Ny bolig - 4. sal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.314 visninger
19 svar
5 synes godt om
24. juni 2013

Bech19

Min mand og jeg skal finde en ny bolig, og vi kigger på en på Frederiksberg - men på 4. sal!

Vi kan ikke helt gennemskue, og det er et dårligt valg at bo så højt, når vi til oktober får en lille baby... Baby, barnevogn/lift og indkøb o.lign. skal jo bæres op og ned!

Er der nogen herinde, som har erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

Købmagerkonen

Bech19 skriver:

Min mand og jeg skal finde en ny bolig, og vi kigger på en på Frederiksberg - men på 4. sal!

Vi kan ikke helt gennemskue, og det er et dårligt valg at bo så højt, når vi til oktober får en lille baby... Baby, barnevogn/lift og indkøb o.lign. skal jo bæres op og ned!

Jeg har ikke selv haft baby på 4. sal, men mine forældre har altid boet på 4. sal, så da jeg og mine brødre var små blev vi båret op i lift, på armen og senere lærte vi jo selv at gå. Jeg har aldrig hørt dem brokke sig over det og jeg syntes faktisk folk der kom på besøg var lidt nogle "skvat" når de brokkede sig over at vi boede højt oppe Det var først da jeg selv flyttede til en lejlighed på 2. sal at jeg syntes 4.sal var laaangt at slæbe ting op til.

Så jeg tror det er et tilvænningsspørgsmål

Anmeld

24. juni 2013

Mother-love

Hvis i ikke har mulighed for at stille barnevognen i et kælderrum eller lign. Bliver det træls i længden. Vi boede på 2. Sal da Isabella var lille. Og det var rigtig træls at skulle have barnevognen op og ned. Også fordi den jo ikke ligefrem vejer lidt. Men tror det er en smagssag. Nu har jeg piskesmæld så jegvar også afhængig af min kæreste. Da jeg ikke selv kunne løfte den. Men selvom jeg kunne ville jeg stadig hade det.
Men igen hvordan man ville have det med det, vi er jo alle forskellige. Men man finder bare ud af hvor meget man faktisk skal op og ned i løbet af en dag. Så hvis den ikke kan stilles i et kælderrum eller lign . Ville jeg ikke gøre det. Men mange lever Jo med det

Anmeld

24. juni 2013

M&N

Bech19 skriver:

Ja! Vi bor selv på 3. sal og er heller ikke meget for det! Vi bar selv vognen op og ned de første 3 måneder.

Så købte vi en altan barnevogn og har den anden (dyre) barnevogn stående nede i kælderen, og der går jeg så ned hver gang vi skal ud. Ikke SÅ praktisk men den eneste måde vi lige kan gøre det på!

Anmeld

24. juni 2013

otlitrom

Vi boede på 2. sal, da vi fik den ældste, og også da jeg var gravid med lillebror. Jeg synes det var et hel*ede! Hvis jeg kan vælge, kommer jeg aldrig til at bo i etagebyggeri igen, slet ikke med små børn! Men nu bor vi i hus, og det er jo ren luksus.

Det er nok den indstilling man har til det, men hvis jeg var dig og havde muligheden for noget andet, så ville jeg ikke være i tvivl!

Anmeld

24. juni 2013

MariaKyedDK

Bech19 skriver:

Vi flyttede fra en FED penthouse lejlighed på 3. sal til Rækkehus af samme årsag  

det er alt for hårdt, og man kan ikke have baby ude at sove på 3 og 4 sal( medmindre man er modig og tør lade sin baby ligge så langt nede hvor man ikke LIGE kan være der med det samme hvis der skulle blive noget)  .... 

vi har dårlige erfaringer med at bo sådan et sted ... 

Anmeld

24. juni 2013

FrkZier

Bech19 skriver:

jeg ville DØ hvis jeg boede på 4. sal! - men det måske også fordi jeg altid har boet i hus og da jeg flyttede hjemme fra har jeg aldrig boet højere oppe end 1. sal (som er højt nok til mig )

Anmeld

24. juni 2013

Karina84

Vi er selv lige flyttet fra en lejlighed paa 2.sal til et lille rækkehus 

Især her efter nr.2 er kommet til var det et virkelig VIRKELIG træls at bo paa 2.sal. Barnevognen havde vi til at staa i kælderen eller hos DP, og saa sov han ellers indenfor. Det er ogsaa gaaet helt fint, men hold op hvor jeg nyder at jeg kan trille en tur med barnevognen og saa bare la lillesøster sove udenfor uden at hun bliver vækket ved at skulle mosles rundt med.

Saa NEJ, aldrig mere etage byggeri! 

Anmeld

24. juni 2013

otlitrom

Karina84 skriver:

Vi er selv lige flyttet fra en lejlighed paa 2.sal til et lille rækkehus 

Især her efter nr.2 er kommet til var det et virkelig VIRKELIG træls at bo paa 2.sal. Barnevognen havde vi til at staa i kælderen eller hos DP, og saa sov han ellers indenfor. Det er ogsaa gaaet helt fint, men hold op hvor jeg nyder at jeg kan trille en tur med barnevognen og saa bare la lillesøster sove udenfor uden at hun bliver vækket ved at skulle mosles rundt med.

Saa NEJ, aldrig mere etage byggeri! 

Lige præcis! At kunne gå tur, og så lade barnet sove i vognen, hvis man kommer hjem inden de vågner! Jeg husker tydeligt timer på bænken ude, eller et forsøg på at løfte ham lige så stille op af vognen og op i seng... Det gik aldrig..

Anmeld

24. juni 2013

gonefishing

Bech19 skriver:

Ja. vi boede i starten i min mands lejlighed på 4. sal i Vanløse... Det kan ikke anbefales, slet ikke hvis man ikke har vaskemaskine i lejligheden eller altan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.