Jeg har aldrig været der som turist, men derimod som viking når de holder deres årlige vikingemarked. I år er det d. 10-11 august. Markedet er stort og der kommer mange vikinger med forskelligt håndvæk. Det koster 120 pr. voksen og 25 pr barn at komme ind når der er marked, men man får også så meget mere for pengene når der er marked, end hvis man kommer når der er alm. "hverdagsformidling". Under markedet plejer der, foruden den almindelig markesvirak, at være både hesteshow og krigerunderholdning og musikunderholdning ved kirken. Tidligere år har der desuden været en eller anden form for event, et år var det f.eks. begravelse ved bådafbrænding, et år var det et slags mangekamp mellem forskellige vikingegrupper og sidste år var det en begravelse ved kirken, hvor selveste (vikinge)kongen kom til pladsen for at deltage..
Nå, men jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål, men hvis du har ferie i uge 32, ville jeg klart anbefale dig at besøge Bork vikingehavn under markedet i weekenden i stedet for på en alm. hverdag.
Mvh...
Anmeld