Hvornår begynde at sidde op og hvordan ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
14 svar
8 synes godt om
25. juni 2013

Mum33

Min søn er 4 mdr og gider bestemt ikke længere ligge for sig selv, når vi andre fx spiser Eller hvis jeg lige har brug for 2 hænder til at hjælpe storebror. Men da han jo endnu ikke er gammel nok til en højstol, ja så sidder han ved en af os Eller også hyler han når jeg ligger ham. Men hvornår må man begynde at "træne" at sidde i fx en ikeastol? Har læst "når de selv kan sidde" ja tak - så det kan de bare fra den ene dag til den anden eller ? Synes det er en underlig regel/anbefaling

Hvad med bumbostol ? Ved godt at man ikke anbefaler den og at man ikke skal parkerer dem der i flere timer, men må de sidder der fx 10 min mens vi spiser? (Fanatikere vil sige nej - hvad med jer andre dødelige mødre

det skal siges han er en super stærk dreng og har holdt hovedet selv længe. 

Hvordan gør man? Jeg glæder mig sådan til han kan begynde at sidde lidt selv i en højstol. Bare så man lige kan få to hænder når det hele brænder på. Skråstolen gider han ikke mere (han sidder og laver noget der minder om mavebøjninger og bliver så sur derefter) 

tak for svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

StudPsyk

Ja, det kan de bare pludselig en dag... Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal svare, når man stemples som fanatiker, fordi man vælger at følge de tiltag, der skåner barnets ryg og krop indtil den er stærk nok. Men hvis du alligevel mener man er fanatiker, når man gør sådan, kan du vel bare sætte ham i en bumbostol. Jeg ville ikke gøre det, men jeg er jo også sådan en perfekt mor, der er højt hævet over i andre dødelige ;-) (sagt med et glimt i øjet)

Anmeld

25. juni 2013

Mum33

Janne T. skriver:

Ja, det kan de bare pludselig en dag... Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal svare, når man stemples som fanatiker, fordi man vælger at følge de tiltag, der skåner barnets ryg og krop indtil den er stærk nok. Men hvis du alligevel mener man er fanatiker, når man gør sådan, kan du vel bare sætte ham i en bumbostol. Jeg ville ikke gøre det, men jeg er jo også sådan en perfekt mor, der er højt hævet over i andre dødelige ;-) (sagt med et glimt i øjet)

Tak for de gode råd 

Anmeld

25. juni 2013

Mother-love

Hvad med en sækkestol? Den kan man jo forme så han kan komme lidt længere op og sidde?

Vi gjorde det med Isabella da hun begyndte og ikke ville ligge alene når vi spiste. At vi satte hende i skråstolen og så op på bordet ved os. Det kunne lige gå an imens vi spiste. og på køkkenbordet når vi skulle lave mad

Anmeld

25. juni 2013

2babygirls

l.b. skriver:

Min søn er 4 mdr og gider bestemt ikke længere ligge for sig selv, når vi andre fx spiser Eller hvis jeg lige har brug for 2 hænder til at hjælpe storebror. Men da han jo endnu ikke er gammel nok til en højstol, ja så sidder han ved en af os Eller også hyler han når jeg ligger ham. Men hvornår må man begynde at "træne" at sidde i fx en ikeastol? Har læst "når de selv kan sidde" ja tak - så det kan de bare fra den ene dag til den anden eller ? Synes det er en underlig regel/anbefaling

Hvad med bumbostol ? Ved godt at man ikke anbefaler den og at man ikke skal parkerer dem der i flere timer, men må de sidder der fx 10 min mens vi spiser? (Fanatikere vil sige nej - hvad med jer andre dødelige mødre

det skal siges han er en super stærk dreng og har holdt hovedet selv længe. 

Hvordan gør man? Jeg glæder mig sådan til han kan begynde at sidde lidt selv i en højstol. Bare så man lige kan få to hænder når det hele brænder på. Skråstolen gider han ikke mere (han sidder og laver noget der minder om mavebøjninger og bliver så sur derefter) 

tak for svar 

Anemone sidder i newborn indsatsen i tripp trappen. Hun er snart 5 mdr og gider heller ikke ligge ned.

Anmeld

25. juni 2013

Mum33

Havanagila skriver:

Hvad med en sækkestol? Den kan man jo forme så han kan komme lidt længere op og sidde?

Vi gjorde det med Isabella da hun begyndte og ikke ville ligge alene når vi spiste. At vi satte hende i skråstolen og så op på bordet ved os. Det kunne lige gå an imens vi spiste. og på køkkenbordet når vi skulle lave mad

ja måske han gider sidde i den oppe på bordet  Det skal prøves. Tak 

Anmeld

25. juni 2013

Mum33

2babygirls skriver:

Anemone sidder i newborn indsatsen i tripp trappen. Hun er snart 5 mdr og gider heller ikke ligge ned.

Ville også ønske jeg havde købt en af dem, men er bare for dyr til at investerer i nu 

Anmeld

25. juni 2013

2babygirls

l.b. skriver:

Ville også ønske jeg havde købt en af dem, men er bare for dyr til at investerer i nu 

Du kan tit få dem til 3-400 på nettet 

Men ja, det er meget kortvarigmenig fortrød at vi ikke købte den gang til storesøster, men anemone fik sin da hun var ca 2 mdr

Anmeld

25. juni 2013

MorDk

Jeg er ikke fanatiker men jeg sys ærlig talt at de der Bumbo stole er noget være L.O.R.T! Ikke kun fordi fys/ergo fraråder dem men også fordi jeg rent faktisk prøvede at placerer min datter i en på en fix Sushi restaturant som vidst liiiige skulle være med på "moden"  Vores datter sad elendigt i den! Hun har kunne holde hovedet flot siden dag 1 faktisk, men derfor var hendes ryg stadig ikke så stærk. I Bumbo-stolen sidder de "fikseret" og bruger ikke deres arme og ben.

Jeg ville anbefale en sækkestol, en skråstol eller evt. babyborn sættet. (sidst nævnte har jeg ikke selv brugt) og tænker at man nok alligevel er ved at være lidt for stor når man er 4 mdr?

Det er så dejligt når man kan få de små med til bords. Vores datter kom i sin Tripp Trapp stol da hun var 5½ mdr. med succes  Inden da havde vi hende på skødet eller lagde hende på gulvet (også selvom hun brokkede sig)

Anmeld

25. juni 2013

Mum33

2babygirls skriver:

Du kan tit få dem til 3-400 på nettet 

Men ja, det er meget kortvarigmenig fortrød at vi ikke købte den gang til storesøster, men anemone fik sin da hun var ca 2 mdr

Ja det kunne der nok godt blive råd til  Må se om jeg kan finde en. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.