Kan man få stress på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.956 visninger
7 svar
1 synes godt om
24. juni 2013

Anonym trådstarter

Det virker helt banalt men er det virkelig muligt? Har lige taget en stresstest..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

serinasmor

Det kan du sagtens. Er det før babyankomst vil jeg råde dig til at slappe af og tage det som det kommer - og ringe til lægen for en del af symptomerne kan vil også være graviditet ?
Er det efter babyankomst kan du sagtens have fået en efterfødselsreaktion og det vil være smart at ringe til sp så hun kan komme forbi til en akuttid. Det kan også være stress hvis du ikke får slappet af.

Anmeld

24. juni 2013

Drømme

Anonym skriver:

Det virker helt banalt men er det virkelig muligt? Har lige taget en stresstest..

Det kan det i hvert fald.

jeg havde stress mens jeg var på barsel (min datter var et halvt år) men det blev først opdaget da jeg startede på en uddannelse og virkelig blev syg.

afsted til lægen og få en snak og nogle råd - og husk naturen er den bedste terapi

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Det kan du sagtens. Er det før babyankomst vil jeg råde dig til at slappe af og tage det som det kommer - og ringe til lægen for en del af symptomerne kan vil også være graviditet ?
Er det efter babyankomst kan du sagtens have fået en efterfødselsreaktion og det vil være smart at ringe til sp så hun kan komme forbi til en akuttid. Det kan også være stress hvis du ikke får slappet af.

Jeg har født. Havde en efterfødselsreaktion første gang. Det gider jeg altså ikke kæmpe med igen for har kort barsel denne gang... Men kan det ikke "bare" være stress og ikke en efterfødselsreaktion? Eller er det lidt potato/potato?

Anmeld

24. juni 2013

Anonym trådstarter

Drømme skriver:

Det kan det i hvert fald.

jeg havde stress mens jeg var på barsel (min datter var et halvt år) men det blev først opdaget da jeg startede på en uddannelse og virkelig blev syg.

afsted til lægen og få en snak og nogle råd - og husk naturen er den bedste terapi

Ej det må du ikke sige, skal snart i skole igen

Anmeld

24. juni 2013

Drømme

Anonym skriver:

Ej det må du ikke sige, skal snart i skole igen

Få en snak med din læge, lige meget hvor åndsvagt du synes det virker - jeg skulle næsten slæbes afsted for mente det var helt hen i vejret at 22 årige mig skulle have stress.

bare det at få at vide, det var det der var galt, gjorde at jeg begyndte at kunne arbejde med det.

vi fandt en billig afbudsrejse, en rigtig daseferie med et vennepar, og det hjalp mig rigtig meget. 

det er skide hårdt at mangle overskudet og stresse rundt, og jeg skal stadig være meget opmærksom på mit stressniveau.

du er velkommen til at skrive hvis du ønsker at snakke  

håber du snart er ovenpå igen 

Anmeld

25. juni 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg har født. Havde en efterfødselsreaktion første gang. Det gider jeg altså ikke kæmpe med igen for har kort barsel denne gang... Men kan det ikke "bare" være stress og ikke en efterfødselsreaktion? Eller er det lidt potato/potato?

Om det er det ene eller det andet er både svært at svare på og lidt ligegyldigt at diskutere ... Behandlingen for begge er ro og regelmæssighed og forlænget barsel / sygemelding om nødvendigt ... Kontakt sp / lægen ... Fordel ved sp er at de kommer hjem til dig

God bedring

Anmeld

25. juni 2013

Tona

Anonym skriver:

Du kan jo sagtens få en efterfødselsreaktion i form af stress. Det fik jeg med min datter. Men nu er du opmærksom på det og så behøver det jo ikke blive værre end det er nu. Men når du har forhistorien med en tidligere efterfødselsreaktion, så ville det måske være en god ide lige at vende med lægen hvordan du forebygger at det bliver værre.

Stor kram   

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.