Hvilken slags creme bruger i til jeres børn.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
9 svar
4 synes godt om
23. juni 2013

lulle23

Har en dreng på 4 måneder med meget tør hud..
Smøre ham med Locobase fedtcreme på kroppen og A-derma emollient cream i ansigtet... 
Hvad bruger i? og er det noget der virker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Har en dreng på 4 måneder med meget tør hud..
Smøre ham med Locobase fedtcreme på kroppen og A-derma emollient cream i ansigtet... 
Hvad bruger i? og er det noget der virker?

Yep.
Vi har en dreng med både meget tør hud, og atopisk eksem.

Vi blev anbefalet locobase af lægen, men stoppede hurtigt med den, og gik over til A-Derma Exomega dry-very dry skin. Men men men men...så faldt vi over denne: La Roche Posay AP Lipikar Blam, som virker lige så godt som A-Derma exomega, men er billigere.
Den har stort set samme konsistens som A-Derma Exomega, og optages hurtigt af huden. Vi er meget glade for den herhjemme, og bruger den allesammen

Jeg har hørt fra insider rækker, at apotekerne tjener på at anbefale A-Derma Exomega. Men La Roche Posay AP Lipikar Balm er lavet med præcis samme formål, og den kan jeg varmt anbefale.

Anmeld

23. juni 2013

lulle23

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Yep.

Vi blev anbefalet locobase af lægen, men stoppede hurtigt med den, og gik over til A-Derma Exomega dry-very dry skin. Men men men men...så faldt vi over denne: La Roche Posay AP Lipikar Blam, som virker lige så godt som A-Derma exomega, men er billigere.
Den har stort set samme konsistens som A-Derma Exomega, og optages hurtigt af huden. Vi er meget glade for den herhjemme, og bruger den allesammen

Jeg har hørt fra insider rækker, at apotekerne tjener på at anbefale A-Derma Exomega. Men La Roche Posay AP Lipikar Balm er lavet med præcis samme formål, og den kan jeg varmt anbefale.

tak for svar.. 

Den vil jeg så lige prøve at kigge efter næste gang jeg er på apoteket.  

Anmeld

23. juni 2013

tak for svar.. 

Den er hvid med blå og sort mærke samt skrift. Den findes i en pumpeudgave, og  også en mindre praktisk tube udgave, som er god til ture. Pumpeudgaven er selvfølgelig billigst.

Anmeld

23. juni 2013

lulle23 skriver:

tak for svar.. 

Vil tilføje at vi stort set ikke har haft problemer med udbrud eller ekstrem tør hud, efter vi begyndte at bruge den. Og nu bruger minimalt med hormoncreme til hans eksem, da han nærmest intet har længere. Vi smører ham ca. 3 gange om dagen - lidt mindre eller mere i perioder, efter årstiderne

Anmeld

23. juni 2013

gokkelok

Yep.

Det passer ikke helt. A-derma indeholder hvedekim og omega-3 og 6, det er hvad der gør den creme speciel og rigtig god. La Roche Posay indeholder kildevand med selen i, som virker meget beroligende på huden.

Personligt elsker jeg også La Roche Posay 

Anmeld

23. juni 2013

gokkelok skriver:

Det passer ikke helt. A-derma indeholder hvedekim og omega-3 og 6, det er hvad der gør den creme speciel og rigtig god. La Roche Posay indeholder kildevand med selen i, som virker meget beroligende på huden.

Personligt elsker jeg også La Roche Posay 

Jeg forstår ikke din kommentar. Hvad har jeg skrevet, som ikke passer?

Anmeld

23. juni 2013

lulle23

Vil tilføje at vi stort set ikke har haft problemer med udbrud eller ekstrem tør hud, efter vi begyndte at bruge den. Og nu bruger minimalt med hormoncreme til hans eksem, da han nærmest intet har længere. Vi smører ham ca. 3 gange om dagen - lidt mindre eller mere i perioder, efter årstiderne

Meget rart at vide..
Synes han bliver ved med at ha' tør hud uanset hvor meget jeg smøre ham med de andre creme

Så nu vil jeg da helt klart prøve den du har forslået  

Anmeld

23. juni 2013

gokkelok

Jeg forstår ikke din kommentar. Hvad har jeg skrevet, som ikke passer?

Årh, jeg havde læst det som om, du skrev at det var det samme  Men ja, de har samme formål. 

Anmeld

23. juni 2013

gokkelok skriver:

Årh, jeg havde læst det som om, du skrev at det var det samme  Men ja, de har samme formål. 

Hehe, da jeg tænkte nærmere efter det, tænkte jeg det måtte være det.

Og Ja LRP er bare en kanon creme!!

Kan i øvrigt betale sig at købe den fra udlandet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.