Vi gider ikke skattebetalt parterapi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra avisen.dk

Børnefamilier kan få betalt parterapi, når parforholdet knirker, men det gider skatteborgerne ikke betale for

Vi gider ikke skattebetalt parterapi Staten skal ikke betale for at løse folks besværlige kærlighedsforhold.

Knap 6 ud af 10 danskere mener, at det er en dårlig idé, at staten skal betale for, at par i krise kan komme i terapi. Kun hver fjerde synes, at det er en god idé.

Det viser en ny meningsmåling gennemført af Megafon for Politiken og TV 2.

Allermest kritiske er Dansk Folkepartis vælgere. Hele 68 procent af dem afviser at lade samfundet betale terapien. Dansk Folkepartis familieordfører Rene Christensen er dog positivt stemt over for den statsbetalte parterapi.

"Hvis man koldt skal gøre det op i penge, så tror jeg faktisk, at der er økonomi i, at hjælpe de her mennesker. Nogle af dem bliver sammen, og det er ganske udmærket. Og dem, der bliver skilt, de får en fornuftig skilsmisse - også i forhold til deres børn," siger han til Newspaq.

Parterapi har været et tilbud til kriseramte familier gennem de sidste fire år og har været en succes. Efter sommerferien beslutter regeringen om ordningen skal være permanent.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2009

oo

ja, jeg er jo af den opfattelse at alt skulle være betalt af skatten eller staten, så jeg syns naturligvis det modsatte af dansk folkeparti.

Anmeld

9. juli 2009

Mor.sander

Karoline skriver:

"Hvis man koldt skal gøre det op i penge, så tror jeg faktisk, at der er økonomi i, at hjælpe de her mennesker. Nogle af dem bliver sammen, og det er ganske udmærket. Og dem, der bliver skilt, de får en fornuftig skilsmisse - også i forhold til deres børn," siger han til Newspaq.

Kan kun give ham ret i hvad han siger her.. men som dig Tjuhl mener jeg også alt brude være betalt over skatten.

Anmeld

9. juli 2009

Pige2009

Jeg er så af den modsatte opfattelse, da jeg ikke mener, at staten skal tage ansvar eller lægges til byrde for folks parforhold. Det må man selv sørge for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.