Hvad er vigtigt ved tøj til dig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad er VIGTIGST når du køber tøj til dig selv?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

938 visninger
12 svar
1 synes godt om
27. juni 2013

Maria-s

Hvad er VIGTIGST ved tøj for dig når du køber til dig selv?

Du kan ikke vælge flere punkter, vælg det der er VIGTIGST, og begrund meeeeget gerne du må også gerne kommentere hvis der er mere end ét punkt der er af afgørende betydning for dig

MANGE TAK for din hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2013

Lund18

Jeg må indrømme jeg ELSKER at shoppe og går da også i de dyre butikker med fedt designer tøj. Men så længe tøjet sidder godt, og holder sig pænt længe, er jeg fuldstændig ligeglad med hvor det er fra 

Har dog erfaret at det tøj man ofre lidt mere på, ofte holder bedre. Og lige med undertøj er jeg ret sart, så der har jeg kun dyre gode bh'er 

Anmeld

27. juni 2013

modesty

Jeg har valgt fedt design. Jeg kan godt finde på at købe noget som er billigt (det meste af mit tøj er købt brugt på loppemarkeder), jeg kan også finde på at købe noget som måske ikke holder så længe, eller noget som ikke er øko-mærket. Men jeg kunne ALDRIG finde på at købe tøj som jeg synes er grimt.

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

Lund18 skriver:

Jeg må indrømme jeg ELSKER at shoppe og går da også i de dyre butikker med fedt designer tøj. Men så længe tøjet sidder godt, og holder sig pænt længe, er jeg fuldstændig ligeglad med hvor det er fra 

Har dog erfaret at det tøj man ofre lidt mere på, ofte holder bedre. Og lige med undertøj er jeg ret sart, så der har jeg kun dyre gode bh'er 

Tak for dit svar!

Skaber det en merværdi for dig hvis dit primære krav omkring kvalitet er opfyldt, at tøjet så også er certificeret fx med Øko-Tex 100, EU-blomsten, Svanen, Fairtrade eller GOTS? Eller går du slet ikke op i certificeringer/ miljø og etik? (og det er helt ok hvis det forholder sig sådan )

Er du villig til at betale mere for dit tøj hvis det er certificeret? (miljø og etiske certificeringer stiller også krav til slidstyke, farveægthed, krymp, pilling mv.)

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

modesty skriver:

Jeg har valgt fedt design. Jeg kan godt finde på at købe noget som er billigt (det meste af mit tøj er købt brugt på loppemarkeder), jeg kan også finde på at købe noget som måske ikke holder så længe, eller noget som ikke er øko-mærket. Men jeg kunne ALDRIG finde på at købe tøj som jeg synes er grimt.

Tak for dit svar!

Skaber det en merværdi for dig hvis dit primære krav omkring design er opfyldt, at tøjet så også er certificeret fx med Øko-Tex 100, EU-blomsten, Svanen, Fairtrade eller GOTS? Eller går du slet ikke op i certificeringer/ miljø og etik?

Er du villig til at betale mere for dit tøj hvis det er certificeret? (miljø og etiske certificeringer stiller også krav til slidstyke, farveægthed, krymp, pilling mv.)

Og så er genbrug jo virkelig det ypperste af bæredygtighed

Anmeld

27. juni 2013

modesty

Maria-s skriver:

Tak for dit svar!

Skaber det en merværdi for dig hvis dit primære krav omkring design er opfyldt, at tøjet så også er certificeret fx med Øko-Tex 100, EU-blomsten, Svanen, Fairtrade eller GOTS? Eller går du slet ikke op i certificeringer/ miljø og etik?

Og så er genbrug jo virkelig det ypperste af bæredygtighed

Ja, det skaber en merværdi, og ja, jeg vil godt betale mere for det. Ikke helt vildt meget mere, men f.eks 10% mere ville jeg gerne give.

Anmeld

27. juni 2013

Trekløver(:

Jeg har stemt, at jeg køber tøj der sidder godt, og holder længe. 

Jeg vil gerne betale mere for at få noget tøj af god kvalitet, og som jeg kan have længe. Syntes ofte tøjet både sidder bedre, og er mere behagligt og have på.

Shopper så heller ikke tøj hver måned, men køber et dyrt stykke tøj hver 3. måned ca. Det er dog ikke alt tøj jeg køber "dyrt". Jeg går i h&m og køber lange toppe og leggins fx. 

Anmeld

27. juni 2013

Maria-s

malle23 skriver:

Jeg har stemt, at jeg køber tøj der sidder godt, og holder længe. 

Jeg vil gerne betale mere for at få noget tøj af god kvalitet, og som jeg kan have længe. Syntes ofte tøjet både sidder bedre, og er mere behagligt og have på.

Shopper så heller ikke tøj hver måned, men køber et dyrt stykke tøj hver 3. måned ca. Det er dog ikke alt tøj jeg køber "dyrt". Jeg går i h&m og køber lange toppe og leggins fx. 

Tak for dit svar!

Skaber det en merværdi for dig hvis dit primære krav omkring kvalitet umiddelbart er opfyldt, at tøjet så også er certificeret fx med Øko-Tex 100, EU-blomsten, Svanen, Fairtrade eller GOTS? Eller går du slet ikke op i certificeringer/ miljø og etik? (og det er helt ok hvis det forholder sig sådan )

Ser du certificering som udtryk for kvalitet eller tillægger du betegnelsen kvalitet til brandet/ ud fra erfaringer af tidligere købt tøj fra brandet? (miljø og etiske certificeringer stiller ud over deres umiddelbare formål også krav til slidstyke, farveægthed, krymp, pilling mv.)

Anmeld

27. juni 2013

Trekløver(:

Maria-s skriver:

Tak for dit svar!

Skaber det en merværdi for dig hvis dit primære krav omkring kvalitet umiddelbart er opfyldt, at tøjet så også er certificeret fx med Øko-Tex 100, EU-blomsten, Svanen, Fairtrade eller GOTS? Eller går du slet ikke op i certificeringer/ miljø og etik? (og det er helt ok hvis det forholder sig sådan )

Ser du certificering som udtryk for kvalitet eller tillægger du betegnelsen kvalitet til brandet/ ud fra erfaringer af tidligere købt tøj fra brandet? (miljø og etiske certificeringer stiller ud over deres umiddelbare formål også krav til slidstyke, farveægthed, krymp, pilling mv.)

Det skaber en merværdi for mig ja. 

Køber en del tøj af økologisk bomuld, og det er simpelthen fordi det er så meget mere behageligt at have på syntes jeg, og så sidder det bare bedre. 

Jeg har aldrig og kunne ikke finde på at købe brugt tøj hverken til mig selv eller min kommende datter (med undtagelse af arvetøj fra familiens børn). Så ved jeg ligesom hvem der har haft brugt tøjet. 

Anmeld

27. juni 2013

FrkZier

Maria-s skriver:

Hvad er VIGTIGST ved tøj for dig når du køber til dig selv?

Du kan ikke vælge flere punkter, vælg det der er VIGTIGST, og begrund meeeeget gerne du må også gerne kommentere hvis der er mere end ét punkt der er af afgørende betydning for dig

MANGE TAK for din hjælp!

for mig er det 100% at det sidder godt, specielt nu efter jeg har født hvor jeg jo liiiige vejer en 15-20kg for meget, så nægter jeg simpelthen både at være tyk OG have tøj der sidder af lort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.