2012

Københavnermor skriver:

Det skal være motion på eliteplan før det kan gå udover fertiliteten - ellers vil motion kun have gavnlig virkning på din krop og dens evne til at bære en graviditet!

Så GO FOR IT!!

Lyt selvfølgelig altid efter og start op i det tempo din kondition tillader.

Okay, det er jeg glad for at høre

Og der er ikk større risiko for at tabe, hvis jeg nu skulle være så heldig at være blevet gravid? (ej, hvor man dog tænker alt muligt, når man prøver på at blive gravid)... 

Det vil jeg gøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.