dollygirl skriver:
Hej piger jeg elsker at rejse.
Og jeg rejser med min mand og søn en gang om året men jeg har flyskræk og bliver helt svedig og ryster meget . Jeg bliver mest bange når flyet er mellem skyerne og rystet lidt..
Jeg tror hele tiden vi styrter sammen. Hvordan kan jeg undgå at blive så bange og er der André som har det som mig ?
Kender det desværre ikke selv, men manden herhjemme har også flyskræk og det er virkelig slemt nogle gange. Han tvinger sig til at skulle flyve, melder sig frivilligt til fly-ture med arbejdet, men det gør desværre ikke hans angst mindre. Og alligevel så gør han det, hvilket jeg tager hatten af for. Det han selv gør for at mindske angsten er, at han altid sidder oppe foran i flyet og helst så han kan kigge ud. Derudover så siger han altid til personalet at han ikke bryder sig om det og på den måde får han også en god snak med kabine-folkene.
Jeg så et program engang om hvad der kan gøres for folk der har flyskræk og der laves særlige kurser for folk der har det sådan. Det er et kursus, hvor man kommer med ud og ser flyet, får fortalt en masse om hvordan det fungere osv. En del af dem som tager dette kursus har mindre angst bagefter - det er dog ret dyrt, ca. 14.000 kr.
Jeg tror det er vigtigt at du finder ud af, hvor i flyet du føler dig bedst tilpas og det bliver sagt til fly personalet, så de kan hjælpe dig bedst muligt. Du kan også søge hjælp hos en prof. som har kompetencer indenfor området og som måske kan hjælpe dig af med noget af angsten.
/Fenja
Anmeld