Tror virkelig han keder sig i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2013

Anonym trådstarter

Min dreng har været den ældste i DP i over 1 år nu, og har en forestilling om at han slet ikke bliver stimuleret nok

De sidste par måneder er klokken blevet 22 inden han sover (og han sover elleres altid når han bliver puttet), men i weekenderne er der overhovedet ingen problemer, han bliver altid puttet 19.30

Jeg tror simpelthen han keder sig i DP,

Han er 2,6 år og mener at have hørt de kan komme i BH når de er 2,8 år

Er bare lidt "bange" for DP-mors reaktion, hvis jeg nævner det for hende, at jeg egentlig gerne vil have ham i BH noget før, for det har jo intet med hende at gøre, han er en dreng der altid har været langt fremme i skoene

Hvordan "spørger" jeg li om DP-mors holdning til det?

Også er der i øvrigt "børnemangel" hos dagplejerne, men har det noget at sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Nessie

Det skal du da slet ikke snakke med DP om, du skal have fat i kommunen og høre om du evt. kan få din dreng rykket lidt frem på ventelisten. Jeg går ud fra at han er skrevet op til en BH?

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det skal du da slet ikke snakke med DP om, du skal have fat i kommunen og høre om du evt. kan få din dreng rykket lidt frem på ventelisten. Jeg går ud fra at han er skrevet op til en BH?

Gud, jeg troede det var noget DP skulle sige "god for", for hvad nu hvis hun slet ikke har samme opfattelse, af at han keder sig

Jo, mit andet barn går nede i BH'en, og der er pladser, da de "mister" 6 børn der skal starte i skole her til ferien

Anmeld

23. juni 2013

TNBC

Anonym skriver:

Gud, jeg troede det var noget DP skulle sige "god for", for hvad nu hvis hun slet ikke har samme opfattelse, af at han keder sig

Jo, mit andet barn går nede i BH'en, og der er pladser, da de "mister" 6 børn der skal starte i skole her til ferien

nej du kan sagtens spørge hende hvad hun mener, men det er jo jeres som forældre der bestemmer hvornår jeres barn skal i BH, ligesom hvis I havde besluttet at han skulle skifte til vuggestue. et helt år er længe for et barn, hvis det har kedet sig. måske han skulle have været i vuggestue

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

nej du kan sagtens spørge hende hvad hun mener, men det er jo jeres som forældre der bestemmer hvornår jeres barn skal i BH, ligesom hvis I havde besluttet at han skulle skifte til vuggestue. et helt år er længe for et barn, hvis det har kedet sig. måske han skulle have været i vuggestue

Der er ikke mulighed for vuggestue herude på landet, det er kun kommunal dagpleje der er tilbud her

Hmm, tror jeg vil hører lederen i Børnehaven imorgen, når jeg aflevere dernede, for så hvis det står til mig, skulle han så starte i BH imorgen

Han har altid været hurtig og langt fremme, han har en overraskende godt sprog og er meget selvhjulpen (går dog stadig med ble), men det der mange af de andre BH børn der også gør, så det ingen problem

Anmeld

23. juni 2013

Nessie

Anonym skriver:

Nej, det er helt og holdent jeres beslutning 

Jeg ville tage fat i pladsanvisningen hurtigst muligt, og forklare dem situationen, og så synes jeg i øvrigt også at I har været meget tålmodige 

Anmeld

23. juni 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Min dreng har været den ældste i DP i over 1 år nu, og har en forestilling om at han slet ikke bliver stimuleret nok

De sidste par måneder er klokken blevet 22 inden han sover (og han sover elleres altid når han bliver puttet), men i weekenderne er der overhovedet ingen problemer, han bliver altid puttet 19.30

Jeg tror simpelthen han keder sig i DP,

Han er 2,6 år og mener at have hørt de kan komme i BH når de er 2,8 år

Er bare lidt "bange" for DP-mors reaktion, hvis jeg nævner det for hende, at jeg egentlig gerne vil have ham i BH noget før, for det har jo intet med hende at gøre, han er en dreng der altid har været langt fremme i skoene

Hvordan "spørger" jeg li om DP-mors holdning til det?

Også er der i øvrigt "børnemangel" hos dagplejerne, men har det noget at sige?

vi havde samme problem med vores den yngste...

Han var lille i forhold til de andre da han startede (6 mdr)

og efter 1½ skulle de store i børnehave 3 ud af 4. og der kom så 3 små ind på 6-10 mdr...

og han blev ligesådan..

vi spurgte dp mor om hvad hun synes om ideen, og hun kunne også godt se at han var MEGET stor i forhold til de andre, og at hun også selv havde svært ved at finde på noget der var sjovt for alle på samme tid...

så han kom afsted da han varr 2,8

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Nej, det er helt og holdent jeres beslutning 

Jeg ville tage fat i pladsanvisningen hurtigst muligt, og forklare dem situationen, og så synes jeg i øvrigt også at I har været meget tålmodige 

Ja, vi har tænkt, at han nok bare var i endnu en rivende udviklingsperiode, hvor søvnen blev skubbet rundt, men det fortsætter, men i weekenderne og ferier er der intet, så jeg tror altså han keder sig rigtig meget, han går sammen med andre der li er blevet 2 også en på 10 mdr

Anmeld

23. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

vi havde samme problem med vores den yngste...

Han var lille i forhold til de andre da han startede (6 mdr)

og efter 1½ skulle de store i børnehave 3 ud af 4. og der kom så 3 små ind på 6-10 mdr...

og han blev ligesådan..

vi spurgte dp mor om hvad hun synes om ideen, og hun kunne også godt se at han var MEGET stor i forhold til de andre, og at hun også selv havde svært ved at finde på noget der var sjovt for alle på samme tid...

så han kom afsted da han varr 2,8

Og i ringede bare til pladsanvisningen, eller tog fat i dagplejen eller hvordan?

Anmeld

23. juni 2013

Nessie

Anonym skriver:

Ja, vi har tænkt, at han nok bare var i endnu en rivende udviklingsperiode, hvor søvnen blev skubbet rundt, men det fortsætter, men i weekenderne og ferier er der intet, så jeg tror altså han keder sig rigtig meget, han går sammen med andre der li er blevet 2 også en på 10 mdr

Han skal nok have lidt større udfordringer, og det vil han jo få i BH.

Håber at kommunen kan finde en hurtig plads til jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.