Gå nu hjem... hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. juni 2013

Victoria2013

Hvordan siger man på en pæn måde til folk, at nu vil man godt have de tager hjem? Jeg er virkelig dårlig til det og kan slet ikke få det sagt...

Vores baby er jo kun næsten 2 uger gammel og vi har lige haft besøg af mine forældre, som ikke har set hende siden hospitalet da hun var 1 dag gammel. Det er så også fint nok og vi inviterede selv (fremfor at vi skulle ud og besøge dem), men de blev i 2½ time og jeg var bare træt tilsidst og ville egentlig gerne sige de skulle tage hjem og vi gerne ville være os selv nu, men kunne bare ikke finde ud af det.

Min mor sad også med lillen i noget tid mens hun var vågen og der ville jeg egentlig gerne have haft hende tilbage noget før, men kan bare ikke finde ud af at sige det...

Hvordan siger man sådan nogle ting på en pæn måde uden at virke uhøflig osv? Jeg er bare så træt i hovedet og næsten ked af det, nu hvor de endelig er taget hjem og ville ønske jeg havde sagt noget noget før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

TNBC

Victoria2013 skriver:

Hvordan siger man på en pæn måde til folk, at nu vil man godt have de tager hjem? Jeg er virkelig dårlig til det og kan slet ikke få det sagt...

Vores baby er jo kun næsten 2 uger gammel og vi har lige haft besøg af mine forældre, som ikke har set hende siden hospitalet da hun var 1 dag gammel. Det er så også fint nok og vi inviterede selv (fremfor at vi skulle ud og besøge dem), men de blev i 2½ time og jeg var bare træt tilsidst og ville egentlig gerne sige de skulle tage hjem og vi gerne ville være os selv nu, men kunne bare ikke finde ud af det.

Min mor sad også med lillen i noget tid mens hun var vågen og der ville jeg egentlig gerne have haft hende tilbage noget før, men kan bare ikke finde ud af at sige det...

Hvordan siger man sådan nogle ting på en pæn måde uden at virke uhøflig osv? Jeg er bare så træt i hovedet og næsten ked af det, nu hvor de endelig er taget hjem og ville ønske jeg havde sagt noget noget før

sagt at du var træt og at i gerne ville have lidt fred, fordi det var ved at blive sent.
Man skal bare ikke sige; nu er det vist tid til at gå.
men du skal jo ikke sidde og have det dårligt, forklar dem det, jeg er sikker på at de forstår. De ved hvordan det er at være nye forældre.

Det med at du gerne vil have hende tilbage. Du kan sige: Nå skal du hen til mor igen?? eller; jeg tror det er på tide at komme hen til mor.

Jeres første barn?
Man vil jo gerne have at andre beundre ens barn, men meget tid vil man bare gerne sidde med det og så kan andre komme hen og sige hej..

Anmeld

23. juni 2013

Victoria2013

Yurie skriver:

sagt at du var træt og at i gerne ville have lidt fred, fordi det var ved at blive sent.
Man skal bare ikke sige; nu er det vist tid til at gå.
men du skal jo ikke sidde og have det dårligt, forklar dem det, jeg er sikker på at de forstår. De ved hvordan det er at være nye forældre.

Det med at du gerne vil have hende tilbage. Du kan sige: Nå skal du hen til mor igen?? eller; jeg tror det er på tide at komme hen til mor.

Jeres første barn?
Man vil jo gerne have at andre beundre ens barn, men meget tid vil man bare gerne sidde med det og så kan andre komme hen og sige hej..

Jeg syntes bare virkelig det er svært, har aldrig været særlig god til at sige fra i forvejen og føler virkelig jeg burde have gjort det...

er pludselig slet ikke tilfreds med hvordan det besøg gik og måtte også have et kram og trøstes lidt hos min kæreste pludselig og er stadig på randen til tårer hele tiden 

Jeg syntes godt nok det er hårdt at være ny mor nogle gange

Anmeld

23. juni 2013

Nessie

En anden gang siger du bare at du er træt, og vil gå ind og lægge dig lidt, så vil langt de fleste mennesker fatte signalet og skynde sig at gå hjem 

Det kan være svært at sige at man gerne vil have sin baby tilbage, for man kan jo også godt forstå at de gerne vil sidde med den lille, når de endelig er kommet på besøg, men så må man bare sige, nå, nu er det vist tid til at være lidt hos mor, eller noget i den stil, det burde de også godt kunne forstå.

Og så kan jeg trøste dig med at det hele bliver nemmere med tiden, man er bare lige lidt usikker i starten, da man jo aldrig har prøvet at stå med sådan en lille én før, og selv lige skal finde ud af sin nye rolle 

Anmeld

23. juni 2013

TNBC

Victoria2013 skriver:

Jeg syntes bare virkelig det er svært, har aldrig været særlig god til at sige fra i forvejen og føler virkelig jeg burde have gjort det...

er pludselig slet ikke tilfreds med hvordan det besøg gik og måtte også have et kram og trøstes lidt hos min kæreste pludselig og er stadig på randen til tårer hele tiden 

Jeg syntes godt nok det er hårdt at være ny mor nogle gange

fortæl dem stille og roligt at hvis I ber dem om at gå, er det ikke deres skyld, men fordi du har brug for fred og I kan ses en anden dag.
I skal jo også lige vænne jer til at være forældre, det er jo ikke noget sker på en dag.
eller sig at i ikke kan klare mere end times besøg af gange det første stykke tid, fordi det er for hårdt og at du bliver for træt.

Anmeld

23. juni 2013

SjeBets

jeg var ligefrem da jeg havde fået mine, når jeg ikke orkede mere bad jeg dem gå, altså ikke på en dum måde, men jeg forklarede bare at nu var jeg træt og orkede ikke rigtigt at være på mere. Både mine sviger og mine egne forældre var meget forstående, de har jo også selv engang været samme sted.

Anmeld

23. juni 2013

Mettefpigen

Bare sig det som det er.... At du trænger til ro :-)

Her havde vi ikk behov for at sige det, da eks svigerforældrene boede 2 timer fra os og min mor lå på sygehuset....

Anmeld

23. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Victoria2013 skriver:

Hvis I ikke taler lige ud af posen, går I nemt fejl af hinanden. Din mor har måske troet, det var rart for dig med lidt aflastning - du er jo hendes "lille pige", som hun sikkert gerne vil hjælpe. 

Åbn munden og sig på en pæn måde, at du er træt og trænger til ro omkring dig. 

Anmeld

23. juni 2013

camilla10

Victoria2013 skriver:

Jeg syntes det var nemmest, når jeg angav besøgstiden på forhånd: Har I ikke lyst til at komme forbi i morgen fra kl. 13 til 14? Så var det nemt at rejse sig fra sofaen kl. 14 og lægge an til at nu var besøgstiden slut. Det gælder også nu, hvor min søn er 2. Det er så meget nemmere at invitere på aftensmad fra kl. 17 til 19 end at prøve på at putte en overtræt søn, mens han helst vil være hos gæsterne. Man kan ikke undgå at lære at sætte grænser i forhold til andre for at beskytte sit barn, så selv om det er svært midt i din nye rolle, er det bare med at springe ud i det. Så længe det bliver gjort på en pæn måde, er de fleste forstående. Held og lykke med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.