Barselsdagpenge spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.810 visninger
16 svar
2 synes godt om
27. juni 2013

Victoria2013

Jeg har lige fået udbetalt mine første barselsdagpenge, men er lidt i tvivl om jeg har fået "for meget" og hvordan jeg finder ud af det... jeg har fået lidt over 17.000 udbetalt og ville mene jeg højst burde have fået 14.000, men kan se der er trukket skat osv fra. Er det almindeligt at få så meget i barselsdagpenge?

Før jeg gik på barsel var jeg ledig (og havde været det i 8 mdr), så jeg er altså ledig på barsel og kunne ellers læse mig til, at jeg så ville få det samme udbetalt på barsel som jeg fik i dagpenge før - så det bekymrer mig lidt, vil jo ikke ende med endnu en kæmpe portion restskat...

Så jer der er/har været ledige på barsel, hvor meget fik/får I udbetalt for sådan en 4-ugers periode?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Valle81

Det lyder helt vildt....

Jeg har på 4 ugers perioder fået omkring 12500 og råd 5 ugers fået omkring 14500, altså udbetalt. Jeg har fået højeste sats barselsdagpenge, og havde arbejde før jeg gik på barsel.

Anmeld

27. juni 2013

Victoria2013

Valle81 skriver:

Det lyder helt vildt....

Jeg har på 4 ugers perioder fået omkring 12500 og råd 5 ugers fået omkring 14500, altså udbetalt. Jeg har fået højeste sats barselsdagpenge, og havde arbejde før jeg gik på barsel.

Se jeg havde godt lidt på fornemmelsen det ikke var helt normalt  og da slet ikke når jeg er ledig på barsel... jeg gad lidt vide om de har baseret det på hvad jeg fik udbetalt sidst jeg var i job? For det svarer mere til dét end til dagpengene jo...

Anmeld

27. juni 2013

Giraffen

Victoria2013 skriver:

Jeg har lige fået udbetalt mine første barselsdagpenge, men er lidt i tvivl om jeg har fået "for meget" og hvordan jeg finder ud af det... jeg har fået lidt over 17.000 udbetalt og ville mene jeg højst burde have fået 14.000, men kan se der er trukket skat osv fra. Er det almindeligt at få så meget i barselsdagpenge?

Før jeg gik på barsel var jeg ledig (og havde været det i 8 mdr), så jeg er altså ledig på barsel og kunne ellers læse mig til, at jeg så ville få det samme udbetalt på barsel som jeg fik i dagpenge før - så det bekymrer mig lidt, vil jo ikke ende med endnu en kæmpe portion restskat...

Så jer der er/har været ledige på barsel, hvor meget fik/får I udbetalt for sådan en 4-ugers periode?

har du tjekket dato-intervallet? for der kan måske være for 1,5 måned nu når det er første gang.... ellers ville jeg tage og ringe til dem - uden tvivl hvis/når de opdager fejlen så ryger det fra næste måneds betaling

Anmeld

27. juni 2013

EnGodMor

Udbetaling Danmark har ikke så meget styr på tingene omkring udbetaling endnu.  For din egen skyld så ring ind til dem og hør ad. Jeg fik os meget udbetalt den første gang. Og tænkte at sådan var det nok bare, den næste måneder fik jeg så kun halvt løn, fordi den første løn åbenbart var for halvanden månede. Efter de to måneder fik jeg så penge udbetalt hver uge, hvilket os var noget rod. Ringede så og snakkede med dem, og de fortalte at han første omgang var det sat til at jeg skulle have penge udbetalt hver halvanden månede. Og efterfølgende havde de så rettet det til  hver uge. Men fik til sidst banket ind i dem at jeg bare skulle have mine barselsdagpenge hver måned. Så svært kunne det sgu hellere ikke være. Derefter fik jeg udbetalt hver måned som jeg skulle.

Anmeld

27. juni 2013

Victoria2013

Giraffen skriver:

har du tjekket dato-intervallet? for der kan måske være for 1,5 måned nu når det er første gang.... ellers ville jeg tage og ringe til dem - uden tvivl hvis/når de opdager fejlen så ryger det fra næste måneds betaling

Sammenlagt er det fra den 24/5 til den 23/6, så kan det passe med beløbet?

Det ville jo ikke være fedt pludselig at få meget mindre udbetalt næste gang fordi de har lavet en fejl 

Anmeld

27. juni 2013

1990h

Valle81 skriver:

Det lyder helt vildt....

er du på barselsdagpenge nu??..

Anmeld

27. juni 2013

Valle81

1990h skriver:

Nej, det 

er du på barselsdagpenge nu??..

Nej, det er et lille år siden, men taksterne går jeg ikke ud fra er steget med mange 1000. Kr:-)

Anmeld

28. juni 2013

Giraffen

Victoria2013 skriver:

Sammenlagt er det fra den 24/5 til den 23/6, så kan det passe med beløbet?

Det ville jo ikke være fedt pludselig at få meget mindre udbetalt næste gang fordi de har lavet en fejl 

jeg ville enten ringe til dem og forhøre mig eller sørge for at lægge nogle tusinder til side for en sikkerheds skyld

Anmeld

28. juni 2013

LilleChelle

Jeg kan ikke hjælpe. Jeg er ansat på 10 timer, så jeg får kun barselsdagpenge svarende til det og min løn. 

Og dette en gang om ugen - det er mega underligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.