Anonym skriver:
Du har fuldstændig ret - det burde give motivation.
Men når det så sker, at jeg ikke bliver gravid, så bliver jeg mega trist - og som med alt andet, så ender jeg med at trøste mig med maden.
"Belønner" mig selv med god mad, fordi, jeg selv synes, det er synd for mig.
Jeg har af flere omgange tabt mig 10-12 kg.. Jeg ved jeg kan, men det er fandeme svært, når man godt kan lide god mad 
Jeg er selv der hvor du er på mange punkter - jeg bruger også mad i situationer hvor jeg gerne vil belønne mig selv, trøste mig selv, når jeg hygger, når jeg keder mig osv. Og derudover så ELSKER jeg bare mad.
Men når det så er sagt, er mit ønske om at tabe mig også enormt stort. Men det er først nu det efterhånden er gået op for mig, hvorfor jeg gerne vil tabe mig. Ja, det er "sundt" at tabe sig, og samfundet siger at man skal tabe sig, og det bør og skal man jo også.... Det tankegang har jeg i hvert fald haft længe. Men først nu går det sådan rigtig op for mig, at i sidste ende er det for mig, at jeg gør det. Det er fordi jeg synes det er pænt at være slank, det er fordi jeg synes det er fedt at være i god form, det er fordi jeg synes det er flatterende at fylde kurven med grønt og sunge valg, at jeg vil det. Der er ingen der siger til mig, at jeg ikke må spise noget - men jeg vælger at lade være. Fordi jeg har muligheden for at vælge, og fordi jeg vil det bedste for mig.
Jeg er ikke fanatisk, og jeg er heller ikk klar til at lægge alt på hylden. Men jeg er vild med tanken om, at det er mig der vælger til, og ikke fordi en kur fortæller mig alt hvad jeg ikke må.
Det gælder om at se mulighederne.
Og jeg er blevet meget inspireret af Caroline Fibæks kursus: Nyd dig sund-kursus. Og alt hvad der passer ind i min livsstil gør jeg brug af, og det andet ligger jeg blot til side. Et af hendes rigtige gode råd, er at lave kort, som kan man have i sin pung og lign. På de kort skriver man hvad man ønsker at ændre hos én:
F.eks.:
- Jeg vil gerne tabe mig
- Jeg vil gerne have mere energi
- Jeg vil lære at respektere min krop bedre
- Jeg vil, fordi jeg kan!
- Jeg vil gerne være stærk
- osv.
Alt hvad man nu brænder for og ønsker. Når man så står overfor de svære valg, tager man et kort frem og husker sig selv på - hvorfor er det lige jeg gør det her, når fristelserne bliver for store.
Jeg skal selv mere igang med at finde ud hvad der er det "rigtige" mad for mig at spise, så jeg kan tabe mig, og hvor meget/hvor lidt. Derudover melder jeg mig ind i et fitnesscenter meget snart... Og jeg er SÅ spændt på at komme igang